900 paino

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
finncat
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 18:31
Paikkakunta: Mäntyharju

900 paino

Viesti Kirjoittaja finncat »

Moro
Paljon painaa 900 vm 80 ilman konetta ja lootaa.
Pitäis laskea kun lähtee hakemaan ettei ylitä auton veto painoa.
Pikku E ei ongelma.
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: 900 paino

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... kone+paino

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=95838
Jimo kirjoitti:Minun 900-paperissa lukee:
Omamassa 1150
Suurin sallittu kokonaismassa 1620
Etsi-toiminto on oivallinen! :)
Saabiton saabisti
#1470
finncat
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 18:31
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: 900 paino

Viesti Kirjoittaja finncat »

finncat kirjoitti:Moro
Paljon painaa 900 vm 80 ilman konetta ja lootaa.
Pitäis laskea kun lähtee hakemaan ettei ylitä auton veto painoa.
Pikku E ei ongelma.
Kiitos tiedoista

Tuon mukaan satkun paino 1150 - 200 = 950 + trailerin omapaino = vetopaino
Kun oman auton jarrullinen paino on 1600 kg pitäis onnistua.
Laskinko oikein,kärrin kokonais paino on 1800 kg
Pikku E mukana kuvioissa eikös onnistu.yhdistelmän kokonais paino taitais mennä
yli 3500 kg
Korjata voi jos olen väärässä
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: 900 paino

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Saabiton saabisti
#1470
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 900 paino

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »


"""Vetoauton omamassa on pienempi kuin vaunun kokonaismassa,
vaikka yhdistelmän kokonaismassa on alle 3500 kg = BE-kortti""""

Tuo oli uutta tietoa... :mrgreen:
aero
-
Viestit: 9117
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 900 paino

Viesti Kirjoittaja aero »

900 I 16 Kat kirjoitti:"""Vetoauton omamassa on pienempi kuin vaunun kokonaismassa,
vaikka yhdistelmän kokonaismassa on alle 3500 kg = BE-kortti""""

Tuo oli uutta tietoa... :mrgreen:
Joo, niin se menee. B->BE -korotus maksaa vajaan huntin (ajokorttimaksu 40e, tutkintomaksut kirjallinen+inssi yhteensä muistaakseni ~30e, mahdollinen yhdistelmävuokra) ja homma on suhteellisen helppo, joten jos vähääkään vetelee isompia kärryjä, kannattaa se E käydä hakemassa - sen jälkeen ei tartte pahemmin miettiä, katsoo vain että perässä oikeasti oleva massa on pienempi kuin rekisteriotteessa oleva maksimi vetomassa (+tietty normaalit toimenpiteet, eli kärry ylipäätään on henkilöautoon sopivaa luokkaa ja että auto ja kärry ovat kunnossa).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 900 paino

Viesti Kirjoittaja okaalto »

900 I 16 Kat kirjoitti:
"""Vetoauton omamassa on pienempi kuin vaunun kokonaismassa,
vaikka yhdistelmän kokonaismassa on alle 3500 kg = BE-kortti""""

Tuo oli uutta tietoa... :mrgreen:
Koko pikku-e on sekava juttu sen vuoksi, että lakiteksti pitää olla tietysti aukoton ja sellaisenaan on vähän vaikeaselkoinen. ja sitten on näitä käytännön esimerkkejä tehty ja yleensä niistä joku mahdollinen keissi jää käsittelemättä. Mut kyllä varakaanarit nämä tietää. ;)

Homma on kuitenkin musta selkein ajatella niin, että jarrullista saa vetää ilman pikku-eetä aina jos yhdistelmä on alle 3500kg JA kärryn kokonaismassa (otteessa) on alle auton omamassa (otteessa). Asia katsotaan siis pelkästään papereiden perusteella jos pikku-eetä ei ole. Ja näinhän se on helpoin myös tienpäällä valvoa.
Vastaa Viestiin