Ohjaustehostimen pumppujen eroja

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
TapaniT
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 18:44
Paikkakunta: Forssa

Ohjaustehostimen pumppujen eroja

Viesti Kirjoittaja TapaniT »

Terve,

Vanhuksessa (-84 T16) on ohjaustehostin vuotanut useamman vuoden. Ajattelin alkaa etsimään ehjää (tiivistä) tilalle. Tarjolla olisikin -89 T16:sta ohjaustehostin.

Asian selventämiseksi:

Tehostetut hammastangothan käy keskenään kaikkiin og900, koneesta ja vuosimallista riippumatta?

Pumpuissa on ollut eroja 8v ja 16v koneiden välillä.
Milloin 8v koneisiin alkoi tulemaan pumppuja joissa säiliö on hantin lokarin päällä (16v pumppu)?
Onko 16v koneiden pumput vuosimallista riippumatta samanlaisia ja siten vaihtokelpoisia keskenään?

Vm -88 lähtien hammastanko on ilmeisesti paranneltu. Vaihtuiko tuolloin myös pumppu?
Saab 900 Turbo 16i -84
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: Ohjaustehostimen pumppujen eroja

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

TapaniT kirjoitti:Terve,

Vanhuksessa (-84 T16) on ohjaustehostin vuotanut useamman vuoden. Ajattelin alkaa etsimään ehjää (tiivistä) tilalle. Tarjolla olisikin -89 T16:sta ohjaustehostin.

Asian selventämiseksi:

Tehostetut hammastangothan käy keskenään kaikkiin og900, koneesta ja vuosimallista riippumatta?

Pumpuissa on ollut eroja 8v ja 16v koneiden välillä.
Milloin 8v koneisiin alkoi tulemaan pumppuja joissa säiliö on hantin lokarin päällä (16v pumppu)?
Onko 16v koneiden pumput vuosimallista riippumatta samanlaisia ja siten vaihtokelpoisia keskenään?

Vm -88 lähtien hammastanko on ilmeisesti paranneltu. Vaihtuiko tuolloin myös pumppu?
-Mielestäni 8venttiilisissä on ollut aina tuo säiliö/pumppuyhdistelmä. On näköjään sidoksissa hydraulisiin takamoottorin kiinnikkeisiin.
-16 venaisten pumput ovat samanlaisia vuosimallista riippumatta.
- Itse hammastanko sama 16 ja 8 venttiiliseissä ja pumppu ei tuolloin muuttunut.
Tietävämmät korjatkoon :)
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Ohjaustehostimen pumppujen eroja

Viesti Kirjoittaja lucaf »

minulla on 87 vm satkussa (8vent.) säiliö siellä lokarin päällä.
http://picasaweb.google.fi/lh/photo/APF ... 6CZOrwr-QA

kuvassa ko. alue on rajattu pois, mutta kuvasta herää kysymys onko tuohon vaikuttanut ilmastointijärjstelmän letkut jotka olisi vanhan tehostinsysteemin tiellä aikalailla?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ohjaustehostimen pumppujen eroja

Viesti Kirjoittaja jus »

lucaf kirjoitti:minulla on 87 vm satkussa (8vent.) säiliö siellä lokarin päällä.
EPC:n mukaan 8-venttiilisessä säiliö/pumppuyhdistelmä on valmistenumeroihin K3010693 ja K7015707 asti ja 16-venttiilisissä K3000505, K7000622, J3040028 ja J7050311 asti autoissa joissa moottorin takakiinnikkeet eivät ole hydrauliset. J on vm 88 ja K on 89.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin