Terveeks!
Pitäisi isoveikan tulevasta pyörästä säätää/tarkastaa venttiilivälykset, mutta kävi vaan mielessä että onko näiden säätö niillä paloilla? eripaksusien palojen kanssa kikkailua? Vai onko ihan säätöruuvit keinuvivuissa? Ei taida edes olla niitä keinuvipuja vaan hydraulisetnostimet?
Pyörä olis -00 honda cbr600F
Honda-moottoripyörän venttiilivälyksien säätö
Honda-moottoripyörän venttiilivälyksien säätö
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: Honda-moottoripyörän venttiilivälyksien säätö
CBR900 vm93:sta tuli joskus katsottua välykset 120tkm kohdalla, palasäätöiset... mutta ei vielä noillakaan kilsoilla tarvinnut säätöihin koskea.
Että jos sieltä ei mitään ylimääräistä tikitystä kuulu niin en välttämättä jaksaisi edes avata tuon takia. Jos jotain ylimääräistä rallatusta kuuluu niin se tulee nokkaketjusta....
Ja keinuvipuja tai muita hydraulihirvityksiä ei kilpureissa ole
Että jos sieltä ei mitään ylimääräistä tikitystä kuulu niin en välttämättä jaksaisi edes avata tuon takia. Jos jotain ylimääräistä rallatusta kuuluu niin se tulee nokkaketjusta....
Ja keinuvipuja tai muita hydraulihirvityksiä ei kilpureissa ole

Re: Honda-moottoripyörän venttiilivälyksien säätö
Oukhei! Noh mutta ajateltiin kuitenkin huolto-ohjelmanmukaisesti pitää pyöränkuntoa yllä ja hoitaa tommoset tarkastukset ajallaan, tuleepahan hyvä mieli isoveikalle ku laitteet on kondiksessa. Eli ei ole välttämätöntä hommata niitä uusia paloja, jos eka vaan tsekkais ja sen jälkee hommais toiset palat jos on tarvetta?
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: To Touko 28, 2009 09:48
Re: Honda-moottoripyörän venttiilivälyksien säätö
Palasäätöiset ovat aivan varmasti. Aika hyvin nuo tuntuvat pitävän kutinsa, omista kokemuksista sen verran, että omistin pari vuotta '02 mallin R6-kilpurin, ja siitä aika-ajoin tsekkailin josko säädölle olisi tarvetta, mutta ei koskaan tarvinnut säätää - kilometreistä ei tosin hajua, mutta käyttö oli kovaa. Katupyörästä katselin tuossa talven aikana, mittarissa noin 23tkm, eikä siinäkään tarvinnut säätää.
Periaatteessa säätö on kyllä suoraviivaista. Ketjun kiristin löysälle, nokat pois, katsoo palat, ostaa teoriassa sopivat, niputtaa ja katsoo uudelleen. Ruuvisäätöiset tuppaa olemaan vähän sellaisia, että niitä saa olla säätelemässä koko ajan (esim vanhemmat Kotarit) mutta palasäätöiset pitävät kutinsa hyvin. Uskoisin että Cebariin löytyy muuten workshop manual täältä, että ei muuta kun latailemaan ja hämmästelemään
Periaatteessa säätö on kyllä suoraviivaista. Ketjun kiristin löysälle, nokat pois, katsoo palat, ostaa teoriassa sopivat, niputtaa ja katsoo uudelleen. Ruuvisäätöiset tuppaa olemaan vähän sellaisia, että niitä saa olla säätelemässä koko ajan (esim vanhemmat Kotarit) mutta palasäätöiset pitävät kutinsa hyvin. Uskoisin että Cebariin löytyy muuten workshop manual täältä, että ei muuta kun latailemaan ja hämmästelemään