Kaasarin tiiviste

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Kaasarin tiiviste

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Sattuisiko kellään olemaan levällään/helposti käsillä Zenith Stromberg 150 CD2SE kaasutinta? Tällaiset kaasarit olivat vanhemmissa tuplakaasari-malleissa (ennen vuotta -77) ja kaasarityypin tuntee siitä, että siinä on suuttimen säätöruuvi pohjassa.

Tarvisin säätöruuvin O-renkaan mitat, jotta voin käydä hakemassa kaupasta uudet. Tuo säätöruuvi lähtee helposti irti, kun vaan käsin kääntää auki kaasarin pohjasta. Mitat varmaan kannattaisi ottaa säätöruuvin urasta.

Autoni kaasareiden säätöruuvien tyvestä tihkuu bensaa, joten nuo em. O-renkaat pitäisi vielä uusia -niitä kun ei tullut korjaussarjoissa, jotka kyllä muuten käytin kaasareiden kunnostamiseen. En haluaisi autostani tuolla parkkiksella alkaa noita ruuveja mittailuja varten irrottelemaan, etteivät putoa hankeen tms...
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8111
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Kaasarin tiiviste

Viesti Kirjoittaja mestari »

eikö ne putoa sitten myös siltä joka irrottaa omastaankin ne mittausta varten?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Kaasarin tiiviste

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Niin, kyllä tuolla ekalla lauseella nimenomaan viittasin siihen, että jollain olisi kaasarit helposti käsillä, esim purettuna autosta...
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Kaasarin tiiviste

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Vastaanpa omaan kysymykseeni. Ehkäpä tästä on hyötyä muillekin.
Eli sekä Zenith Strömberg 175 CD2 että 150 CD2 kaasareissa on molemmissa sama suuttimen säätöruuvi. Vertasin huvikseni säätöruuveja, kun minulla sattuu olemaan irrallaan yksi 175 CD2-kaasari.
Säätöruuvin O-renkaan ura on halkaisijaltaan n. 7,6 mm, joten tiivisteeksi tarvittava O-rengas on sisähalkaisijaltaan n. 7,5 mm (vähän pienempikin käy) ja O-renkaan tulisi olla paksuudeltaan n. 2 mm luokkaa.
Sain tiivisteet vaihdettua tuolla parkkiksella. Epähän noussut bensahuurut päähän, kun pakkasta oli mukavat -20 astetta... Jos joskus suoritatte saman operaation, niin huomioikaa, että kohokammioista lurahtaa n. 1,5 desiä bensaa käsille. Eli älkää ainakaan tupakkia poltelko samalla...
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Vastaa Viestiin