enska kirjoitti:Moro!
En löytäny em. osan vaihtoon liittyvää juuttua muuta kuin sen että on joutava homma. Lieneekö ilmastoinnin järjestelmässä millainen paine kun koneet on seis? -> uskaltaako letkuja ruuvata auki?
Tunnistimen vaihtaminen ei onnistu ilman että nesteet tulee ulos. Lähinnä nyt haluaisin vinkkejä tuon tunnistimen vaihtoon...?..

Jos on normaalisti toimiva järjestelmä, niin kyllä julman pöläyksen r134a:ta pukkaa ilmaan jos menee liitoksia aukomaan. Oikeaoppinen hifistely olisi viedä johonkin ilmastointipajalle, jossa imaisevat aineet talteen. Sitten ropaat paineanturin irti ja uusi paikalleen, mieluusti myös kuivain vaihtaen (etenkin jos ei ole tietoa milloin on viimeksi vaihdettu) ja eikun takas ilmastointipajalle ja liemet sisään. Jos kuvainta vaihdat, niin pyri minimoimaan liitosten aukioloaika, kuivain menee aika äkkiä basaksi jos sen sisukset on ilman kanssa tekemisissä (imee kosteutta ja menee tukkoon).
Tosiranettaja avaa varovasti (vaikka se intistä pöllitty nasse päässä

) liitoksen ja ihailee ilmaan lehahtavaa komeaa kylmäainepilveä, vaihtaa tarvittavat kilkkeet ilmastointiin ja vie katiskan jollekin jääkaappikorjaajakaverilleen kylmäaineiden täyttöön kossupulloa vastaan
