Onko tästä enään paluuta,syrjähyppy tonnariin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
wla
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 21:34
Paikkakunta: Riihimäki

Onko tästä enään paluuta,syrjähyppy tonnariin

Viesti Kirjoittaja wla »

Akuuttiin peräkoukullisen auton tarpeeseen tuli hankittua vuoden 1989 turbo
pystäri tonnari. Syrjähyppy OG-satkuista saattaa jäädä pitemmäksikin vaiheeksi,sen verran miellyttävää on kyyti ollut .
Autolla tuli vetäistyä 350 kilometrin testisessio josta puolet peräkärryssä lastina kiinalaista kiveä .
Keskikulutukseksi tietokone näytti 8.4 tällä turneella,kärryn vetämisen ja ilmastoinnin huomioon ottaen minusta aika vähän.
Kuva
Tämä yksilö on ollut Nettiautossa myynnissä ainakin viimeisen vuoden,jotain vikaahan siinä täytyy olla liian korkean hintapyynnön lisäksi.
Auto on ylimaalattu joskus ja jäljestä päätellen maalarina on virolaisen Rosk Appelsiinin yritys.
Väri on varsin omituinen tonnarissa olevaksi 214H Cherry red,enemmän tuota punamullan sävyä on tullut nähtyä 99 ja 90 malleissa.
Korjaus listalla on ensimmäisenä sähköikkunat,toiminta niissä varsin satunnaista.
Mielenkiintoista on myös se mitä löytyy noiden muovihelmojen alta...

t.vellu
Aina joku Saabbi...
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Onko tästä enään paluuta,syrjähyppy tonnariin

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

wla kirjoitti:Akuuttiin peräkoukullisen auton tarpeeseen tuli hankittua vuoden 1989 turbo
pystäri tonnari. Syrjähyppy OG-satkuista saattaa jäädä pitemmäksikin
clip
t.vellu
Onnea vellulle hyvästä valinnasta ja paljon :saab: k-ilometrejä toivotan :D
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
wla
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 21:34
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Onko tästä enään paluuta,syrjähyppy tonnariin

Viesti Kirjoittaja wla »

Loppu loma meneekin mukavasti tonnaria korjatessa , ikkunat alko yhtä lukuunottamatta toimimaan pelkällä kytkimien hiplauksella.
Puhaltimesta tuntuu loppuvan nopeus kakkosen jälkeen,ilmastoinninohjain antaa jännitteen oikein säätimelle asti(5v kolmosnopeudella).
Puhallin ei tosin hyppypiuhallakaan tuntunut puhaltavan nopeammin kuin tuolla
kakkosnopeudella.
Haritusta löytyi etupäästä reilusti (5 cm) ,täytyy tutkia syytä siihenkin ennenkuin pitemmälle lähtee reissuun.
carimat kirjoitti:Kyllä tuo vakavaksi vetää OG kaluston suhteen...tonnareiden jälkeen jäävät melko varmasti "todellisiksi" harraste peleiksi :wink:
Itselläkin tuo tonnarin käyttöön siirtyminen on laskenut OG kuumetta...tosin kaverin tallissa tuo 900 T16 prokkis "aikku" hioutuu pikkuhiljaa kuntoon :)
Hieno tonnari sinulla 8)
Firges9000 kirjoitti:
wla kirjoitti:Akuuttiin peräkoukullisen auton tarpeeseen tuli hankittua vuoden 1989 turbo
pystäri tonnari. Syrjähyppy OG-satkuista saattaa jäädä pitemmäksikin
clip
t.vellu
Onnea vellulle hyvästä valinnasta ja paljon :saab: k-ilometrejä toivotan :D
Kiitos osanotosta t.vellu
Aina joku Saabbi...
Vastaa Viestiin