En haulla löytänyt pöljälle ohjeita, kuinka saan sen etulevyn irti, jonka takaa pääsee putsaamaan kennon päällistä ja ympäristöä.
Puhallinmoottorin puolella ruuvit on suorastaan tyrkyllä. Kuskin puolen ruuvit on puolestaan niin pahassa paikassa, että yhdistettynä huonoon työkaluvalikoimaan ja nakkisormiin tuloksena oli avaamaton paketti. Pitääkös kennon vesiletkut nyppiä irti?
90 lämppärin kennon putsaus
-
- "Hölösuu"
90 lämppärin kennon putsaus
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: 90 lämppärin kennon putsaus
letkut tarvitsee irroittaa vain jos haluat irroittaa kennoston, mutta usein auttaa paljon jo pelkästään se kotelon puhdistus.
kannen avauksessa kuskin puolen ruuvit on tosi inhottavissa paikoissa; jossain halvoissa hylsysarjoissa on räikälle sellainen nivelletty osa ja lyhyt jatkovarsi ja siihen kun laittaa hylsyn tilalle ristipään, niin sillä olen itse ulottanut niihin. Muistaakseni tässä järjestyksessä: räikkään ensin lyhyt jatkovarsi, sitten nivel, sitten ristipää.
Sinne kennon alle mahtuu mukavasti sellainen pölynimurin litteä suukappale.
jos pitää ysiysiä/ysikymppiä parkissa puun alla, syksyisin kannattaisi aina puhdistaa lehdet konepelliltä ennen kuin lähtee ajamaan, koska muuten tuulilasin alareunassa oleva "scuuppi" imaisee ne kaikki sinne koteloon.
kannen avauksessa kuskin puolen ruuvit on tosi inhottavissa paikoissa; jossain halvoissa hylsysarjoissa on räikälle sellainen nivelletty osa ja lyhyt jatkovarsi ja siihen kun laittaa hylsyn tilalle ristipään, niin sillä olen itse ulottanut niihin. Muistaakseni tässä järjestyksessä: räikkään ensin lyhyt jatkovarsi, sitten nivel, sitten ristipää.
Sinne kennon alle mahtuu mukavasti sellainen pölynimurin litteä suukappale.
jos pitää ysiysiä/ysikymppiä parkissa puun alla, syksyisin kannattaisi aina puhdistaa lehdet konepelliltä ennen kuin lähtee ajamaan, koska muuten tuulilasin alareunassa oleva "scuuppi" imaisee ne kaikki sinne koteloon.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: 90 lämppärin kennon putsaus
Kennon ja kotelon putsaus alkaa tietty kotelon ruuvien avaamisella,kelju homma jo sekin.Periaatteessa kenno tulee ulos kotelosta letkuja irroittamatta ja useastikin kotelon takakulmissa on liiskaantuneen sammakon näköistä tavaraa,eikä imuri siihen pysty.Sopiva tikku ja rättivritelmä saa suht siistiä jälkeä.Itse kenno onkin sitten oman kokemukseni mukaan aikasen tukossa ja vuotaakin jostakin ja antaa lämpöä kabiinin vaisusti.Vaihdoin 99:iin hiukan paremman ja eivuotavan lämppärikennon ja tulos oli tyydyttävää tasoa.Ihan kaikkia ruuveja en muuten kyllä kiinnitäessäni viitsinyt laittaa takaisin paikalleen...
Saab 96 V4 MY 74 MR
Saab 96 V4 MY 75 MR
Saab 9-5 V6 Griffin 99
Saab 96 V4 MY 75 MR
Saab 9-5 V6 Griffin 99