9000 2,3 16v -94 koneen vaihto

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Kimpe
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 16:34

9000 2,3 16v -94 koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja Kimpe »

Eli kone sano poks ja nyt siihen on tyrkätty vm.93 2,3 16v kone (sekä laatikko), koska vanha laatikko ei käynyt -93 koneen kanssa keskenään. Tässä vanhemmassa koneessa on kampiakselin tunnistin suoraan k.akselin pyörän alla ja -94 koneessa se on suoraan lohkossa kiinni. Ei saada autoa käyntiin, mutta täytyy kokeilla vielä -93 koneen omaa ohjainlaitetta jos kampa sama. Lähtisiköhän sitten tulille? Vai onko edes mahdollista saada käyntiin. Selkeästi siitä puuttuu tällä hetkellä kipinä kokonaan...kun vanha ohjainlaite vielä kiinni.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: 9000 2,3 16v -94 koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Toisessa taitaa olla hall ja toisessa vr tyyppinen tuo kampurananturi joten ei käy ristiin. Pitäisi siis saada oikeanlainen ECU ja johdotukset... Moottorinohjaus luultavasti toisessa T5.2(93) ja toisessa T5.5(94->).

En muista miten pinnit menee joten en sano toimisko miten tuolla toisella boksilla suoraan, viisaammaat kommentoitkoon.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: 9000 2,3 16v -94 koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Kimpe kirjoitti:Eli kone sano poks ja nyt siihen on tyrkätty vm.93 2,3 16v kone (sekä laatikko), koska vanha laatikko ei käynyt -93 koneen kanssa keskenään. Tässä vanhemmassa koneessa on kampiakselin tunnistin suoraan k.akselin pyörän alla ja -94 koneessa se on suoraan lohkossa kiinni. Ei saada autoa käyntiin, mutta täytyy kokeilla vielä -93 koneen omaa ohjainlaitetta jos kampa sama. Lähtisiköhän sitten tulille? Vai onko edes mahdollista saada käyntiin. Selkeästi siitä puuttuu tällä hetkellä kipinä kokonaan...kun vanha ohjainlaite vielä kiinni.
Moottorin ohjaus on erilainen. Ei taida edes boksit sopia liittimeen ristiin.

Johtosarja Trionic ja LH:ssa ovat aika lailla erilaiset. Mahdollisesti Trionic 5.2 sovittaminen voisi auttaa, mutta 5.2:sta ei taida olla tehtynä ruiskukoneille.

Helpoin tapa saada sovitettua on sovittaa vanhan koneen (-94) triggeri levy kanpiakselille ja anturi siihen sopivalle etäisyydelle.

Auton toimiminen kunnolla on sitten eri juttu, koska kannen virtauksen yms. ovat erilaisia.

Mikä vanhasta koneesta hajosi?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Kimpe
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 16:34

Re: 9000 2,3 16v -94 koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja Kimpe »

Hyvältä kuulostaa...
Vanhasta koneesta hajosi mäntä ja sen seurauksena kansi(öljyn puute) Toimi kyllä ennen purkua, rupesi pitämään vain kauheaa ääntä, eikä varoitusvaloista tietoakaan, ilmeisesti vain mäntä sanonut ensin sopimuksen irti, josta lähtenyt pallo liikkeelle.
Noh, se voi olla, että koneen oma boksi ei tohon käy...katotaan, kun sen saan hyppysiin. Jotenkin arvasin,että hankala tästä tulee, kun alussakin alkoi tulla koko ajan uusia hankaluuksia vastaan :roll:
Vastaa Viestiin