A. Naisille
1. Ajetaan huoltamolle, kun edellisestä öljynvaihdosta on kulunut korkeintaan 15000 km.
2. Juodaan kahvit.
3. Maksetaan kassalle, lähdetään ajamaan.
Kustannukset: öljynvaihto 200 mk, kahvi 5 mk, yhteensä 205 mk.
B. Miehille
1. Ajetaan varaosaliikkeeseen, ostetaan öljyä, suodatin,puhdistusainetta ja uusi Wunderbaum yhteishintaan 150,-.
2. Huomataan, että jäteöljysäiliö on täynnä. Ei jakseta ajaa ongelmajätepisteeseen vaan kaadetaan öljyt pihan perällä olevaan kuoppaan.
3. Avataan kalja, juodaan.
4. Nostetaan auto pukeille. Etsitään ensin tunkkia 30 min.
5. Löydetään tunkki pojan polkuauton alta.
6. Avataan lohdutukseksi uusi kalja, juodaan.
7. Työnnetään jäteöljyastia auton alle.
8. Etsitään sopivaa ruuviavainta.
9. Luovutetaan, otetaan säädettävä jakoavain.
10. Avataan ruuvi.
11. Pudotetaan ruuvi kuuman öljyn sekaan. Sotkitaan öljyä joka paikkaan.
12. Siivotaan sotkut.
13. Avataan taas yksi kalja ja katsellaan öljyn valumista.
14. Etsitään pihtejä suodattimen vaihtoa varten.
15. Luovutetaan. Väännetään suodatin irti ruuviavaimella.
16. Kaljaa.
17. Kaveri tulee käymään. Tyhjennetään kaljakori ja päätetään lopetella öljynvaihto huomenna.
18. Seuraava päivä. Vedetään jäteöljyastia auton alta.
19. Siivotaan kohdassa 18 syntyneet öljyroiskeet.
20. Kaljaa - ei kun nehän juotiin eilen.
21. Käydään ostamassa kaljaa.
22. Tungetaan uusi suodatin paikoilleen ja sotketaan se öljyyn.
23. Kaadetaan litra öljyä moottoriin.
24. Muistetaan kohdassa 11 mainittu ruuvi.
25. Etsitään ruuvia jäteöljyastiasta.
26. Muistetaan, että jäteöljy ruuveineen on kaadettu pihan perälle.
27. Juodaan kaljaa.
28. Kaivetaan kuoppa auki, etsitään ruuvi.
29. Löydetään ensimmäinen öljylitra autotallin lattialta.
30. Juodaan kaljaa.
31. Pohjaruuvia kiristettäessä lipsautetaan avain ja lyödään rystyset öljypohjaa vasten.
32. Vaiheen 31 johdosta lyödään pää autotallin lattiaan.
33. Kiroillaan raivokkaasti.
34. Heitetään ruuviavain menemään.
35. Kiroillaan vielä 10 minuuttia, koska avain on osunut autotallin seinään kiinnitetyn Miss Joulukuun vasempaan meijeriin.
36. Kaljaa
37. Puhdistetaan kädet ja otsa, pysäytetään verenvuoto ja sidotaan haavat asianmukaisesti.
38. Kaljaa
39. Kaljaa
40. Kaadetaan neljä litraa öljyä koneeseen.
41. Kaljaa
42. Otetaan auto alas pukeilta.
43. Hajotetaan samalla tunkki.
44. Peruutetaan auto ulos, että saadaan kohdan 23 öljy siivottua.
45. Kaljaa
46. Koeajolle
47. Tien sivuun ja puhaltamaan.
48. Ajoneuvo hinataan pois.
49. Maksetaan sakot ja hinauskulut, lunastetaan auto.
Kustannukset: tarvikkeet 150,-, rattijuopumuksen oheissakko 1000,-,
hinauskulut
500,-, kaljat 200,-, yhteensä 1850,-.
Öljynvaihto Naisille ja miehille
-
- "Ruisku"
- Viestit: 103
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
- Paikkakunta: Espoo
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4073
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Kuinka voi saada öljyt vaihdettua noin pienellä olutmäärällä
"tein itse ja säästin rahaa"

"tein itse ja säästin rahaa"
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Viggen"
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Näin meillä...
- öljyt, suodatin ja tiivisteet ostettuna moottori- ja vaihteistoöljynvaihtoa varten
- omassa pihassa muistetaan jopa kokeilla että vaihteistoöljyn täyttöproppu aukeaa
- marssitaan lähirautakauppaan hakemaan 1/2" räikkään sopivaa 12mm kuusiokoloavainta. ei ole. ostetaan tavallinen kuusiokoloavain.
- nesteen ti-halliin. auto ylös
-muut romppeet alhaalla. muistetaan että prikat on viä takapenkillä
-auto alas. prikat taskuun
-auto ylös
-moottoriöljyn proppu aukeaa kiukuttelematta enkä edes sotke itteäni öljyyn.
-seuraava potilas vaihteistoöljyn proppu. jumissa....ei edes jatkovarsi auta, 1/2h myöhemmin luovutetaan
-öljynsuodatin...kyllä on ruåttalainen insinööri saanu sen kivaan paikkaan...nytkään ei tarvinnu nyhrätä kuin vartti että aukeaa. Onhan se paremmin kuin edellisellä kerralla "pikaöljynvaihdossa" tuhrasivat 45 min suodatinta auki
- 1h 15 min myöhemmin huomataan kuinka paljon "säästi" kun teki itse...säästöä olis tullu jos vaihteistoöljyn proppu ois auennu
- kotio ja kaljapullo auki v...tukseen.
-huomenna hakemaan em. räikkään sopiva kuusiokolo jos tänään ei kaverilta löydy ja taas ti-halliin..tosin kotipihassa proppu pikkasen jo auki ettei hallissa vastusta.
- öljyt, suodatin ja tiivisteet ostettuna moottori- ja vaihteistoöljynvaihtoa varten
- omassa pihassa muistetaan jopa kokeilla että vaihteistoöljyn täyttöproppu aukeaa
- marssitaan lähirautakauppaan hakemaan 1/2" räikkään sopivaa 12mm kuusiokoloavainta. ei ole. ostetaan tavallinen kuusiokoloavain.
- nesteen ti-halliin. auto ylös
-muut romppeet alhaalla. muistetaan että prikat on viä takapenkillä
-auto alas. prikat taskuun
-auto ylös
-moottoriöljyn proppu aukeaa kiukuttelematta enkä edes sotke itteäni öljyyn.
-seuraava potilas vaihteistoöljyn proppu. jumissa....ei edes jatkovarsi auta, 1/2h myöhemmin luovutetaan
-öljynsuodatin...kyllä on ruåttalainen insinööri saanu sen kivaan paikkaan...nytkään ei tarvinnu nyhrätä kuin vartti että aukeaa. Onhan se paremmin kuin edellisellä kerralla "pikaöljynvaihdossa" tuhrasivat 45 min suodatinta auki

- 1h 15 min myöhemmin huomataan kuinka paljon "säästi" kun teki itse...säästöä olis tullu jos vaihteistoöljyn proppu ois auennu

- kotio ja kaljapullo auki v...tukseen.
-huomenna hakemaan em. räikkään sopiva kuusiokolo jos tänään ei kaverilta löydy ja taas ti-halliin..tosin kotipihassa proppu pikkasen jo auki ettei hallissa vastusta.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Näin meillä, jo joskus forumilla kerrottu juttu:
Moottoriöljyn vaihto:
Ajetaan etupää sepelikasan päälle syksyn kylmänä pimeänä iltana. Todetaan proppu pohjassa. Saadaan se pitkän nyhräämisen tuloksena auki. Valutetaan öljyt. Vaihdetaan suodatin. Proppu kiinni. 4 litraa öljyä koneeseen. Laatikon levitessä todetaan, että mottori on piripintaan öljyä täynnä, laatikko on tyhjä. Arvaa mikä proppu oli kyseessä? Arvaa oliko idiootti olo? Arvaa oliko kuupan laatikkoa kiva vaihtaa kun pitää purkaa koko keula ja ottaa kone ensin irti? Kärsiikö tyhmästä päästä koko kaveripiiri? KYLLÄ!

Moottoriöljyn vaihto:
Ajetaan etupää sepelikasan päälle syksyn kylmänä pimeänä iltana. Todetaan proppu pohjassa. Saadaan se pitkän nyhräämisen tuloksena auki. Valutetaan öljyt. Vaihdetaan suodatin. Proppu kiinni. 4 litraa öljyä koneeseen. Laatikon levitessä todetaan, että mottori on piripintaan öljyä täynnä, laatikko on tyhjä. Arvaa mikä proppu oli kyseessä? Arvaa oliko idiootti olo? Arvaa oliko kuupan laatikkoa kiva vaihtaa kun pitää purkaa koko keula ja ottaa kone ensin irti? Kärsiikö tyhmästä päästä koko kaveripiiri? KYLLÄ!



9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11