Ohjauspainesäädin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Ohjauspainesäädin

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Kysymys kuuluupi, että onko 8v ruiskussa ja 8v turbossa samanlainen ruiskun ohjauspainesäädin? :roll:
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Kyllä turbossa on hiukan erilainen, ainakin mitä kuvia olen katsellut.
Turbossa on vielä se ahtopaineen huomioiva rikastus.
En sitten tiedä, että käykö sellainen vapaastihengittävän paineensäädin, missä on kuormitusrikastus.

Selvittelen juuri itsekkin tuota paineensäädin asiaa omassani, ja aika mystinen on tuo laite.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Saabin vapereissa ei ole kuormitusta huomioivaa mallia, joten se täytyy ottaa jostakin muusta autosta. K-jetissähän on erilaisia versioita tuosta. Kuulemma vakio ahdoilla sekin vaparin säädin pelaa turbon kanssa, mutta jos ahtoja on nostettu, ei kannata lähteä leikkimään...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin