saab 9-5 2002 vector ja etu-umpioiden vaihto
saab 9-5 2002 vector ja etu-umpioiden vaihto
Ajovalojen lasit ovat menneet mataksi ja pitäisi varmaan vaihtaa uudet umpiot. Nykyiset ovat halogeeneillä, mutta olen ajatellut josko siihen voisi vaihtaa umpiot joissa olisi xenonit. Onko jolla kulla kokemuksia ja mistä tälläisiä xenon umpioita voisi ostaa?
Re: saab 9-5 2002 vector ja etu-umpioiden vaihto
Itse hion ne umpion "lasit" vesihiomapaperilla n.1500-2000 paperiin asti jonka jälkeen muovinkiilloitus tahnaa (muistaakseni jotain novus merkkistä) ja hyvät tulipellinja kirjoitti:Ajovalojen lasit ovat menneet mataksi ja pitäisi varmaan vaihtaa uudet umpiot. Nykyiset ovat halogeeneillä, mutta olen ajatellut josko siihen voisi vaihtaa umpiot joissa olisi xenonit. Onko jolla kulla kokemuksia ja mistä tälläisiä xenon umpioita voisi ostaa?

Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: saab 9-5 2002 vector ja etu-umpioiden vaihto
Tuossa on aikaisempaa juttua tuosta Jyyränkin mainitsemasta hiomisesta. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... n+myllytys
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: saab 9-5 2002 vector ja etu-umpioiden vaihto
hyviä vinkkejä. pitänee testata.
Re: saab 9-5 2002 vector ja etu-umpioiden vaihto
Siinä pleksin pinnassa on ilmeisesti jokin "kalvo" tai karkaisu joka niistä alkaa hilseilemään pois. Noi oman auton valot oli mennyt niin himmeäksi että hyvä että valo näkyi läpi niistäpellinja kirjoitti:hyviä vinkkejä. pitänee testata.


Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: saab 9-5 2002 vector ja etu-umpioiden vaihto
Muovilinssejä hioessa kannattaa muistaa, että polykarbonaatti ei itsessään siedä UV säiteitä ja siksi linssien pinta on käsitelty suoja-aineella. Tuon pinnan kun hieraisee pois alkaa linssi sumentua tai kellastua eikä kestä liuottimia enää vaan hapertuu ja halkeilee. Tietysti tonnin xenonia nyt mielellään vähän kohentaa kotikonstein ennen kuin ostaa uutta mutta ottaa samalla huomioon, että lyhdylle on lähtölaskenta alkanut jos suojakalvo hinkataan puhki.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Re: saab 9-5 2002 vector ja etu-umpioiden vaihto
Saako moista suoja-ainetta jostain, jos paiskoisi päälle uuden kerroksen hionnan jälkeen (en mä vielä kaipaa, mutta 2-3v päästä voi alkaa mietityttämään - muita voisi kiinnostaa jo nyt)? Se lähtölaskenta taitaa olla alkanut jo siinä vaiheessa, kun ylipäätään tarvii alkaa hiomaan, mutta josko vielä saisi annettua valaisimelle ihan uuden elämän.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: saab 9-5 2002 vector ja etu-umpioiden vaihto
http://www.novus.fi/plasttic_polish.php Tuolla punaisella purkilla kiillotin ne valot hionnan jälkeen ja siitä on aikaa jo vuosi eikä ne valot ole miksikään menneet. Omalla kohdallani ne ajovalot meni ilmeisesti pilalle kun kokeilin solmaster merkkistä lasinpesu nestettä, koska n.2kk käytön jälkeen meni ne ajovalot aivan harmaaksi sekä vilkun lasit halkesivat pilalle molemmilta puoliltaaero kirjoitti:Saako moista suoja-ainetta jostain, jos paiskoisi päälle uuden kerroksen hionnan jälkeen (en mä vielä kaipaa, mutta 2-3v päästä voi alkaa mietityttämään - muita voisi kiinnostaa jo nyt)? Se lähtölaskenta taitaa olla alkanut jo siinä vaiheessa, kun ylipäätään tarvii alkaa hiomaan, mutta josko vielä saisi annettua valaisimelle ihan uuden elämän.

Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: saab 9-5 2002 vector ja etu-umpioiden vaihto
Itse sain aika hyvän tuloksen kolmen kerran Novus käsittelyn jälkeen. Ilman hiontaa.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: saab 9-5 2002 vector ja etu-umpioiden vaihto
Ei siihen linssiin saa poishiotun pinnoitteen tilalle uutta. Tuo Novuksen tavara on kai niin hienoa ja tarkoitettu tuohon hommaan, että sillä ei ihan helpolla saa linssiä tuhottua.
Töissä noihin harmaisiin laseihin törmätään ja yleensä syynä on sopimaton pesuaine tai sitten on kotona hiottu pinnoite pois. Jos jostain kohtaa hioo pinnan puhki se näkyy kyllä selvillä rajoilla.
Tuon polykarbonaatin takia polttimotkin on UV suojattu. Muuten suojaamaton polttimo tuhoaisi lasin sisältä päin, kun pinnoite on vain ulkopinnalla.
Töissä noihin harmaisiin laseihin törmätään ja yleensä syynä on sopimaton pesuaine tai sitten on kotona hiottu pinnoite pois. Jos jostain kohtaa hioo pinnan puhki se näkyy kyllä selvillä rajoilla.
Tuon polykarbonaatin takia polttimotkin on UV suojattu. Muuten suojaamaton polttimo tuhoaisi lasin sisältä päin, kun pinnoite on vain ulkopinnalla.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Re: saab 9-5 2002 vector ja etu-umpioiden vaihto
Periaatteessa saa, koska on olemassa myös kirkkaita karkaistuja suojakalvoja jossa on myös uv-suoja. Näistä ei tosin ole itsellä mitään kokemusta että miten kestää.JugiBoy kirjoitti:Ei siihen linssiin saa poishiotun pinnoitteen tilalle uutta.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: saab 9-5 2002 vector ja etu-umpioiden vaihto
Lämmittäis sellaisen kalvon ja painais linssin päälle ja reunojen yli ja kirkkaalla polykarbonaatti liimalla kiinni. Vois kätevältä onnistuakin. Ei mutta eiks niitä ole sellasia olemassa mitkä on jo valmiiks lyhtyyn sopivat?
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Re: saab 9-5 2002 vector ja etu-umpioiden vaihto
Joo olen nähnyt kans jossain sellaisia mitkä on valmiiksi tehty mallikohtaisesti. Mutta jollain kalvovalmistajalla olen nähnyt sellaista kirkasta suojakalvoa metritavarana. Jos sen hionnan jälkeen pistäisi vielä tuollaisen uv-kalvon siihen valoon niin kestäisi se varmaan vieläkin pidempään, mutta en tiedä sitten että miten usein sitä kalvoa pitäisi siihen vaihtaa, ja että kestääkö ne miten hyvin kiveniskuja ym.JugiBoy kirjoitti:Lämmittäis sellaisen kalvon ja painais linssin päälle ja reunojen yli ja kirkkaalla polykarbonaatti liimalla kiinni. Vois kätevältä onnistuakin. Ei mutta eiks niitä ole sellasia olemassa mitkä on jo valmiiks lyhtyyn sopivat?
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: saab 9-5 2002 vector ja etu-umpioiden vaihto
No ei tietenkään hio. Itse en hioisi kuluneitakaan kun tiedän vääjäämättömän lopputuloksen. Onneksi oma auto on sen verran vanha, että pääsee parilla kympillä per lyhty kun on aika tehdä jotain.9-5T kirjoitti:Minulla on kyllä kivet ja muut tiestä lentävät aineet aiheuttaneet tuhoa, eikait kukaan hio kulumattomia umpioita.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Re: saab 9-5 2002 vector ja etu-umpioiden vaihto
Itse taas hioisin koska TIEDÄN lopputuloksen, ja rahallisen säästönJugiBoy kirjoitti:Itse en hioisi kuluneitakaan kun tiedän vääjäämättömän lopputuloksen.

Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002