moottorin takakiinnike
moottorin takakiinnike
Auto rupesi pitämään hiukan kolinaa liikkeelle lähtiessä ja pelkäsin ekaks, että on vetari mennyt. Kurkkasin auton alle ja huomasin, että takakiinnikeen kumityynyt mutterit on karannut. Onko kova homma vaihtaa moottorin takakiinnike, tai pelkkä kumityyny?pultit on tyynyn ja kiinnikeraudan välissä hiukan jumissa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Re: moottorin takakiinnike
deportivo kirjoitti:Auto rupesi pitämään hiukan kolinaa liikkeelle lähtiessä ja pelkäsin ekaks, että on vetari mennyt. Kurkkasin auton alle ja huomasin, että takakiinnikeen kumityynyt mutterit on karannut. Onko kova homma vaihtaa moottorin takakiinnike, tai pelkkä kumityyny?pultit on tyynyn ja kiinnikeraudan välissä hiukan jumissa.
Tuossa juttua kun oma takakiinnike petti:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... kakiinnike
Jos pelkät mutterit ovat irronneet niin laita uudet tilalle. Kiinnikerauta ei kuulemma ikinä hajoa. Metro-auto ei ainakaan ole koskaan toimittaunut yhtään kiinnikerautaa varaosana.
Jos kumi on repeytynyt tai muuten rikki on sen vaihtaminen tunnin parin homman riippuen työkaluista. Tein homman kaverin autonosturilla jossa homma oli helppo. Hieman piti apurunkoa tiputtaa ja moottoria tunkata ylös että sai uuden kumin paikalleen. Kumi maksoin Metro-autossa jotain 90-100e.
Kumityynyn yläpuolinen mutteri vaatii hieman erikoisen hylsy jatkovarsi yhdistelmän että sinne yltää!
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6