Pitkään myynnissä ollut og900

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
vahajub
"Viggen"

Pitkään myynnissä ollut og900

Viesti Kirjoittaja vahajub »

Moro!
Toi suappi kiinnostais, mut onkohan se ihan mätä kun kukaa ei ole sitä vielä ostanut, ja hinta putoo, tietäisko joku historiasta täällä foorumilla.
Ei ihan viitsis kuopiosta lähtee toteamaan et auto on ihan susi, ja myyjähän kehuu sen maasta taivaaseen :lol:
http://www.nettiauto.com/saab/900/2921115
Jäsen 4448
Saab 900 2.1i 3D -92
joku nissan kaskai 1.6
mestari
"Hölösuu"

Re: Pitkään myynnissä ollut og900

Viesti Kirjoittaja mestari »

Takalokarin reunasta päätellen sisäpuolella on luultavasti, jos haluaa,nimittäin tiedossa hieman hitsattavaa roiskeläpän takaa peräkonttoriin asti. mutta ajomieshän leipoo lasikuidun siihen että pääsee seuraavasta leimasta.
Ei muuta kuin ostamaan ja toteamaan tilanne huomenna, kun klubitapahtumaan kuitenkin ajelee.....
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
pevi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja pevi »

Lieko edes turbo. Ahtopainemittari ainakin puuttuu ja maskikaan ei ole kromattu.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Jope
-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ässähän se, kromimaski puuttuu usein ja turboviisari puuttuu aina niistä, jos ei ole jälkiasennettu..

Kova hinta ruosteisesta ässästä imo. 300e nii kaupat, sitten miggilanka palamaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
66Saab74/99
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja 66Saab74/99 »

Kova tuomio, mutta paha mennä väittämäänkään muutakaan. Siistin näköinen muuten ja tuppaahan Saabissa ruostetta olemaan.
Harrastepelit , Saab 74/99 ja Wolkkari LT-Reimo, matkailuauto. Käyttöpelit Toyota Carina, Mersu124d ja Renault Megane dci. # 3689 #
pöppö
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja pöppö »

Saab 900 S -91 on aivan oikein.Mielestäni suurin haitta tässä autossa on katsastamattomuus,ajoaika loppui 05.02.2010.Toki auton voi ostaa,mutta hinta voisi olla esim. 20€.Senhän romuttamokin antaa,jos pihalle pystyt ajamaan.
Saab 96 V4 MY 74 MR
Saab 96 V4 MY 75 MR
Saab 9-5 V6 Griffin 99
66Saab74/99
"Tuplakaasari"

Kävin viimeviikolla katsomassa yhtä samallaista ilman turboa ja väriltään mustaa .Kovasti tuntu ruostuneen ja olevan asutun näköinen ja muutkin 900 hintaluokassa alle tonnin. Pikainen käyttöautotarve iski ja meinasin ysisatkun hommata mutta jäi Saab hommamatta. Toyota tuli hommattua ja sillä kesään ... Hyviä on vähän myynnissä ja aina pitää tinkiä jostain kun pikainen tarve hommata auto iskee. Harraste pelinä :saab: menee komiasti. Kyllähän toi katsastamattomuus tiputtaa hintaa ja ruoste ,mutta jotain 400€ paikkeilla noistakin joutuu maksamaan...
Harrastepelit , Saab 74/99 ja Wolkkari LT-Reimo, matkailuauto. Käyttöpelit Toyota Carina, Mersu124d ja Renault Megane dci. # 3689 #
Naxu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Itse en aikanaan lähtenyt katsomaan tuota autoa, kun pyörän kaari pitäisi hitsata ja maalata. Lisäksi halusin manuaalin. Totuus on että tuolla hinnalla saa siistin vaparin, mutta turbot tahtoo maksaa. Ostin rähjän ässän 700€, ja olen tyytyväinen. Pahinta mitä voi sattua, on että menee muutama satanen hukkaan, ja sehän ei ole autokaupoissa paljon.

Jos auto kiinnostaa, menee katsomaan, ostaa pois, ja laittaa kuntoon.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
ysitonnari93
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Naxu kirjoitti:Itse en aikanaan lähtenyt katsomaan tuota autoa, kun pyörän kaari pitäisi hitsata ja maalata. Lisäksi halusin manuaalin. Totuus on että tuolla hinnalla saa siistin vaparin, mutta turbot tahtoo maksaa. Ostin rähjän ässän 700€, ja olen tyytyväinen. Pahinta mitä voi sattua, on että menee muutama satanen hukkaan, ja sehän ei ole autokaupoissa paljon.

Minä ostin vuoden vaihteessa automaatti mazdan vara-autoksi ja maksoin 550 egee. Kiersin auton silmämääräisesti ympäri ja kokeilin että lähtee käyntiin ja sitten lähdettiinkin jo tekemään papereita :mrgreen: Sehän on pelanut kuin kello. Venttiilikopantiiviste ja käsijarruvaijerit piti laittaa sekä korjata toisen takatukivarren kiinnitys ja niin tuli leimakin vuodeksi että heilahti. Kaarissa on pikkaisen ruostetta, mutta ei ole kuitenkaan tarvinut hitsaamaan rueta. Joskus se riskin ottokin kannattaa. Näyttää siltä että tulee pidettyä auto ajossa kesän yli. Näppärä pörrätä keskustassa pikkuisella automaatilla :mrgreen:
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
66Saab74/99
"Tuplakaasari"

Samaa rataa meni mulla toyotan kanssa. Pelleissä vähän ruostetta mutta pelaa .Halpaa ajoa vakuutusmaksut ja kulutus kohtuuliset. Öljyt, ilmanputsari ja kytkimen työsylinterin kumit vaihtoon. Kovaa ajoa vaan hintaan 600€. :saab: pysyköön harrastepelinä :)
ysitonnari93
"Hölösuu"

ysitonnari93 kirjoitti:
Naxu kirjoitti:Itse en aikanaan lähtenyt katsomaan tuota autoa, kun pyörän kaari pitäisi hitsata ja maalata. Lisäksi halusin manuaalin. Totuus on että tuolla hinnalla saa siistin vaparin, mutta turbot tahtoo maksaa. Ostin rähjän ässän 700€, ja olen tyytyväinen. Pahinta mitä voi sattua, on että menee muutama satanen hukkaan, ja sehän ei ole autokaupoissa paljon.

Minä ostin vuoden vaihteessa automaatti mazdan vara-autoksi ja maksoin 550 egee. Kiersin auton silmämääräisesti ympäri ja kokeilin että lähtee käyntiin ja sitten lähdettiinkin jo tekemään papereita :mrgreen: Sehän on pelanut kuin kello. Venttiilikopantiiviste ja käsijarruvaijerit piti laittaa sekä korjata toisen takatukivarren kiinnitys ja niin tuli leimakin vuodeksi että heilahti. Kaarissa on pikkaisen ruostetta, mutta ei ole kuitenkaan tarvinut hitsaamaan rueta. Joskus se riskin ottokin kannattaa. Näyttää siltä että tulee pidettyä auto ajossa kesän yli. Näppärä pörrätä keskustassa pikkuisella automaatilla :mrgreen:
Mutta onhan se sellainen pulkka neljällä lypsyjakkaralla, ettei sillä viitsi kuitenkaan maantielle lähteä :lol:
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
GMies
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja GMies »

ysitonnari93 kirjoitti: Mutta onhan se sellainen pulkka neljällä lypsyjakkaralla, ettei sillä viitsi kuitenkaan maantielle lähteä :lol:
Vaimollani oli myös aut. matsda, Tekniikan Maailman "asiantuntijat" olivat testanneet ja kehuivat, kuinka on matsdassa nyt tukeva alusta ja ajo-ominaisuudet viimesen päälle hyvät.
Kun lakkasin köyhtymästä, niin ostin Saabin (käytetyn), ja viimein sain houkuteltua vaimon lähtemään sillä aamulla töihin, kun hän tuli illalla kotiin, ilmoitti selkeästi "en aja matsdalla enää sitten metriäkään", eikä myöskään ajanut. :evil:

Oli muuten huonoin auto, millä minä olen ajanut, mutta tulipahan sekin testatuksi.
ysitonnari93
"Hölösuu"

GMies kirjoitti:
ysitonnari93 kirjoitti: Mutta onhan se sellainen pulkka neljällä lypsyjakkaralla, ettei sillä viitsi kuitenkaan maantielle lähteä :lol:
Vaimollani oli myös aut. matsda, Tekniikan Maailman "asiantuntijat" olivat testanneet ja kehuivat, kuinka on matsdassa nyt tukeva alusta ja ajo-ominaisuudet viimesen päälle hyvät.
Kun lakkasin köyhtymästä, niin ostin Saabin (käytetyn), ja viimein sain houkuteltua vaimon lähtemään sillä aamulla töihin, kun hän tuli illalla kotiin, ilmoitti selkeästi "en aja matsdalla enää sitten metriäkään", eikä myöskään ajanut. :evil:

Oli muuten huonoin auto, millä minä olen ajanut, mutta tulipahan sekin testatuksi.
Minä olen lopettanut kaikkien autolehtien lukemisenkin, kun tm:n "asiantuntijat" testasivat minulla käytössä olevan täytelanka migin ja haukkuivat sen ihan romuksi, ettei se muka sovellu auton hitsaamiseen ollenkaan. Se on ollut minulla reilut 10-vuotta ja olen hitsanut sillä ainakin viisi toinen toistaan ruosteisempaa japsia kasaan. Sillä on syntynyt myös profiiliputkesta tehdyt kärryt ja omatekoiset erikoistyökalut. Se kaikenlisäksi toimii vielä tänäkin päivänä ja maksoi markka-aikana 1200 eli olis tänäpäivänä 200 egen kone. On kyllä haukkunut hintansa jo moneen moneen kertaan. Ei kannata paljon hankkia kallista kaasumigiä varsinkin kun ulkona hitsailee :) Herää kysymys että jos minä olisin lukenut kyseisen testin ennen migin laittoa, niin olisiko se jäänyt kokonaan hankkimatta. Kyllä se autokin kannattaa valita omien mieltymysten mukaan eikä minkään testin perusteella :mrgreen:
Vastaa Viestiin