9-3 Aero -00 vilkuttelee/polttelee vikavaloa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
SpedeX
"Tuplakaasari"

9-3 Aero -00 vilkuttelee/polttelee vikavaloa

Viesti Kirjoittaja SpedeX »

Kone toimii mielestäni moitteetta... Nyt vilkuttelee moottorivikavaloa lähes aina kiihdyteltäessä(ei tartte olla läppä lattiassa). Joskus se jää palamaan... tämän olen kuitannut akunkengällä. Aikaisemmin se vaan sytytti valon ilman vilkutteluja.
Koitan ensiviikolla käydä luetuttamassa koodit, ellei täälä ole halukkaita auttajia techin kanssa?
Tulppia olen vaihdellut useammat sarjat, imm:n olen puhdistanut, sytkäkasetin avannut enkä ainakaan nähnyt siinä mitään vikaa. Kaikenmaailman letkut näyttäisivät olevan ehjiä... Tuntuu siltä kun vika olisi tullut Forgen bypassin korjaamisen jälkeen jolloin ahdotkin nousivat pyydetystä n+0.3 bar??? Oliskohan siinä jotain mätää?
SpedeX
"Tuplakaasari"

Re: 9-3 Aero -00 vilkuttelee/polttelee vikavaloa

Vikana oli väärät tulpat... ja ahto onkelmaan kireähkö hukkis... että halvalla päästiin tälä kerralla... :lol:
karg
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

NG900 vilautteli myös CHECK ENGINE:ä aiemmin, kun polkaisin kunnolla motarin rampilla vauhtia. Vikakoodina oli P0300 eli "random cylinder misfire" ja vaihdoin tulpat tämän jälkeen -> ei ole vilkkunut enää. Entiset tulpat olivat aika väsyneen näköiset ja lämpöarvoltaan 6. NGK BCPR 7ES-11 -tulpat 3,50€/kpl Motonetistä.. halpaa oli myös :) Jos vikavalo palaa ja pyörit Hämeenlinnan suunnalla, niin poikkea, lukaistaan vikakoodit läppärillä.
SpedeX
"Tuplakaasari"

Mistähän löytäisin uuden magneettiventtiilin? Mätänetin katalooki ei tunne... :?:
Vastaa Viestiin