uusi jäsen ostamassa ysitonnista.neuvoja kaipaisin.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
casterspecial
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 10:13
Paikkakunta: Karkkila

uusi jäsen ostamassa ysitonnista.neuvoja kaipaisin.

Viesti Kirjoittaja casterspecial »

Heips!olen siis ostamassa :saab: ia tonnaria.niin meinas rupee kaduttaa se 460 000km ajettu.Kyseinen auto löytyy nettiauton sivuilta rekisterinumerolla JKE-1.Auto on Lahden lähellä.Hiukkasen pelottaa.Olisiko jollakin :saab: klubilaisella aikaa lähteä autoa katsomaan/ostamaan kanssani.bensakulut korvaan tietty ja sapuskat matkalla.Huom olen nainen enkä ymmärrä (tyhmä blondiko?) autojen tekniikasta kovinkaan paljoa.Meinaan vaan että jos autossa on jotain vikaa mitä en huomaa itse?huomaisinko edes mitään vikaa? Kun on noin paljon ajettu.en haluaisi pettyä ekan :saab: ini kanssa.
#4287
9000CD 2,3 turbo -91KA
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: uusi jäsen ostamassa ysitonnista.neuvoja kaipaisin.

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Eisss...Karuja kuvia:
http://www.nettiauto.com/saab/9000/2620247

Etukaaret läpeensä ruosteessa, ilmeisesti onnistuttu hyvin peittämään pohjan hapantumat katsastusmieheltä jos/ kun on katsastettu 06 / 2009 (varmistaisin kyllä tämän katsastuksen olemassa- ja voimassaolon ensimmäisenä auton rek.otteesta).

Peilin säätövipu basana tai muuten vaan revitty irti?

Automaatti-ilmastointi, jota ei ilmoituksessa mainittu (tod. näk. siis rikki). Ei toki mitenkään fataalia, toimii se puhallus ilman ilmastointiakin.

Vaihdekepin suojus fiksattu kunnon ranehenkeen sopivasti muovipussilla :lol:

Nämä siis havaintoja myyntikuvista. Paikan päällä ei yleensä tule kuviin verrattuna ainakaan positiivsta yllätystä...

P.S: Tosin tuolla pyyntihinnalla ei mitään virheetöntä helmeä pidä odottaakkaan, eli kyllä tuo voi hintaansa nähden ollakin ihan kelpo peli, jos tekniikka on iskussa. Nuo kuvat vaan kertoo melko huolimattomasta pidosta...Jos on käyttöautoa hakemassa, niin kannattanee sijoittaa hieman enemmän rahaa.

P.P.S: Aina ei tarvitse alottaa uutta aihetta, vaan keskustelua voi jatkaa vanhassa aiheessa painamalla "lähetä vastaus" (ei siis aina "uusi aihe").
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
casterspecial
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 10:13
Paikkakunta: Karkkila

Re: uusi jäsen ostamassa ysitonnista.neuvoja kaipaisin.

Viesti Kirjoittaja casterspecial »

Kiitos sinulle hölösuu mielipiteestä.Antoi meinaan ajattelemisen aihetta.Toki näin kuvista auton etukaaret ruosteessa eli: fiksattavaa.Ilmastointi jutusta en oikein ymmärtänyt?Mistä tiedän onko autossa ilmastointia vai ei? Jos sitä ei erikseen mainita auton tiedoissa? Olen kyllä tähänkin saakka pärjännyt ilman.Ja se ei ole tärkeää.Tärkeintä on että auto teknisesti kunnossa niin ja se ruoste...SE se on sit yks paholainen :evil: .No ei hätä tämän näköinen sano vaari kun mummoa oli hautaan saattamassa heh.olisi toinen yksilö. :saab: illa ajettu vain n.230 000km.Mistä voin tietää pitääkö kilometrit paikkansa?On meinaan kans 20 vuotta ja sikana ikää???
#4287
9000CD 2,3 turbo -91KA
cealdyn
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 21:40
Paikkakunta: Juva

Re: uusi jäsen ostamassa ysitonnista.neuvoja kaipaisin.

Viesti Kirjoittaja cealdyn »

Automaatti-ilmastoinnin tunnistaa siitä että tuossa keskellä soittimen yläpuolella on paljon noita nappuloita sekä näyttö jossa valitaan lämpötila. Jos ilmastointia ei ole (tai se on manuaalinen, melko harvinainen näissä) niin noiden nappuloiden tilalla on kolme pyöreää säädintä. Esimerkiksi tuossa ei ole ilmastointia, viimeinen kuva:
http://www.nettiauto.com/saab/9000/2521103

Tuo yksilö vaikuttaa muutenkin paljon siistimmältä peliltä, on toki kalliimpi ja hieman eri mallinen (CS). Näkyy olevan Saksasta tuotu mutta tuskin tuon ikäisessä (ja noilla kilometreillä) olevassa autossa on jaksettu mittaria ruuvailla. Voipi olla paljon paremmin säilynyt kuin suomalaiset vastaavan ikäiset ja ruostetilanne voi olla paljon parempi. Niin ja noista uudemmista löytyy jo airbag mikä lisää turvallisuutta mukavasti.

Niin ja tuo sinulle edellä vastannut nimimerkki on V.J.S, "hölösuu" on foorumin antama titteli :wink:
9000 CDE 2.3TA -96 Stage1 170tkm
#4674
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: uusi jäsen ostamassa ysitonnista.neuvoja kaipaisin.

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Näistä tässä topikissa linkein esitellyistä versiosta miettisin noin 6 sekunnin tuhannesosaa ja valitsisin cealdynin linkittämän tonnarin. CS-korisena se on sentään sinkitty ja myyntikuvissa on edes yritetty antaa vaikutelma siististä käyttöpelistä...Ilmastointi, jos semmoista ei edes kaipaa, on vain turha kustannuserä (tosin itse arvostan toimiva ACC:n aika lailla korkealle pakollisissa varusteissa mitä käyttöautoon tulee)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
casterspecial
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 10:13
Paikkakunta: Karkkila

Re: uusi jäsen ostamassa ysitonnista.neuvoja kaipaisin.

Viesti Kirjoittaja casterspecial »

Kiitos cealdyn!!!opin koko ajan lisää.okei nyt tiedän mistä ilmastoinnin eron huomaa.Kiitos neuvoista. Tuo sinun tonnari on sitä uudempaa korimallia. Kuvista päätellen siisti yksilö.Mitä eroa on vanhemmalla tonnarilla ja tuolla valkoisella CS tonnarilla? Muuta kuin tietysti ikä ja hinta.Kysyisin sellaista vielä, että mistä voin tietää onko kilometrit oikeita vai "ruuvattuja"? olis meinaan tyrkyllä :saab: yksilö jolla ilmoituksen mukaan ajettu vain 226 000km. Ja ikää kuitenkin se 20 vuotta ja sikana.Ja hintakin ihmeen alhainen.Jotenkin epäilyttää...onko mitään tahoa esim. AKE josta voisin tarkistaa auton historian?
cealdyn
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 21:40
Paikkakunta: Juva

Re: uusi jäsen ostamassa ysitonnista.neuvoja kaipaisin.

Viesti Kirjoittaja cealdyn »

En noita kaikkia eroja muista mutta tosiaan kori on tuossa CS:ssä sinkitty joten ei ruostu läheskään yhtä helposti kuin aikaisemmat CD ja CC. Toki myös CD:tä on uudempaa vuosimallia saatavilla sinkityllä korilla. CS on suoraa jatkoa vanhemmalle CC mallille ja lähes kokonaan uudestaan muotoiltu.
Tuossa CS:ssä (combi sedan) takakonttia ei ole eristetty ohjaamosta ja takaikkuna nousee kontin mukana joten takaluukun täyttöaukko on paljon CD:tä suurempi. Takapenkit taitaa myös saada kaadettua jolloin suurempaakin tavaraa mahtuu kyytiin. Keulan ilmettä on myös hieman muutettu matalammaksi. Jos en ihan väärin muista niin CS on mitoiltaan hieman CD:tä lyhyempi. Viisaammat jatkakoot tai korjatkoon :)

Tuossa linkittämässäni autossa näkyykin olevan myös sähkökattoluukku mikä on varsin mukava lisä lämpimällä kelillä jos ilmastointia ei ole.

En ole varma saako AKElta noita vanhoja katsastustietoja mutta auton yleisestä siisteydestä ja kunnosta voi jotain suuntaa-antavaa päätellä. Jos autolle löytyy huoltokirja niin sitä kannattaa tiirailla, yleensä varsin pätevä todiste kilometreistä jos on edes suurinpiirtein jaksettu täytellä ja huoltoja merkkailla. Toki myyjältä kannattaa myös historiaa tentata, saattaa hyvinkin osata kertoa pitkältä ajalta auton historiaa. Jobbareihin kannattaa suhtautua varauksella :lol:
9000 CDE 2.3TA -96 Stage1 170tkm
#4674
casterspecial
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 10:13
Paikkakunta: Karkkila

Re: uusi jäsen ostamassa ysitonnista.neuvoja kaipaisin.

Viesti Kirjoittaja casterspecial »

Kiitos cealdyn! no niin tässäpä sitä tuli :saab: tietoutta taas lisää.Vielä on opittavaa ja matka jatkuu tonnaria etsiessäni.Kiitos neuvoista ja kyselen lisää sitä mukaa kun niitä tulee esille.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8113
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: uusi jäsen ostamassa ysitonnista.neuvoja kaipaisin.

Viesti Kirjoittaja mestari »

tälläi kaukaa katsottuna tosiaan valkoinen tonnari tuntuu suorastaan ilmaiselta jos kyseessä tosiaan jo kytkinremontoitu versio. remonttiinhan tärveltyy se tonni kuitenkin. autolle ei jää paljon hintaa, ja saksasta tuonti on aina kotiapäin.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7772
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: uusi jäsen ostamassa ysitonnista.neuvoja kaipaisin.

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

alkoinen tonnari tuntuu suorastaan ilmaiselta
Taitaa olla karvalakkimalli, eihän tuossa ole edes TURBOa.....
Mitenköhän ajotietokone, vakionopeudensäädin...yms...yms.
( kannattaa etsiä TURBOllista mallia )

Tätä minä rupeaisin miettimään.....
http://www.nettiauto.com/saab/9000/2694499
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin