Tänään tapahtui seuraavaa !
Ajoin töistä kotiin ja matkalla juutuin turun keskustaan neljän ruuhkaan.
Ilmastointi oli koko ajan OFF-asennossa koska autossa oli muutenkin sopiva lämpötila.
Ja siinä ruuhkassa madellessa alkoi tonnari ottamaan vähän liikaa lämpöjä ja lämpö mittari hiipi tasaisesti kohti punaista aluetta ja siinä pari milliä ennen kuin lämmöt oli punaisella, laitoin ikkunan auki ja kuuntelin että flekti ei toimi ollenkaan ja ennen kuin pääsin pois ruuhkasta niin jäähdytys nesteet alkoi kiehua ja vuosi korkin kautta tielle. Sitten jätin auton siihen ja kävin shelliltä hakemassa uudet nesteet ja kaadoin sisään ja ajoin kotiin.
Kotona aloin tutkia vikaa ja purin pelkään puolen etulampun ja valonpyyhkijän moottorin irti ja huomasin että syylärin anturiin menee kaksi johtoa eli valkoinen ja musta. Huomasin että musta johto oli poikki sieltä etuvalon takaata mutta en löytänyt johdon toista päätä mistään ja katsoin korjausoppaasta että anturilta tulevan mustan johdon pitää mennä maihin joten laitoin sen reikäliittimen avulla pelkääjän puolen lokasuojan maadoituspisteeseen.
Mutta kokeillessani huomasin että nyt flekti lähtee pyörimään ainoastaan kun ilmastointi on AUTO- asennossa ja jos se on OFF-asennossa niin flekti ei pyöri oli moottorin lämpötila kuinka korkea tahansa.
Jos ilmastointi on AUTO- asennossa niin flekti toimii normaalisti.
Osaako joku kertoa että mikä on vikana ja miten saisin auton kuntoon ?
Alkaa vituttaan jo sen verran paljon että kohta laitan flektiin suoraan akusta piuhat ja asennan kytkimen kojelautaan että saa flektin päälle silloin kun tarvetta on ! Ettei tarvitse mokomien antureiden kanssa pelleillä.
Flekti pyörii vain ilmastoinnin ollessa päällä.
Re: Flekti pyörii vain ilmastoinnin ollessa päällä.
Ohittaako ilmastoinnin päälle laitto sitten jotenki tuon anturin ?
Vai miksi se sitten voi toimia AUTO-asennossa ?
Vai miksi se sitten voi toimia AUTO-asennossa ?
Re: Flekti pyörii vain ilmastoinnin ollessa päällä.
Vika korjattu.
Toteutin asian niin että vaihdoin toisesta tonnaristani uuden Flektin lämpö anturin tähän uudempaan ja kytkin sen siten että kytkin Flektin moottorille suoraan akusta jatkuvan maadoituksen ja sitten kytkin akusta plus johdon menemään anturin sekä sulakkeen kautta flektin moottorille.
EM. viritys toimi ainakin kun tossa pihalla tyhjäkäytin moottorin kuumaksi.
Ainut mikä jäi kaivelemaan että tohon vapaastihengittävän flekti anturiin ei saanut järkevästi kiinnitettyä sitä lämpösuojaa jonka tarkoituksena on suojata anturia ja liitoksia ahtimen kuumuudelta.
Saas nähdä sulaako kytkökset ensimmäisessä ruuhkassa turun keskustassa
Toteutin asian niin että vaihdoin toisesta tonnaristani uuden Flektin lämpö anturin tähän uudempaan ja kytkin sen siten että kytkin Flektin moottorille suoraan akusta jatkuvan maadoituksen ja sitten kytkin akusta plus johdon menemään anturin sekä sulakkeen kautta flektin moottorille.
EM. viritys toimi ainakin kun tossa pihalla tyhjäkäytin moottorin kuumaksi.
Ainut mikä jäi kaivelemaan että tohon vapaastihengittävän flekti anturiin ei saanut järkevästi kiinnitettyä sitä lämpösuojaa jonka tarkoituksena on suojata anturia ja liitoksia ahtimen kuumuudelta.
Saas nähdä sulaako kytkökset ensimmäisessä ruuhkassa turun keskustassa
