bensa pumppu
bensa pumppu
eli meni femmasta bensapumppu ja metroautossa sanoivat että maksaa moin 900€ ja ei todellakaan ole tuollaisia rahoja pistää tohon niin tulivain mieleen että mites toi pfs pumppu sopisi vm99 2,3 femmaan ja onko paha homma vaihtaa http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3804 täytyy kyllä sanoi että ei ole saabin omistaminen persaukisten hommaa
niin ja tarviiko tohon jotain muita nippeleitä kun ton pumppu ämpäri tsydeemin

Saab 9-5 airo (vanha romu)
99cc Metsä auto
99cc Metsä auto
Re: bensa pumppu
Lukases toi: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=92607
(pers aukisuuteen en ota kantaa, kun ei ole koskaa päässy kokeilee sen vastakohtaa::::
)
(pers aukisuuteen en ota kantaa, kun ei ole koskaa päässy kokeilee sen vastakohtaa::::

saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Tuossakin juttua pumpun vaihdosta http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=91338
Itse vaihdoin syksyllä pelkän pumpun ja sen suuren "mutterin" aukaisin siirtoleuka pihtien kahvoja apuna käyttäen. Ämpärin ulos nostaminen saattaa hieman teetättää, mutta onnistuu kyllä.
Itse vaihdoin syksyllä pelkän pumpun ja sen suuren "mutterin" aukaisin siirtoleuka pihtien kahvoja apuna käyttäen. Ämpärin ulos nostaminen saattaa hieman teetättää, mutta onnistuu kyllä.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
joo kiitos linkeistä ja vinkeistä taidan tilata tuon PFS pumppu-ämpäri tsydeemin
99cc Metsä auto
99cc Metsä auto
Kysy nyt kuitenkin ensin Motonetista Walbron pumppua, ei se vaihto kovin kummonen homma ole. Maksoi kesällä noin 80 euroa + pari pätkää bensaletkua.apina kirjoitti:joo kiitos linkeistä ja vinkeistä taidan tilata tuon PFS pumppu-ämpäri tsydeemin
Täältäkin ääni itse vaihtamiselle. Melkein itkin verta ku ensin lueskelin hintoja mitä ovat m€rkkiliikk€issä veloittaneet. Sitten osui silmään muuttama rohkaiseva topic tarvikeosista ja kerrostalojen parkkipaikoista 
PCS:tä seuraavana aamuna tarvikepumpun kanssa työpaikalle missä auto jo odotti. Ihmettelyiden ja yhden puhelin soiton kanssa alle 2,5h kesti se urakka. Varovasti oli tehtävä ku ei ollu varma mitä tekee ni otti enempi aikaa. Oli aikas helppo homma. Toisin kuin m€rkkiliikk€issä antavat ymmärtää!
Menee OT ja kuulus ihmettelyketjuu-> Miten voi osaava ja koulut käyny asentaja veloittaa 4h työstä minkä tämmöne tavan tumpelo ensikertalainen tekee melkei puolet nopeemmi?

PCS:tä seuraavana aamuna tarvikepumpun kanssa työpaikalle missä auto jo odotti. Ihmettelyiden ja yhden puhelin soiton kanssa alle 2,5h kesti se urakka. Varovasti oli tehtävä ku ei ollu varma mitä tekee ni otti enempi aikaa. Oli aikas helppo homma. Toisin kuin m€rkkiliikk€issä antavat ymmärtää!
Menee OT ja kuulus ihmettelyketjuu-> Miten voi osaava ja koulut käyny asentaja veloittaa 4h työstä minkä tämmöne tavan tumpelo ensikertalainen tekee melkei puolet nopeemmi?
Ahdonvoimaa
http://virtuaalitalo.fi/media/baas/ampari_autossa.jpg
Ole varovainen kun irroitat noita tulo ja lähtöletkuja tuosta ämpärin päältä, ne
muoviset 90-asteen mutkat (valkoinen ja musta) murtuvat helposti ja ovat helvetin jäykässä.
Jahka olet saanut noi roippeet pois niin ämpäri irti. Jos ei ole työkalua niin tuli tuo kerran irroitettua l-profiili alumiinista rälläkällä parissa minuutissa sorvatulla "työkalulla" jota sitten väännettiin isoilla miljoonapihdeillä.
http://virtuaalitalo.fi/media/baas/ampari_auki.jpg
http://virtuaalitalo.fi/media/baas/ampari_irti.jpg
ämpäri nousee ylös pienellä venkoilulla.
http://virtuaalitalo.fi/media/baas/ampari.jpg
itse pumpun vaihto on suhteellisen triviaalia. ehkä vaihtaisin itse myös letkut ja
kiristäisin metallisilla pannoilla. tuo vitosen lisää kustannuksia ja on sitten kunnolliset.
ärsyttävä kun tökkäsee letkun irti ajossa tuolta ämpäristä. nimim. kokemuksella.
ps. foorumin 600px kuvanleveysrajoitus on hanurista. laittakaa edes foorumi auto resizemään.
Ole varovainen kun irroitat noita tulo ja lähtöletkuja tuosta ämpärin päältä, ne
muoviset 90-asteen mutkat (valkoinen ja musta) murtuvat helposti ja ovat helvetin jäykässä.
Jahka olet saanut noi roippeet pois niin ämpäri irti. Jos ei ole työkalua niin tuli tuo kerran irroitettua l-profiili alumiinista rälläkällä parissa minuutissa sorvatulla "työkalulla" jota sitten väännettiin isoilla miljoonapihdeillä.
http://virtuaalitalo.fi/media/baas/ampari_auki.jpg
http://virtuaalitalo.fi/media/baas/ampari_irti.jpg
ämpäri nousee ylös pienellä venkoilulla.
http://virtuaalitalo.fi/media/baas/ampari.jpg
itse pumpun vaihto on suhteellisen triviaalia. ehkä vaihtaisin itse myös letkut ja
kiristäisin metallisilla pannoilla. tuo vitosen lisää kustannuksia ja on sitten kunnolliset.
ärsyttävä kun tökkäsee letkun irti ajossa tuolta ämpäristä. nimim. kokemuksella.
ps. foorumin 600px kuvanleveysrajoitus on hanurista. laittakaa edes foorumi auto resizemään.
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
oolrait asiallista toimintaa kun laitetaan kuvia avuksi. pitää varmaan ensi viikolla ruveta tohon pumppu hommaan kunhan saan ekaksi rekisteröinti katsatuksen suoritettua tuohon ruotsintuonti autoon. kattelin että vantaan moponetiissä on 2kpl noita walbron pumppuja.
99cc Metsä auto
99cc Metsä auto
Muistelen osaavan/kokeneen asentajan kertoneen, että pumpun vaihtaa noin 8:ssa minuutissa, jos on uusi ämpäri valmiina. Oli kokeillut omaan femmaansa mökkioloissa.... Joka tapauksessa valmisteluineen hommaan meni max. puoli tuntia.Wagonisti kirjoitti: Miten voi osaava ja koulut käyny asentaja veloittaa 4h työstä minkä tämmöne tavan tumpelo ensikertalainen tekee melkei puolet nopeemmi?
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Moi, sori vaan mutta taisin ostaa mennäviikolla viimeisen aidon Walbron från Motonet Vanda, sinne jäi ainakin myyjän mukaan enää Scan-Techin tarvikkeita hyllyyn. Espoossa oli vielä pari viikkoa sitten kanssa Walbroja joten sinuna kysäisisin sieltä.kattelin että vantaan moponetiissä on 2kpl noita walbron pumppuja.
Joku varmaan tarkentaa/korjaa mutta itselle tilanne näytti siltä että Motonet myy samalla osanumerolla kahta pumppua:
- walbro (pelkkä pumppu)
- scan-tech (korjaussarja jossa kuvalliset huonot ohjeet ja kaikenlaista hilua kuten letkunpätkiä ja kiristimiä itse pumpun lisäksi)
Vaikka olin jo ehtinyt hakea Hertsikan Etrasta letkut ja kiristimet käytin hyvän tovin noita kahta eri vaihtoehtoa vertaillen. Scan-techin pumppu oli kyllä ulkomittojaan lukuunottamatta ihan eri vempele kuin Walbro tässä tapauksessa, materiaalit hitusen erilaisia jne.
Itse tosiaan hoidin eilen vaihtoproseduurin - yllätyin kanssa homman helppoudesta. Pari uutta / jo mainittua vinkkiä mallia "amatöörin kokemaa":
- puolityhjä tankki helpottaa kummasti
- hyvä ilmanvaihto tekee hommasta tylsempää mutta terveellisempää
- pehmeä harja ja imuri eivät ole välttämättömiä, mutta kivat, koska niillä voi putsata liitännät ym ennen kuin alkaa purkamaan.
- muovisen kiristysrenkaan poistamisessa voi myös käyttää 5mm< harjateräksestä ruuvipenkissä väännettyä U:n muotoista kikkulaa, vaikkakin ylläkuvatut tukevammat ratkaisut ovat varmasti kätevämpiä
- ämpäri lähti irtoamaan kun sitä nosti ensin vähän, sitten käänsi vartin vastapäivään, ja sitten taas nosti
- ämpäriä pois ährätessä yksi hidaste on letku joka kiertää takaisin ämpärin pohjaan tämän ulkopuolelta. Sille löytyy lovi ämpärin yläreunasta, tökkäämällä sen ruuvarilla sinne nousee ämpäri paremmin.
- ämpäriä edelleen pois ährätessä toinen hidaste on pampula johon yllä mainittu letku tulee + bensamittarin koho. Tässä kohtaa kokonaisuushan on jo melkein ulkona joten sitä pystyy kallistamaan voimakkaasti kyseisten palikoiden suuntaan niin että ne ovat tulossa viimeisenä ulos tankista. Sitten vain vähän enemmän voimaa kuin aikaisemmin ja avot, se irtoaa.
- ilman belmonttia huulessa homma tuntuu vähemmän miehekkäämmältä mutta varmasti turvallisemmalta
- pumpun vaihto ämpäriin tosiaan varsin triviaali homma. itse en ryhtynyt alkuperäisten letkujen kanssa ähräämään sen enempää vaan vaihdoin kiltisti kahdeksan millin sisähalk. letkunpätkän pumpun ja alkuperäisen T-kappaleen välille. 250km nyt ainakin kestänyt. Etran myyjä tarkisti kaksi kertaa että letkun ulkokuorenkin pitäisi kestää bensiiniä.
- walbroissa oli tosiaan joitain eroja, ainakin motonetista ostetussa oli isompi lähtö kuin vanhassa. Ulkomitat kuitenkin täysin samat ja uusi pumppu upposi karkeasuodattimeen ja vanhaan kumikaulukseen kuin vanhaan ihmiseen.
- ämpärin takaisinlaskeminen helpompaa kuin pois nostaminen.
- Pressure-puolen valkoinen (vasemmanpuoleinen) letku ei meinannut millään mennä takaisin paikoilleen. 1/4 tippa Esson 0W30 mineraaliöljyä tiivisteisiin niin sopi heti, joku oraakkeleista voi varmasti neuvoa tarkoitukseen paremman sopivan öljytyypin.
Itse tarkistin ekaa kertaa virtoja päälle pannessa ja pumpun nostaessa paineet että näkyvissä olevat liitännät eivät vuotaneet. Samoin tankkasin tankin pian täyteen ja katsoin että itse ämpärihässäkkä kiristyi hyvin paikalleen eikä siis vuotanut.
Päivän marmorihinta orggis-ämpärille oli toissaviikolla 570/569 vantaa/turku. Ämpärin vaihtotyötä en edes uskaltanut kysyä liikkeestä mutta saab-erikoistunut yksityinenkin pääkaupunkiseudulla arvioi työn hinnaksi 200-250e, pelkkiä moottoreita ei ainkaan kyseisessä huollossa haluta vaihtaa joten kyseessä nimenomaan pelkkä vanhan ämpärin pois nostaminen ja uuden laskeminen tilalle. Hei Haloo!! Ekaa kertaa itse kokeillen otsalampun valossa ähräten kylmässä tallissa sormet palellen Koe-eläinpuistoa kuunnellen mulla meni 15min irrottamisessa ja 5 minuuttia takaisin asentamisessa + korkeintaan vartti valmistellessa ja siivotessa. Hurjaa.Menee OT ja kuulus ihmettelyketjuu-> Miten voi osaava ja koulut käyny asentaja veloittaa 4h työstä minkä tämmöne tavan tumpelo ensikertalainen tekee melkei puolet nopeemmi?
-
- "Aero"
Muutama viikko sitten sain Motonetistä Pro Parts Sweden -merkkisen pumpun. Ei ollut pumpussa eikä laatikossa mainintaa Scantechistä. Laatikossa luki Pro Parts Sweden, pumpun kyljessä PPS ja osanumero sekä päivämäärä. Kyseessä Walbron tapaan pelkkä pumppu ilman letkuja, kiristimiä tai ohjeita.fleming kirjoitti:Moi, sori vaan mutta taisin ostaa mennäviikolla viimeisen aidon Walbron från Motonet Vanda, sinne jäi ainakin myyjän mukaan enää Scan-Techin tarvikkeita hyllyyn. Espoossa oli vielä pari viikkoa sitten kanssa Walbroja joten sinuna kysäisisin sieltä.
Joku varmaan tarkentaa/korjaa mutta itselle tilanne näytti siltä että Motonet myy samalla osanumerolla kahta pumppua:
- walbro (pelkkä pumppu)
- scan-tech (korjaussarja jossa kuvalliset huonot ohjeet ja kaikenlaista hilua kuten letkunpätkiä ja kiristimiä itse pumpun lisäksi)
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Eli ainakin kolmea pumppuratkaisua isossa M:ssä kaupan.Muutama viikko sitten sain Motonetistä Pro Parts Sweden -merkkisen pumpun.
PCS: seltä saa ohjeet pumpun letkun ja kaksi klemmaria 94,60€ seuraavaksi päiväksi. Itse vaihdoin kaksiviikkoa sittenapina kirjoitti:oolrait asiallista toimintaa kun laitetaan kuvia avuksi. pitää varmaan ensi viikolla ruveta tohon pumppu hommaan kunhan saan ekaksi rekisteröinti katsatuksen suoritettua tuohon ruotsintuonti autoon. kattelin että vantaan moponetiissä on 2kpl noita walbron pumppuja.
Hese
Bilteman pumppu on tuossa meidän 9-5:ssä. Pätkä kumiletkua ja pari klemmaria oli lisukkeena asennushommassa. Ei mikään paha rasti ja pumppu ei tosiaan maksanut maltaita eikä manssikoitakaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
no niin tässä vain ihmettelen että onko muilla ollut tuo musta rengas aivain julmetun tiukassa omassa femmassa ei aukea millään noin tunnin ajan vääntelin ja kääntelin sitä ja rupes hajoo noi ns hammastukset tai jotkut. julmetun kiroamisen jälkeen itse tehty erikoisavain (oli ihan hyvin tehty viälä) löysi uuden kodin lähimmästä puskasta ja minä sen sijaan lähdin kotiin eli luovutin

99cc Metsä auto
99cc Metsä auto