1. Joku puhui taannoin, että webaston/ eberin saisi ohjelmoitua "Techillä". Mitähän tällä tarkoitettiin vai joutuuko aina ostamaan lisäsarjan jos haluaa ohjauksen SID:n kautta? Mistä kannattaa kysellä asennusta/ lisäsarjan asennusta?
2. 2.2:n tehon kasvattaminen. Onko tietoa onko tuo kone kuinka ylimitoitettu laakerointi, turbo, vaihdelaatikko jne. Uskaltaako kuinka paljon nostaa tehoa?
3. Tid:stä tuli kai vuonna -00 tehokkaampi versio markkinoille. Onko tuo kone käytännössä sama eli onko nostettu vain ahtoa/ syöttöä vai onko esim. turbossakin/ syöttöpumpussa jotain eroa?
4. Kannattako tuota automaattilmastoinnin näyttöä korjata (kuka tekisi?) vai ostaa suoraan uusi? Mistähän saisi halvimmalla?
Kysymyksiä 2.2 Tid -99 yms.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Kohta 2: katso seuraavat linkit:
http://www.hirsch-performance.ch/pdf/9- ... 8%20PS.pdf
http://www.speedparts.se/prod/newupgrad ... _98-.shtml
http://www.chipcenter.cc/saab/saab_93_22tid115.htm
http://www.hirsch-performance.ch/pdf/9- ... 8%20PS.pdf
http://www.speedparts.se/prod/newupgrad ... _98-.shtml
http://www.chipcenter.cc/saab/saab_93_22tid115.htm
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
1:Tietääkseni pitää ostaa lisäsarja, maksaa +200eur, valtuutetusta liikkeestä. Techillä voi ohjata webaston toimintaa eri tavoin. Jossain topicissa kerroin moodeista en enää muista miten se meni ( löytyy WIS:stä ).
2: Se on selvä, että lisäteho luo enemmän painetta moottoriin. Uskoakseni kestää kyllä, vaikka kaikki tuon moottorin paskaksi haukkuu muutenkin ihan jo vakiona
. Isoilla vaihteilla lienee syytä olla hirveästi vedettämättä pikkukiekoilla kasvaneen väännön takia ( jos lastutettu ).
3: Tietääkseni sama kone. Suurin ero lienee ecussa ja syöttöpumpussa. 115hp on irrallinen ecu ( hanskalokeron takana ), jonka pystyy helposti lastuttamaan esim. Karala tehoa +150-155hp, vääntöä 320-340nm. Syöttöpumppu on erilainen, uudemmassa on ns. tyhmä pumppu. Ohjelma on piilotettu johonkin komponenttiin. Ohjelmaperäinen viritys lienee mahdotonta ( ohjelmakoodia ei tunneta ). Unichippejä on käytössä, mutta niiden toiminta on epävarmaa. Vakiokoneessa ( turbossa ) riittää potentiaali 162hp / 420Nm asti. Näihin tehoihin tiedän päässeen ( ohjelma + putkisto + filtteri vaihdettu ) Oma 125hp puhkui dynossa vakiona n. 135hp/290Nm. Viritys tulee aiheelliseksi vasta, kun joku hakkeri onnistuu näpelöimään softaa.
2: Se on selvä, että lisäteho luo enemmän painetta moottoriin. Uskoakseni kestää kyllä, vaikka kaikki tuon moottorin paskaksi haukkuu muutenkin ihan jo vakiona

3: Tietääkseni sama kone. Suurin ero lienee ecussa ja syöttöpumpussa. 115hp on irrallinen ecu ( hanskalokeron takana ), jonka pystyy helposti lastuttamaan esim. Karala tehoa +150-155hp, vääntöä 320-340nm. Syöttöpumppu on erilainen, uudemmassa on ns. tyhmä pumppu. Ohjelma on piilotettu johonkin komponenttiin. Ohjelmaperäinen viritys lienee mahdotonta ( ohjelmakoodia ei tunneta ). Unichippejä on käytössä, mutta niiden toiminta on epävarmaa. Vakiokoneessa ( turbossa ) riittää potentiaali 162hp / 420Nm asti. Näihin tehoihin tiedän päässeen ( ohjelma + putkisto + filtteri vaihdettu ) Oma 125hp puhkui dynossa vakiona n. 135hp/290Nm. Viritys tulee aiheelliseksi vasta, kun joku hakkeri onnistuu näpelöimään softaa.