miks ei 900 käy kunnolla?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
eltzi
"Turbo"
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 23:42
Paikkakunta: Hyvinkää

miks ei 900 käy kunnolla?

Viesti Kirjoittaja eltzi »

Mikä voi olla vikana vm.90 900i:ssä kun joskus käynnistettäessä ei ota kierroksia ja meinaa ryyytyä,tekee myös lämpimänä joskus saman? Siihen auttaa se jos sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Onko kellään mitään kokoemuksia?
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

juu

Viesti Kirjoittaja 900i »

Tää malli kuulostaa tutulta Onko KAT 8v malli? Omakin on vastaava ja kaikki on kuten pitää mutta kylmänä olen vain lämmittänyt hetken moottoria paikallaan ja sit vasta ajoon. Muuten on tosi kenkku ajaa. Paikallises saab huollos käskettii säätämää tyhjäkäynti lämpösenä 1000rpm auttaa vähän ,kiekka mittaria omassa katti mallis ei ole mutta ajotus lampulla esim näkee kierrokset.Kuulemma 8v Kat malleihin ei pahemmin kiekka mittareita tehtaal laiteltu koska tyhjäkäynti vaeltaa jonkun verran, meinasvat ettei tule turhia valituksia kun jenka neula seilaa.. Ehkä esson juttui noi mut... Omani ei jostain syystä pidä korotettua joutokäyntiä nimeksikään , lisäilmaluisti toimii . Ohjauspaineventtiili on hyvin oleellinen laite myös , testaus edellyttää painemittaria, omaani on vaihdettu se uuteen, oireet oli lähti käyntiin kävi hetken ja sahautti pitkään sen jälkeen, muistaakseni oli tajuttoman rikkaalle jäänyt. Muutaman kerran on käynyt niin että tahtiventtiili joka kat mallis surisee vasemmalla lokasuojas konehuonees ei olekkaan käynnistynyt ja hyvä että käy ollenkaan moottori tällöin . Tarkista. Tahtiventtiilin tarkoitus on säätää polttoaineen painetta määrän säätimen "vai mikä senyt oli" alimmassa kammiossa vallitsevaa painetta. Tällä tehdään autosta vähäpäästöinen katin joka on putkessa ohella. Tahtiventtiiliä komentaa Lambdan ohjainlaite takapenkin alla oikealla. Perus jutut eli huolto osat kantsii tarkistaa millon vaihettu yms. Ilmalevyn karan jumiutuminen haittaa myös käyntiä. Lähtisin kuitennii siitä että onko lisäilmaluisti täysin auki kylmänä? Moottori tarvii lisäilmaa koska seos on rikkaampi kylmänä.Osien sijainteja voidaa puida myöhemmin sitten.Sekavaa tekstiä varmaan..
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Vastaa Viestiin