9-3, 1,8i, onko hankinnan arvoinen?
9-3, 1,8i, onko hankinnan arvoinen?
Saabistiveljet!
Ostoaikeissa 9-3 1.8i vm 2004. Kannattaako hankkia. Kokemuksenne?
Ostoaikeissa 9-3 1.8i vm 2004. Kannattaako hankkia. Kokemuksenne?
Re: 9-3, 1,8i, onko hankinnan arvoinen?
Suorituskyky on vaatimaton jos nyt missään vakio saabissa se nyt kovin raju on
Siinä on 122 hv ja painoa paljon, mutta jos teholla ei ole väliä ja jos halpa on osta pois.
Jos nyt olisin ostamassa ostaisin varmaan mela mallin ja ss:än
Siinä on 122 hv ja painoa paljon, mutta jos teholla ei ole väliä ja jos halpa on osta pois.
Jos nyt olisin ostamassa ostaisin varmaan mela mallin ja ss:än
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3, 1,8i, onko hankinnan arvoinen?
Taloudellinenhan se on. Tuo Turbo-Sensonic tais ajella tollasella pitkät siivut työsuhdeautona, jos en ihan väärin muistele??
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: 9-3, 1,8i, onko hankinnan arvoinen?
Jaa että taloudellinen. Väitän että vie enemmän kuin solmu.
Osta suoraan C-vectra.
Osta suoraan C-vectra.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Re: 9-3, 1,8i, onko hankinnan arvoinen?
9-3 SS 1.8i - 6,2 / 7,9 / 10,7
9-3 SS 1.8t - 6,5 / 8,3 / 11,5
9-3 SS 2.0t - 6,6 / 8,5 / 11,8
Esim. Autotallin autoarkistosta voi vertailla kulutuksia ym. arvoja. Lukujen absoluuttisesta oikeellisuudesta ei kylläkään ole varmuutta.
9-3 SS 1.8t - 6,5 / 8,3 / 11,5
9-3 SS 2.0t - 6,6 / 8,5 / 11,8
Esim. Autotallin autoarkistosta voi vertailla kulutuksia ym. arvoja. Lukujen absoluuttisesta oikeellisuudesta ei kylläkään ole varmuutta.
#3418
Re: 9-3, 1,8i, onko hankinnan arvoinen?
Ihan kelpo peli, ja vaikka onkin Opelin tekniikalla, on ulkonäkö sentään valovuoden Vectraa edellä! Itsellä ei tuollaista ole, mutta voisin aivan hyvin seuraavaksi ostaa.
Re: 9-3, 1,8i, onko hankinnan arvoinen?
Jos hinta kohdallaan ja auto muutenkin kunnossa niin mikä ettei.
Taitaa olla aika harvinaisia nuo turbottomat?
Taitaa olla aika harvinaisia nuo turbottomat?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: 9-3, 1,8i, onko hankinnan arvoinen?
Itse molemmilla (t -04, i -05, samat renkaat) muutaman vuoden vuorotellen ajaneena väitän, että t:n saa maantiellä kulkemaan pihimmin kuin i:n, mutta jos kaupunkiajossa innostuu t:tä polkemaan vie se enemmän kuin i vaikka sitä i:tä polkisi kuinka. Ei liene mikään yllätys, teho tulee bensasta mutta t:n vaihteistovälitys sopii maantielle paremmin.J.N kirjoitti:9-3 SS 1.8i - 6,2 / 7,9 / 10,7
9-3 SS 1.8t - 6,5 / 8,3 / 11,5
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-3, 1,8i, onko hankinnan arvoinen?
Mulla tosiaan oli käytössä 9-3 Sport Sedan 1.8i vm. 2005 neljä vuotta ja kilsojen kertyi reilut 100000 km.
Ihan kelpo peli, mutta eipä tuo tietysti mikään raketti ole. Kaupunki- tai maantieajoa ajavalle ihan kelpo laite, mutta en suosittele moottoritielle. Vaihteisto on niin tiuhaan välitetty, että kierrokset nousee aika korkealle moottoritieajossa.
Jakohihnasta miinusta, kulutuksesta plussaa. Itse ajoin tuolla em. iivarilla 14.10.2004-15.10.2008 ja sitten 15.10.2008 lähtien 9-3 Sport Combi 1.8t, ja kyllä turbollinen on vienyt maantieajossa enemmän "kakkua". Iivarilla pääsi maantieajossa yksin ajaessa johonkin 6,4-6,7 litraan satasella, turbolla en ole vielä sellaisiin kulutuslukemiin päässyt.
Ihan kelpo peli, mutta eipä tuo tietysti mikään raketti ole. Kaupunki- tai maantieajoa ajavalle ihan kelpo laite, mutta en suosittele moottoritielle. Vaihteisto on niin tiuhaan välitetty, että kierrokset nousee aika korkealle moottoritieajossa.
Jakohihnasta miinusta, kulutuksesta plussaa. Itse ajoin tuolla em. iivarilla 14.10.2004-15.10.2008 ja sitten 15.10.2008 lähtien 9-3 Sport Combi 1.8t, ja kyllä turbollinen on vienyt maantieajossa enemmän "kakkua". Iivarilla pääsi maantieajossa yksin ajaessa johonkin 6,4-6,7 litraan satasella, turbolla en ole vielä sellaisiin kulutuslukemiin päässyt.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: 9-3, 1,8i, onko hankinnan arvoinen?
Mielenkiintoista, paljonko tuossa 1.8t:n "virallisessa" kulutuslukemassa on ilmaa jos ajellaan maanteillä molemmilla autoilla sama reissu?m&m kirjoitti:Itse molemmilla (t -04, i -05, samat renkaat) muutaman vuoden vuorotellen ajaneena väitän, että t:n saa maantiellä kulkemaan pihimmin kuin i:n, mutta jos kaupunkiajossa innostuu t:tä polkemaan vie se enemmän kuin i vaikka sitä i:tä polkisi kuinka. Ei liene mikään yllätys, teho tulee bensasta mutta t:n vaihteistovälitys sopii maantielle paremmin.J.N kirjoitti:9-3 SS 1.8i - 6,2 / 7,9 / 10,7
9-3 SS 1.8t - 6,5 / 8,3 / 11,5
Sininen Saab 9-3, '99
Re: 9-3, 1,8i, onko hankinnan arvoinen?
Vaikea tietysti ajaa molemmilla autoilla sama riittävän pitkä reissu samoissa olosuhteissa, eikä ole ennen tullut mieleeni tehdä rinta-rinnan testiä. (Kaksi autoa, kaksi kuskia, 600km maantietä ja autoja vaihdettaisiin 100km välein.) Nykyään ei tuo i ole enää helposti käytettävissäkään ja rengastuksetkin ovat eri.VKe kirjoitti: Mielenkiintoista, paljonko tuossa 1.8t:n "virallisessa" kulutuslukemassa on ilmaa jos ajellaan maanteillä molemmilla autoilla sama reissu?
Samoja maanteitä samoihin vuodenaikoihin on molemmilla kuitenkin tullut rassattua ristiin rastiin. "Pisaralla pidemmälle" asenteella maantiellä ajellen olen 1.8i:llä toistuvasti päässyt 300-700km päivämatkoilla ajotieturin lukemaan 5.8 ja 1.8t:llä lukemaan 5.5, mutta nopeutta ei saa päästää yli 100km/t. Jos matkaa on alle 100km saa lukemia hilattua tuotakin alemmas jos jaksaa keskittyä, mutta mittatarkkuus kärsii menetelmästä riippuen (oma "enkka" t:llä on 5.0 50km matkalla ajotieturin mukaan:). Kun ei jaksa keskittyä "pisaralla pidemmälle" tekniikkaan palaa bensaa herkästi litran verran enemmän, t:llä herkemmin kuin i:llä.
Alla molemmissa silmämääräisesti yhtä kuluneet 215/55/16 RSi-kitkat. Ajotieturin ja tankkaus&laskutoimitus menetelmien erotuksena on molempien autojen softapäivitysten jälkeen ollut max +- 0.1l/100km tankillisella tai kahdella laskettuna. (Ennen softapäivitystä saattoi t heittää häränpyllyä ja jättää tielle...)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3, 1,8i, onko hankinnan arvoinen?
Kaverilla on kotipuolessa 1.8i ja alle kuuden on päässyt matka-ajossa.
Motarilla kai se sitten imasee suhteessa enemmän.
Meikeläisen 1.8t:llä on seiskan alitus jo kovan työn takana...........
Motarilla kai se sitten imasee suhteessa enemmän.
Meikeläisen 1.8t:llä on seiskan alitus jo kovan työn takana...........
Re: 9-3, 1,8i, onko hankinnan arvoinen?
Meillä se ei ollut kelpo peli. Oikea inhottava moottori. Kytkin ei kestä, kulutus ei paljoa parempi kuin turboissa, tehoja vähän (joutuu kierrättämään aikalailla). Hyviä puolia siinä oli hinta suhteessa varustukseen, musta väri 16 alut ja muuta kivaa. Mutta moottori oli täyttä p***aa. Nykyinen on ollut jo sitten ! Moottorin ominaisuudet ihan eri maailmasta mielestäni. Ainoastaan etu- tai takaiskarit jouduttiin vaihtamaan pari vuotta sitten, mutta muuta ongelmaa ei ole ollut.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003