moottorin takakiinnike

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

moottorin takakiinnike

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Auto rupesi pitämään hiukan kolinaa liikkeelle lähtiessä ja pelkäsin ekaks, että on vetari mennyt. Kurkkasin auton alle ja huomasin, että takakiinnikeen kumityynyt mutterit on karannut. Onko kova homma vaihtaa moottorin takakiinnike, tai pelkkä kumityyny?pultit on tyynyn ja kiinnikeraudan välissä hiukan jumissa.
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Re: moottorin takakiinnike

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

deportivo kirjoitti:Auto rupesi pitämään hiukan kolinaa liikkeelle lähtiessä ja pelkäsin ekaks, että on vetari mennyt. Kurkkasin auton alle ja huomasin, että takakiinnikeen kumityynyt mutterit on karannut. Onko kova homma vaihtaa moottorin takakiinnike, tai pelkkä kumityyny?pultit on tyynyn ja kiinnikeraudan välissä hiukan jumissa.

Tuossa juttua kun oma takakiinnike petti:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... kakiinnike

Jos pelkät mutterit ovat irronneet niin laita uudet tilalle. Kiinnikerauta ei kuulemma ikinä hajoa. Metro-auto ei ainakaan ole koskaan toimittaunut yhtään kiinnikerautaa varaosana.

Jos kumi on repeytynyt tai muuten rikki on sen vaihtaminen tunnin parin homman riippuen työkaluista. Tein homman kaverin autonosturilla jossa homma oli helppo. Hieman piti apurunkoa tiputtaa ja moottoria tunkata ylös että sai uuden kumin paikalleen. Kumi maksoin Metro-autossa jotain 90-100e.

Kumityynyn yläpuolinen mutteri vaatii hieman erikoisen hylsy jatkovarsi yhdistelmän että sinne yltää!
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Ok. Kiitos valaisusta. Eiköhän toi homma onnistu.
Vastaa Viestiin