Moro!
Tuommoisia olis tarjolla nettiautossa, kannattaako sekaantua
Nuo turbot kiinostais ja varsinkin se automaatti ja se siistein papan silmäterä näyttäis olevan ihan perusmalli
Tuo yksi on siis 8-venttiilinen kaasutinkoneinen malli, "perusmalli" on erittäin mieto sanonta kun se laitetaan noiden 16v turbomallin rinnalle. Ne on kuin kaksi eri autoa, ainostaan ulkonäkö samanlainen. Ajettavuus ja käytettävyys eroaa kuin yöllä ja päivällä.
Jos olet tottunut mukavuuteen ja "uuden auton tuntuun", unohda tuo perusmalli. Jos taas olet ikäsi ajanut vanhoilla ja karuilla autoilla, tuo perusmalli voi olla jo tosi hyvä, ja nuo turbot saavat sinut hurmioon
Harmi että kaikki yksilöt on autoliikkeissä myynnissä, joten jokaista tietysti kehutaan maasta taivaaseen ja vikoja ei tiedetä olevan. Tuo automaatti herättää kiinnostusta mutta alustan ruosteet kannattaisi siitäkin nosturilla katsoa ennen ostopäätöstä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Joo, jos remontti ei pelota niin kannattaa ostaa noista mikä tahansa.Matin sanoessa,että voi olla hyviä tai sitten ei. Juuri noin,elikkä ruosteet peräpaksista ja lokarit, iskarin kiinnikkeet, oven alaosat ,etuloksun etuosat ja öljyvuodot ym. ym. Saabikuumeen ollessa kovimmillaan ei tarkasta mitään lyö rahat tiskiin ja ajaa tyytyväisenä kotiin katsoo tilanteen aamulla sirkein silmin.
Tuo hopeinen turbo vaikuttaisi hyvältä, mutta tuo vasen takakaari taitaa olla aika pahasti ruosteessa? Näistä vaihtoehdoista valitsisin sen. On se turbo vaan niin paljon mukavampi kuin kaasari
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Näin kuvien perusteilla epäilisin että pappamalli olisi noista varmin käyttöauto. Tai ainakin jo osalla tuosta hintapyynnöstä pitäisi olla. Ilmaahan tuossa hinnassa on autoliikkeiden tavanomainen määrä.
Viime keväänä ostin kolmasosalla tuosta hinnasta just leimatun -89 kaasarin, tosin 4-ovinen. Ei mikään helmi mutta ajoin kesän noin 1500-2000 km sillä ja möin naapurille. Ei tarvinnut muuta tehdä kun tankata. Ja naapuri tervehtii vieläkin, eli toimii edelleen.
Mutta jos kiireisempi, niin suosittelen useampaa venttiiliä per sylinteri. Ja joka tapauksessa ohjaustehostinta, ellei ajaa pääsääntöisesti suoria teitä.
Famous last words...famus sista ord
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
Ulkonäön perusteella ostaisin punasen turbon, mutta kyllä tuhon hintaan löytyy jo hyviä. Tai turbon joltain kerholaiselta, jolloin olisi historiaa tiedossa. 1500:lla myisin oman silmäteräni, jota on sieltä täältä aina patanneltu.
Mutta vastaus kysymykseen, tottakai.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
scania-vabis kirjoitti:Näin kuvien perusteilla epäilisin että pappamalli olisi noista varmin käyttöauto.
Tuosta olen kyllä samaa mieltä. Kun taas punaisen ilmoitus herättää vähiten luottamusta, vaikka väriltään onkin nätti.
Tuo pappamalli näyttää itseasiassa suorastaan helmeltä, eikä ole sähköistä bensapumppua joka voi jättää yhtäkkiä tien päälle. Huom: ilmoituksen suorituskykytiedot on muuten väärin, ko. mallissa on vain 100 hevosvoimaa ja huippunopeus ehkä alameässä 160. Jos taas pierburg-kaasarin säädöt on ns. katsastussäädöissä, niin jopa 140 on vaikea saada lasiin.
Lyhyesti vielä kertauksena: pappamallista puuttuu keskuslukitus, vakionopeudensäädin, mukavamat istuimet, ohjaustehostin, kierroslukumittari, automaattiryyppy, sähköikkunat, ajastettu sisävalo, sävylasit, sähköpeilit, jopa keskikonsoli, ja mitä muuta unohdin.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
ei kasiventtiilinen ole millään tapaa huono itellä on tollanen "83 OG 900 Turbo ja siinä on pikkusen piristelty noin 200hp ja ei mitään ongelmia. kyllä tollasella kelpaa ajella. Eli jos ei pientä peltityötä pelkää niin toi ensinmäinen on paras vaihtoehto. ja värikin on parhaasta päästä.
Se pappamalli meni jo, ja olis pitänyt maksaa välirahaa -98 306 TD pösöstäni,(työauto) monta sataa euroa siihen automaatti turpiiniin...jäljellä on enää se punainen paroni ,kattotaan mitä tarjoovat
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab, ai onko muitakin autoja?? saab 9-5 2.2TID -03 700tkm meni jo.
Saab 900 2.0i 3d -88 Airflow Saab 900 2.1i 5d -92 Ac... Saab 96GL 1.7 V4Race -80 Saab96GL V4super -79 kesä käyttis 😄 saab96GL V4super -79 talvi käyttis😆
nyt nettiautossa parikin mielenkiintoista og-satkua 2,1 koneella. Kannataa tutustua jos ostoaikeissa, ilmoitusten perusteella ei lainkaan pöllömmät vaihtoehdot..