Käsijarruvaijerien vaihto ym. 900 vm.94

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Sampo
"Tuplakaasari"

Käsijarruvaijerien vaihto ym. 900 vm.94

Viesti Kirjoittaja Sampo »

Unohdin paukkupakkasilla käsijarrun päälle ja sehän jumittui. Irtosi lopulta, mutta jumittuu aina uudestaan, jos yrittää käyttää, joten en käytä. Pitäisi silti kohta katsastaa. Tuttu sanoi, että luultavasti vaijerin kumitiiviste on jotenkin rikki ja pakkanen tekee tehtävänsä. Sanoi että vaijerit kannattaisi vaihtaa. Varoitti hankkimasta tarvikevaijeria ja suositteli alkuperäistä. Pitääkö paikkaansa? On meinaan suolaisen hintainen. Miten ois Motonetin vaijerit? Pitäisikö/kannattaisiko jarrukengät vaihtaa samalla? Kyselen, kun olen itse aika kädetön näissä jutuissa.

Toinen juttu: kuinka monen kymmenentuhannen välein ruiskun suodatin kannattaa vaihtaa?
tnt
"Turbo"

Re: Käsijarruvaijerien vaihto ym. 900 vm.94

Viesti Kirjoittaja tnt »

saattaa mennä helposti paljon muutakin vaihtoon jos huono tuuri käy tai sitten yhtä huono tuuri kuin omassa tapauksessa kun oli saama ongelma..Vaijerin lisäksi piti vaihtaa käsijarru kengät ja sitten jarrulevyt ja palat ja kaiken lisäksi jarrrusatulat..
9-3Aero-01
Azanovix
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Itse päätin säästää samaisessa paikassa ja huonostihan siinä kävi. Vaijeri ei ole täsmälleen oikean mittainen, joten se on mahdoton säätää siten, että pitäisi molemmilta puolilta yhtä hyvin. Uudestaan en säästäisi samassa paikassa; ei sen vaihtaminen niin kivaa kuitenkaan ole.
Sampo
"Tuplakaasari"

9-5T kirjoitti:
Sampo kirjoitti:Unohdin paukkupakkasilla käsijarrun päälle ja sehän jumittui. Irtosi lopulta, mutta jumittuu aina uudestaan, jos yrittää käyttää, joten en käytä. Pitäisi silti kohta katsastaa. Tuttu sanoi, että luultavasti vaijerin kumitiiviste on jotenkin rikki ja pakkanen tekee tehtävänsä. Sanoi että vaijerit kannattaisi vaihtaa. Varoitti hankkimasta tarvikevaijeria ja suositteli alkuperäistä. Pitääkö paikkaansa? On meinaan suolaisen hintainen. Miten ois Motonetin vaijerit? Pitäisikö/kannattaisiko jarrukengät vaihtaa samalla? Kyselen, kun olen itse aika kädetön näissä jutuissa.

Toinen juttu: kuinka monen kymmenentuhannen välein ruiskun suodatin kannattaa vaihtaa?
Bilteman n.21e vaijeri kesti kuukauden jonka jälkeen oli jäykempi kuin vanha. Olis uusi alkuperäinen jota en ehtinyt laittaa ennen auton vaihtoa n.64e, takuuta jäljellä reilu 1,5vuotta.
Ööh, tuota noin, onko tuossa siis 2 kpl vaijereita?
Joka tapauksessa asia tuli selväksi. En hanki tarvikevaijereita.
Sampo
"Tuplakaasari"

9-5T kirjoitti: 2 vaijeria mutta ovat yhteensä 1 osa. Jossain oli myös sellainen surkea vaijeri joka taka-akselin kohdalla jakaantuu ja kuorellaan vetää toista vaijeria mutta muistaakseni sen sai korvattua 2-osaisella.
Ok. Taitaa tulla postikulujen kanssa lähes sama hinta kuin uuden vaijerin kanssa, jos Uudestakaupungista lähetät. Auto Jalonen myy uuden hintaan 85e. Kiitti kumminkin tarjouksesta.
Vastaa Viestiin