CHECK ENGINE!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
antti.h
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2004 10:31
Paikkakunta: Turku

CHECK ENGINE!

Viesti Kirjoittaja antti.h »

Vaihdoin uuden bypassin boschin tilalle tänään, kaikki toimii ihan niin kuin pitää paitsi check engine valo palaa jatkuvasti.
Bypassissa oli ensin hieman isohko alipaineletku joten on saattanu päästä imemään läpi. Nyt kuitenkin kaikki on vaihdettu oikean kokoisiin mutta valohan ei ota sammuakseen??
Ei oikein mahdu ajattelumaailmaan että miksi valo palaa kun kaikki on tiivistä.... :roll:
OIZXXX
"Hirsch"
Viestit: 848
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 17:20

Re: CHECK ENGINE!

Viesti Kirjoittaja OIZXXX »

Otitko siinä rempan välissä akunkengän irti n.15 min...?
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
antti.h
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2004 10:31
Paikkakunta: Turku

Re: CHECK ENGINE!

Viesti Kirjoittaja antti.h »

No en todellakaan, ei käynyt edes mielessä! Olisiko pitänyt??
OIZXXX
"Hirsch"
Viestit: 848
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 17:20

Re: CHECK ENGINE!

Viesti Kirjoittaja OIZXXX »

Kokeiles ottaa, sen jälkeen jos syttyy uudestaan niin vikakoodin lukuun...

Foorumiltakin löytyy jotkin ohjeet tuohon vikakoodin lukuun jostain topicista, "etsi" tietää enemmän...

Liikkeessä kustantaa muutaman kympin...
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
antti.h
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2004 10:31
Paikkakunta: Turku

Re: CHECK ENGINE!

Viesti Kirjoittaja antti.h »

Joo pitää koitaa irroittaa akkun johdot. Miksi se ottaa noin herkästi nokkiinsa pelkän bypassin vaihdosta??
OIZXXX
"Hirsch"
Viestit: 848
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 17:20

Re: CHECK ENGINE!

Viesti Kirjoittaja OIZXXX »

Tuohon en osaa vastata, kokeile hakua...
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: CHECK ENGINE!

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

vaihdoitko uuden orkkisbypassin kaltaisen vai thyning mallisen ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
antti.h
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2004 10:31
Paikkakunta: Turku

Re: CHECK ENGINE!

Viesti Kirjoittaja antti.h »

No ei voi sanoa et thyning, mitsu evon bypassin.
Nyt CE valo poistui kun akku oli irti mutta käynnistettäessä hakee hieman kierroksia siis melkein sammuuu, ennen kuin asettuu....heh,heh, mukavaa asentaa pitkästä aikaa! =)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: CHECK ENGINE!

Viesti Kirjoittaja peinu »

antti.h kirjoitti:No ei voi sanoa et thyning, mitsu evon bypassin.
Nyt CE valo poistui kun akku oli irti mutta käynnistettäessä hakee hieman kierroksia siis melkein sammuuu, ennen kuin asettuu....heh,heh, mukavaa asentaa pitkästä aikaa! =)
Kuuluukin hakea. Akun kengän irrottamalla nollasit vikavalon, mutta samalla myös säätötiedot hukkuivat. Nyt kone kalibroi itseään ja tallentaa tiedot. Nyt sitten tekemään isolla vaihteella täyskaasukiihdytyksiä, niin saat sopeutuksen "kohilleen".

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin