Steg virityssarjat ja lastut + pakoputki entä muuta?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Steg virityssarjat ja lastut + pakoputki entä muuta?

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Terve taas!

Tässäpä noita virityssarjoja katselin ja sitä mitä ne sisältävät. Huomioni kiinnittyi etenkin noihin lastuiksi kutsuttaviin elektronisiin mikropiireihin.

Tuossa sivuilla (www.speedparts.se) lukee DI/APC Chip ja Bränglechip, eli siis DI/APC-järjestelmän lastu ja polttoaine-järjestelmän lastu.

Mutta minnes nämä lastut laitetaan? Eli siis mistä ne löytyvät?

Ja miten tunnistaa ovatko ne auton alkuperäisiä vai jo vaihdettuja?

Auto on mallia 1990-1991, taikka on siis kumminkin LH-Jetronic polttoainejärjestelmällä.

Eikös se LH:n boksi oo siellä akvaariokotelossa ja DI/APC muka kuskin penkin alla?

Mutta kuinkas nää boksit mahtaa aueta jos sinne sisälle jotain pitää vaihtaa?

Ja kun noi vikavalot palaa (niin toinen palaa ja toinen sammu) niin on varmaan ainakin hyvä tarkastaa noi liittimet ja niiden puhtaus.

--------------------------------------

Mutta mites muuten konetta vielä pystys helposti virittämään?

Olikos niin että tässä autossa minkään kahden vastuksen vaihtaminen APC-boksiin ei auta enää mitään? Eli tässä toi lastu hoitaa saman homman.

Mutta entä tuo perinteinen keino nostaa ahtopainetta?

Ei taida ahtopaineen nosto kovin turvallista olla. Mutta minkäverran kone mahtaa kestää sillain suht hyvin?

Onhan SAABissa oma ahtomittari. Omassa autossa tämä ei yhtään mene punaiselle, joten paineet on ihan ok, eli ei ole sorkittu. Aattelin että eikö vähän ole varaa sorkkia, koska tota punaista asteikkoakin on jäljellä.

Ainakin ajattelisin että ahtopaineen nosto on kai turvallisempi, siis jos APC-järjestelmä on koko ajan toiminnassa. Eli se säätelis painetta & muuta nakutuksen ilmetessä.

Entä sitten tuo pakoputkisto? Autossa on tällähetkellä ainakin tuo ruostumaton 3 tuuman puolisarja. Mutta jos siihen ostas vielä ton alkupäänkin. Tosin ainakaan noissa steg 2 ja 3 sarjoissa on tuo pakoputkista erona ja tehoeroa ei kauheita ole.

Mutta jos vielä virittää muuten, niin olisko tosta avarammasta pakoputkiston alkupäästä hyötyä?
SAAB
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Re: Steg virityssarjat ja lastut + pakoputki entä muuta?

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Oho toi yks sana on siis bränslechip, eli kirjoitusvirhe on tuohon tullut.
SAAB
Vastaa Viestiin