2-vaihde pomppaa pois päältä
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ti Heinä 06, 2004 20:47
2-vaihde pomppaa pois päältä
Osaako kukaan antaa apuja. Mulla on 9000 5D 91-malli. Kaikki vaihteet toimivat täysin kakkosta lukuunottamatta. Varsinkin kääntyessä tai päästettäessä kaasujalka pois niin 2-vaihde hyppää pois päältä...
Selviänkö jollain pienemmällä operaatiolla vai onko ns. laatikkoremontti edessä? Ja jos laatikkoremontti on edessä niin hyviä laatikkoja ostettaisiin... ei maksa- tai lanttulaatikoita vaan tavallinen 5-vaihteinen, mielellään vähän ajettu.
Selviänkö jollain pienemmällä operaatiolla vai onko ns. laatikkoremontti edessä? Ja jos laatikkoremontti on edessä niin hyviä laatikkoja ostettaisiin... ei maksa- tai lanttulaatikoita vaan tavallinen 5-vaihteinen, mielellään vähän ajettu.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ti Heinä 06, 2004 20:47
2-vaihteesta
No hyvä että on samoja kokemuksia. Vielä kun saisi jotain apua että onko missä vika. Eli voiko syynä olla pehmenneet moottorinkumityynyt vai joku vaihdelaatikossa kulunut osa. Apua siis tarvitaan.
Faijan -89 9000 teki samaa, eli 2-vaihde ei pysyny silmässä moottori jarrutuksessa. Moottori kumit vaihdettiin eikä auttanut..sitten meni myyntiin ennen kuin rupes todella vaivaamaan. Eli ei tullut ratkasua, mut veikkaus menee kyllä että laatikko remppaa joutunee tekee.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Tuo vaihteiden pois päältä lähtö johtuu siitä että vaihdetta päällä pitävät jouset/rullat on kuluneet. Elikkäs, siellä vaihteen hammaspyörän navalla on kolme mustekynän joustelta näyttävää jousta joiden päissä on pienet männät. Näiden jousi/mäntäyhdistelmien päällä on pienet rullat. Kun vaihde painetaan päälle niin nämä jouset ja männät työntävät päällään olevat rullat niille tarkoitettuihin loviin jolloin vaihde lukittuu päälle. Jos en nyt aivan väärin muista niin kahta vaihdetta kohti oli muistaakseni aina yksi tällainen napa jossa on kolmet jouset, männät ja rullat. Siis 1ja2, 3ja4 ja5 vaihteilla on omat navat, näin ainakin muistelen...En muista tarkkaan mitä nuo osat maksoivat 1sarja/napa mutta kalliita ovat,muistaakseni jotaki 40-50euroa per/sarja ja jos vaihtaa kaikki niin kolme sarjaa tarvii. Kakkos vaihde tuntuu olevan yleensä kaikilla se vaihde joka jostain syystä vanhemmiten ei mene eikä varsinkaan pysy päällä, ainakaan turboissa
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ti Heinä 06, 2004 20:47
Omasta autosta olen ainakin rempannut laatikoita itse. En tiedä mikä on sitten oikeasti järkevin tapa kunnostaa vaihteisto sillä itse tekemällä varmastikin säästää aina jonkin verran. Toisaalta taas ammattimiehellä teettämällä ainakin luulisi lopputuloksenkin olevan varmasti kunnollinen jos ei itse ole aivan varma mihin ryhtyy. Mitä muut täällä ovat kirjoittaneet, niin remontin teettäminen ammattimiehellä näyttää maksaneen 500-1000e mistä varmasti työn osuus on joitakin satoja euroja...Itse olen siis kuitenkin rempannut omat remonttini koska tämä saabistelu on tavallaan harrastus ja jollakin sairaalla tavalla sitä tykkää värkkäillä näiden rassien kanssa on vaikka joskus olisi järkevämpää teettää joitakin hommia niillä jotka niitä oikeasti osaavat tehdä. Esimerkiksi ensimmäinen laatikkoremontti meni tavallaan uusiksi koska laatikon ollessa paikallaan huomasin ettei yksikään vaihde mennyt päälle
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
Laatikko
Isälläni oli aikanaan 9000 cc 2.0vapari työsuhdeautona ja sen verran tuli sitä revitettyä, että 80 000 km kohdalla 2 vaihde ei enää pysynyt soratiellä kunnolla päällä. Ilmeisesti laatikko melkoisen heikko...
Minulla kävin laatikon kanssa samoin kuin koppsalle. Vuoden, minkä auton olen omistanut, loota on "kohissut". Tänä kesänä alkoi pitämään hieman kovempaa ääntä mutta toimi muuten ok.
Pari kuukautta sitten alkoi kakkonen hyppimään pois päältä, en paljon stressannut koska osasin odottaa ongelmia laatikon kanssa. Öljyjäkin tarkistelin ja lisäilin silloin tällöin, viimeisin lisäys taisi aiheuttaa ongelmia koska en päässyt tikusta tarkistamaan pintaa. Taisin lorotella hieman liikaa öljyä sillä viimeisellä kerralla, koska siitä viikon päästä loota korkkasi vähän joka tavalla Rauhallinen kiihdytys 2.:lla liikenneympyrästä oli viimeinen tikki lootalla.
Oireita: kakkonen ei pysy yhtään päällä kun kytkintä nostaa, pakki rutisee ja jumittaa, kuoriin taisi haljeta ja perän laakerit (?) menivät heikolle hapelle, johtuen varmaan karanneista öljyistä
Mutta nou wörries, harrasteauto ja tuohon oli alusta saakka henkisesti varauduttu Toivottavasti tuo Hazan toimittama loota kestää auton lopun eliniän Ja 500e laatikkoremppa hyvissä ajoinkaan ei olisi tullut kysymykseenkään 1000e autoon.
Pari kuukautta sitten alkoi kakkonen hyppimään pois päältä, en paljon stressannut koska osasin odottaa ongelmia laatikon kanssa. Öljyjäkin tarkistelin ja lisäilin silloin tällöin, viimeisin lisäys taisi aiheuttaa ongelmia koska en päässyt tikusta tarkistamaan pintaa. Taisin lorotella hieman liikaa öljyä sillä viimeisellä kerralla, koska siitä viikon päästä loota korkkasi vähän joka tavalla Rauhallinen kiihdytys 2.:lla liikenneympyrästä oli viimeinen tikki lootalla.
Oireita: kakkonen ei pysy yhtään päällä kun kytkintä nostaa, pakki rutisee ja jumittaa, kuoriin taisi haljeta ja perän laakerit (?) menivät heikolle hapelle, johtuen varmaan karanneista öljyistä
Mutta nou wörries, harrasteauto ja tuohon oli alusta saakka henkisesti varauduttu Toivottavasti tuo Hazan toimittama loota kestää auton lopun eliniän Ja 500e laatikkoremppa hyvissä ajoinkaan ei olisi tullut kysymykseenkään 1000e autoon.
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus