Viggenistä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viggenistä

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Löysin yhdeltä nettisivulta kysyisen pätkän ajattelin vaan että jos jotain kiinnostaa... oli muuten tietoja myös Viggenistä että jos joku voisi kertoa että pitääkö paikkaansa

http://www.ultimatecarpage.com/frame.mv ... mv&num=448

" I have been working at saab now for 15 odd years and am in charge of product placement. With all these supercars on this web page, I didnt think people would be praising the viggen!. Yes, it is fwd, and when you put your foot down, the power can sometimes be hard to put down, the steering wheel sometimes jumps out of your hand, but that adds to the excitment i suppose. We are trying to make the viggen range a direct alternative to the R range (volvo),amg(mercedes), M-series(bmw), S series(audi). We know the problems of fwd with too much power and in line to the volvo's new 4wd 300bhp R series, we hope to offer the next 9-3 viggen with 4wd and about 275-320bhp. The perfomance will be explosive, and hopefully no torque steer like its predeccors, but ultimately sell more than the tiny sales figures earned by the 9-3 viggen "
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Vetelystä: Pitää paikkaansa, kyllä se Viggen kiemurtelee kun oikein vedätetään. :wink: Kunhan ratista muistaa pitää kiinni, niin hyvin tulee ilman muutoksia toimeen ainakin vakiotehoilla. Tosin itse ajattelin asialle tehdä jotain mutta en varsinaisesti ymmärrä mahdotonta vouhotusta yhdistelmästä etuveto+tehoa rutkasti. Itseä ei kiinnosta lähetellä liikennevaloista, joten ainakin tuon nykyisen tehon Viggen välittää kakkosella kaasua painettaessa aivan hyvin tiehen. Minun puolesta voisi tehoa olla enemmänkin Viggenissä kuin melkein 300, vai mitä Vigge? :wink:
Viimeksi muokannut CC Aero, Ti Loka 25, 2005 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Samaa mieltä, kyllä se 9-3: nen jotenkin pysyy tiessä kunhan on alusta ja renkaat kunnossa ja hieman opettelee lähtöä.
~280hv niin ei mulla ainakaan hyvällä asfaltilla juur suhaa kakkosella enää, mut saas nähä ens viikolla kun lykätään 50hv lisää ja kytkin joka pitää :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Millanes on talvella ajaa, pitää varmaan lähteä aika rauhallisesti ? Entä missä hinnoissa noi suomessa liikkuu tai ei niitä taida pahemmin ollakkaan myynnissä.. Ruotsista kun katoin niin hinnat oli siinä 30000? ja oli vuosmalli 1999 ja ajettu vain ainoastaan 10-30tkm !!
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Kyllä niillä paikaltaan pääsee ihan kuten muillakin. Rauhakseen vain kaasua, ni ei se siitä rimpuilemaan lähde. Kytkin on vielä helppo, joten sekin vain helpottaa asiaa.
STCF #3
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Suomessa Viggeneiden hinnat taitaa liikkua siinä hieman alle 30 000 euron. Halvimmat Ruotsin Viggenit ovat muistaakseni olleet siinä 140 000 kr paikkeilla. Siihen tulee veroa hitusen alle 10 000 euroa sitten vielä päälle.
Vastaa Viestiin