ongelmia 9-5 2003 2.0t automaatti
ongelmia 9-5 2003 2.0t automaatti
Eli ongelmia saabin kanssa... Auto hyytyi tien varteen ilman ennakko varoituksia. Veto hyytyi. Ei startannut enää, ei edes luvannut. Korjaamolla ei vika koodeja. Vaihtoivat bensapumpun ja pyynnöstäni automaatin öljyt. Autolla ajettu 98tkm. Saabi kehräsi moitteettomasti 20,5km korjaamolta, kun risteyksestä kiihdyttäessäni kone yskäisi (tai poksahti). Ei varoituksia ei valoja. Kaasua pumppaamalla matka jatkui kilometrin, kunnes syttyi check enginevalo. Auto pysyy käynnissä, mutta pienillä kierroksilla "soutaa" hieman. P-asennossa lähes samanlainen käynti kuin N:llä. Vaihteen kun laittaa R tai D päälle niin lämpöisenä sammui heti. Vaihteiston mittatikussa öljyt yli merkin. Pakokaasussa runsaasti nokea. Missä vika, kun rupean kiusaamaan korjaamon poikia? -Kiitos-
Re: ongelmia 9-5 2003 2.0t automaatti
Kampiakselin asentoanturin vaihto kannattaisi tehdä ensiksi. Maksoit n. 700€ toimivan bensapumpun vaihdosta?
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: ongelmia 9-5 2003 2.0t automaatti
nyt veikkaavat ilmamäärämittaria. Käykään tässä niin että vaihdetaan kunnes löydetään, kun ei osata.
Re: ongelmia 9-5 2003 2.0t automaatti
nyt pitäisi Saab toimia. Oli kuulemma "päässyt" ilmaa järjestelmään ja mennyt varatoiminnolle. Oliko joku liitin löysällä? Savutus johtui siis siitä että oli mennyt rikkaalle. Kiitoksia kaikille.
ps. veli poika kerkesi jo ehdottamaan että "tauti" paranee mersulla. Varmaan ensi yönä nekee painajaisia ja ajavansa mersulla.
ps. veli poika kerkesi jo ehdottamaan että "tauti" paranee mersulla. Varmaan ensi yönä nekee painajaisia ja ajavansa mersulla.
