Kierrokset laskee hitaanlaisesti
Kierrokset laskee hitaanlaisesti
Kulkine on siis Kolkki vm. -00 2.0 T, T7. Hieman "stagetettu". Mitsun TD04 ahtimella varustettu, suuttimet muistaakseni 350 cc, virtaavampi takapönttö. Tuossa hieman esitietoja. Eli "oireilee" sillä tavalla, että kierrokset laskee laiskasti, kun kaasun päästää. Kertooko kenties löysästä hukkaportin jousesta vai mistä? Joku on sanonut, että on vaan ominaisuus. Viisaat kommentoikoot.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Kierrokset laskee hitaanlaisesti
Tuossa on vertailukohteena T5 kolkki ja siinä palautuu kierrokset esim. 4000 r/min --> tyhjäkäynnille n. 3 sek. ja T7:ssa menee 4 sek. Ajossa sen paremmin huomaa, kun vaihdetta vaihtaa, niin kone jää "huutamaan" jälkikierroksille.Mimmi kirjoitti:Määrittele hitaasti laskeminen: sekunti, minuutti, tunti???
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Kierrokset laskee hitaanlaisesti
Normaali T7 ominaisuus.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kierrokset laskee hitaanlaisesti
No onkos muilla T7:lla sama ominaisuus. Kommentteja kehiin.jcarlson kirjoitti:Normaali T7 ominaisuus.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Kierrokset laskee hitaanlaisesti
täällä on ainakin. kiihdytettäessä normiajossa kierrosten laskemista saa vaihteen kytkemisen jälkeen jonkin aikaa odottaa jotta liikehtiminen olisi sulavaa.
#3272
Re: Kierrokset laskee hitaanlaisesti
Kylläkyllä. T7:n kierrokset pysyvät mukavasti ylhäällä vaihtaessa. Siten ei nykäise niin helposti, vaikka kytkimen painallus ei olisikaan ihan täydellisesti ajoitettu. Ja turbossakin pysyy kierrokset päällä
T5 pudottaa kierrokset hieman nopeammin.
Cebari pudottaa kierrokset 10 000 > 1000 suunnilleen 0,4 sekunnissa Ja jos vaihtaessa vähänkään epäröi kytkimen kanssa, nykäisy on varma. Jos haluaa vaihtaa ilman nykäisyjä, täytyy vaihde vaihtaa melkeinpä kytkintä vain hipaisten ja todella nopeasti. Muuten kierrokset ehtivät pudota alas ja kytkintä löysätessä takamatkustaja tuuppaa leukansa kuskin selkään ja samantien takaraivonsa tarakkaan, kun kaasua kierretään
T5 pudottaa kierrokset hieman nopeammin.
Cebari pudottaa kierrokset 10 000 > 1000 suunnilleen 0,4 sekunnissa Ja jos vaihtaessa vähänkään epäröi kytkimen kanssa, nykäisy on varma. Jos haluaa vaihtaa ilman nykäisyjä, täytyy vaihde vaihtaa melkeinpä kytkintä vain hipaisten ja todella nopeasti. Muuten kierrokset ehtivät pudota alas ja kytkintä löysätessä takamatkustaja tuuppaa leukansa kuskin selkään ja samantien takaraivonsa tarakkaan, kun kaasua kierretään
Saab 9-3 2,0T SE -2001 Stage X - Oikein. Hyvin. Kulkeva.
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...
Re: Kierrokset laskee hitaanlaisesti
mutta siinä saakin vedettyä isompaa sisään raakana ilman kytkintä
#3272
Re: Kierrokset laskee hitaanlaisesti
Olis varmaan shifteri paikallaan ajatellen lootaa...Pola kirjoitti:mutta siinä saakin vedettyä isompaa sisään raakana ilman kytkintä
Jot ei menis aivan OT niin velipojan T7:ssa kierrokset jää hiukan leijumaan myös.
Re: Kierrokset laskee hitaanlaisesti
Tjaa
Mä taas olen huomannut, että kierrokset leijailee helpommin jos on ilmastointi päällä. Kun ottaa pois ilmastoinnin ja laittaa oikein (OFF) asentoon, niin kierrokset laskee nopeemmin.
Mä taas olen huomannut, että kierrokset leijailee helpommin jos on ilmastointi päällä. Kun ottaa pois ilmastoinnin ja laittaa oikein (OFF) asentoon, niin kierrokset laskee nopeemmin.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Kierrokset laskee hitaanlaisesti
Mitenkähän tuo on selitettävissä... hmm...? Luulis että olis toisinpäin, kun kompura ottaa voimaa koneesta.testing1 kirjoitti:Tjaa
Mä taas olen huomannut, että kierrokset leijailee helpommin jos on ilmastointi päällä. Kun ottaa pois ilmastoinnin ja laittaa oikein (OFF) asentoon, niin kierrokset laskee nopeemmin.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Kierrokset laskee hitaanlaisesti
Piti kotimatkalla oikein testailla asiaa. Ajelin maantienopeutta 90km/h jolloin kierroksia on vitosella vajaat 2000. Jos alamäessä painaa kytkimen pohjaan ja vapauttaa kaasun, tippuvat kierrokset tyhjäkäynnille parissa sekunnissa. Jos taas saman tekee lievä veto päällä, kestää kierrosten lasku kauemmin (~3...4sek).
No, joka tapauksessa kierrokset vaikuttavat joskus laskevan aika hitaasti, eli lienee ominaisuus. Enpä ole aimmin kiinnittänyt asiaan edes huomiota, ei tuo siis missään tilanteessa ole häiritsevä seikka.
Huomioikohan softa tuon lisäkuorman ja kompensoi sitä?Mitenkähän tuo on selitettävissä... hmm...? Luulis että olis toisinpäin, kun kompura ottaa voimaa koneesta.
No, joka tapauksessa kierrokset vaikuttavat joskus laskevan aika hitaasti, eli lienee ominaisuus. Enpä ole aimmin kiinnittänyt asiaan edes huomiota, ei tuo siis missään tilanteessa ole häiritsevä seikka.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Kierrokset laskee hitaanlaisesti
Yhdenlainen teoria vois olla se, että palotilaan jää kaasu päällä hieman palamatonta seosta ja se viivyttää tuota tyhjäkäynnille palautumista, siis veto päällä.SS kirjoitti:Piti kotimatkalla oikein testailla asiaa. Ajelin maantienopeutta 90km/h jolloin kierroksia on vitosella vajaat 2000. Jos alamäessä painaa kytkimen pohjaan ja vapauttaa kaasun, tippuvat kierrokset tyhjäkäynnille parissa sekunnissa.Jos taas saman tekee lievä veto päällä , kestää kierrosten lasku kauemmin (~3...4sek).
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Kierrokset laskee hitaanlaisesti
Kyllä se kierrosten viivästetty laskeminen on ihan Trionic 7:n kaasuläpän ohjauksella tekemä ominaisuus, tarkoituksena ajotuntuman pehmennys ja päästöjen minimointi. Jotkut ovat tykänneet ohjelmoida pois jolloin kaasuläppä reagoi molempiin suuntiin nopeasti, reagointia mukavuuden kustannuksella siis.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kierrokset laskee hitaanlaisesti
Jaa että sen pystyy ohjelmoimaan poiskin. Itse en juuri tykkää tuosta kaasun päälle jäämisestä. Miten tuo ohjelmointi tapahtuu? Merkkikorjaamossa?jcarlson kirjoitti:Kyllä se kierrosten viivästetty laskeminen on ihan Trionic 7:n kaasuläpän ohjauksella tekemä ominaisuus, tarkoituksena ajotuntuman pehmennys ja päästöjen minimointi. Jotkut ovat tykänneet ohjelmoida pois jolloin kaasuläppä reagoi molempiin suuntiin nopeasti, reagointia mukavuuden kustannuksella siis.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Kierrokset laskee hitaanlaisesti
Ei, ainoastaan T7Suitella ja varjopuolena tulee enemmän nykimistä jne.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com