TCS tonnarin viritys?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
JL79
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Su Syys 28, 2003 20:10

TCS tonnarin viritys?

Viesti Kirjoittaja JL79 »

Onkohan mitään lastua mikä olisi yhteensopiva ton luistoneston kanssa? auto on siis 9000 2.3 turbo S -92 TCS:llä... vai voiko joillain muutoksilla saada noi lastut toimimaan?
http://www.gikturbo.se/CONCEPT4.1.pdf

Esim. tuossa ei ainakaan erikseen ole mainittu TCS:stä mitään.
Onko sitten muita keinoja lisätä tehoja tuohon malliin?


Suora copy/paste tuolta toiselta foorumilta. laiska kun olen :)
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Menee muistinvaraiseksi, enkä ehdi (jaksa) tarkistaa...

Eikös -92 Tonnarit olleet vielä LH-Jetronic 2.4.2:lla ja sytytys erillisellä DI-yksiköllä, samoin kuin APC:kin. Siinä laskussa myös TCS on täysin erillisellä ECU:lla ja ainoa linkki moottorin ohjaukseen on kaasuläpän moottori ja TCS:n ECU:lle tuleva toimintapistedata. Elikkäs TCS:n voi joko raksia pois tai unohtaa ja toivoa sen toimivan virityksen jälkeenkin.

Trionic tuli muistaakseni -93...

Muistinvaraista... kannattaa tarkastaa ja unohtaa kaikki ylläoleva jos jotain viitteitä toiseen suuntaan löytyy.

-J-
jakob85
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 17:40
Paikkakunta: Köyliö

Samaa miettinyt..

Viesti Kirjoittaja jakob85 »

Itselläkin on 91- 9000 CD S 2,3t, jossa on tuo kirottu TCS, jota ei saa napista pois. Joskus joku kertoi, että vaihtaa TCS-boxin uudempaan niin saa TCS:lle napin ja toimimaan lastuilla. Mulla olis TCS-boxin kaaviot ja kaikki, jos vaan osais käyttää niitä hyväksi. Mutta ei viitsisi ostaa käytettyä 200€:n uudempaa TCS-boxia, kun toiminnasta ei ole varmaa tietoa. Mutta jos joskus olet saanut parempaa tietoa toimivuudesta lastulla eilmoittele.
Seat Cordoba TDI -03
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

jakob85: Sama vika eli eipä ole minullakaan napin takana, vaan pakkosyötöllä koko ajan. :evil: Päivä päivältä v#tuttaa enemmän tuo luistonesto, kun tänäänkin meinasin jäädä bussipysäkiltä lähdettäessä ystävällisen kanssa-autoilijan alle, joka jarrun sijasta päätti painaa ilmeisesti kaasua. P#rkele, siihen väliin et ole sillä saapillasi tulossa.. :wink:

Onko nämä ohjeet sinulle tutut?
http://quasimotors.com/tcsonoff.htm

Tuollakin puhutaaan, että ABS ECU pitää vaihtaa 93->.
jakob85
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 17:40
Paikkakunta: Köyliö

Ei mulla tollasia ohjeita ole ollut

Viesti Kirjoittaja jakob85 »

Ei mulla tuollaisia ohjeita ole ollut. Mulla on vaan TCS-kaaviot ja jotain vihjeitä asennukseen. Toi on hieman yksityiskohtaisempi, josta voi olla apuakin. Kiitoksia :D
Seat Cordoba TDI -03
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Eipä kestä. Jos meinaat jossain vaiheessa kokeilla muutosta, niin olisin erittäin kiinnostunut asiasta kuulemaan. Voi kun löytyisi joku asiasta enemmän tietävä/osaava, jolla olisi omakohtaista kokemusta muutoksesta..
JarmoL
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 19:27

TCS:stä

Viesti Kirjoittaja JarmoL »

No hep,

Lueskelin tuosta -91 tonnarin käyttöohjekirjasta TCS:ään liittyen seuraavaa: ...blaa blaa blaa... "jos kuitenkin jostain syystä haluat pyörien sutivan, se onnistuu kun painat jarrua senverran että jarruvalot syttyy, tällöin TCS kytkeytyy pois päältä" (vapaasti ruotsista kääntäen)...

Äkkiä ajatellen luulisi olevan aika helppoa asentaa kytkin josta saa jarruvalot palamaan ja siten TCS:n pois pelistä? Osaisiko joku tehdä kytkennän joka harhauttaisi TCS ecun luulemaan että jarruvalot palaa vaikkei ne palaisikaan (tämä alkaa jo kuullostaa kunnon salaliitoteorialta vai mitä) Tai sitten vaan vasenta jalkaa jarrulle niinkuin saabistit ainakin. Tämä siis lähinnä auttamaan liukkaan kelin liikeellelähdöissä.

Miehekkäästi naisen logiikalla, :lol:

Jarmo
Vastaa Viestiin