Etupyörän laakerin vaihto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Oscu_boy
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 18:35

Etupyörän laakerin vaihto

Viesti Kirjoittaja Oscu_boy »

Mitenkäs tapahtuu 900 saabissa etupyöränlaakerin vaihto? uus tuttavuus tää saabi ni miten saadaan ne ala ja ylätukivarren pallonivelet erillee toisistaa ku jousihan painaa sitä ylempää alaspäin kokoajan ja alempi ei liiku enää alaspäin.. Tyhmä kysymys ehkä mutta jospa joku ymmärtää :D
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24625
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Etupyörän laakerin vaihto

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ylätukivarren ja korin väliin palikka ,pultit auki ja napa pois ja laakerin vaihto prässissä . kasaus päinvastaisessa järjestyksessä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Heikki
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Su Syys 10, 2006 21:36
Paikkakunta: HELSINKI

Re: Etupyörän laakerin vaihto

Viesti Kirjoittaja Heikki »

Moikka

Ota pallonivelet tukivarsista irti kaksipulttia/nivel.

Terveisin Heikki.
XJ6
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Su Syys 20, 2009 18:07
Paikkakunta: Oulu

Re: Etupyörän laakerin vaihto

Viesti Kirjoittaja XJ6 »

Moro.
Tuossa tulikin edellisissä vastauksissa pääsääntöisesti vaihto.
Vinkkinä lisään, että yleensä laakerin ulkokooli on aika tiukassa pesässään. Irtoaa helposti kun laakerin purkaa niin, että pelkkä ulkokooli on enää paikoillaan. Tämän jälkeen hitsaa reilulla virralla muutaman sentin pituinen hitsipalko koolin sisäpinnalle. Anna jäähtyä ja naputtele kooli irti. Hitsaus supistaa laakerikoolia jolloin irtoaa helposti.
Saab 9-3, Rover 75, Triumph TR4 (MR), Triumph Herald 13/60 (MR), Triumph Courier 2kpl, Jaguar XJ6, Jensen Interceptor 7.2 , Cezeta 501 (MR) Jaguar X type
Vastaa Viestiin