Kattoverhoilu

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Kattoverhoilu

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

Kattoverhoilu tippuu alas. Kuinka saisin sen parsittua kiinni. Se kangas roikkuu kuin vesikello katossa.
Olisko kellään vinkkejä lähetellä ??? :cry:
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Seuraapa keskusteluja:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=9945
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8527
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=7611
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=5020
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=333


Pikakonsti vanhaan autoon tuntuu olevan nuppineulat tai pienet ruuvit. Parasta on liimata se takaisin kiinni tai jos on jo revennyt häiritsevästi, niin vaihtaa. Joku on löytänyt romuttamolta ehjän katon ja vaihtanut.

Harmi, kun ei ole nyt kuvaa, mutta yksi ihan pätevästi toiminut ratkaisu oli vetää ristikkäiset tangot (kulmasta kulmaan), jotka piti katon kurissa. Eihän se lopullinen ratkaisu ollut, mutta oli jo ilmeisesti vuosia ollut paikallaan ja pitänyt verhoilun ehjänä, vaikka kauttaaltaan roikkuikin. Ja itse asiassa se ei edes häirinnyt matkustajia.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Tikkurilassa Pitstopin tiloissa semmoinen firma kuin Ticabo. Aivan ehdoton verhoilumesta.
Oma sisäkatto tuli siellä laitettua ja jälki on parempi kuin orkkis Saaban.
Nyt on tummanharmaa veluuri ja istuu NIIN kauniisti että!

Ensi sisäkatto näytti siltä, että se on romiskamaa, mutta ko. henkilö Ticabossa osaa hommansa mahtavasti.

Vielä takaluukun sivuilla olevat palikat samalla veluurilla ja on lux lux peli sisältä.

-H-

PS. Samassa mestassa voi modata Saaban orkkispenkit racemmaksi. Otetaan kangas swiduun ja muokataan vaahtomuovin avulla sivutukia enemmän tukevimmiksi. Samaan syssyyn voi sitten teettää päälikankaan oman mielen mukaan. Ei ollut pahat hinnatkaan...
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11502
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Sain nyt sitten vuoden jahkailun jälkeen aikaiseksi edetä kattoverhoiluasiassa. Hankin verhoilukangasta reilut 2,5 metriä, niin luulisin riittävän 99:n kattoon ja C-pilariverhoiluihin niin, että C-pilareissa on kangas samaan suuntaan kuin alunperin.

Kangas on vaahtomuovitaustaista ja samanoloista kuin alkuperäinen sillä erotuksella että se ei murene kosketuksesta. 20 eur/m. Liimaksi otin pensselillä levitettävän Kiilto Tixo, kolmen litran pöntöstä pitäisi riittää hyvin. 31 eur alennuksineen rautakaupasta.

Kustannukset tähän mennessä 81 eur, ja vielä ei tiedä tuleeko sutta vaiko sekundaa. Toiset ostavata samanlaisella summalla kokonaisia autoja, mutta minulle kun ei autoja mahdu, niin pitää tuupata rahat jo oleviin autoihin :-)

Ainakaan pahemman näköistä kuin C-pilariverhoilujen tilanne nyt en uskoisi lopputuloksen olevan, sen verran itseluottamusta tässä vaiheessa on.

C-pilariverhoiluista on nyt vanhat kankaat raavittu pois.

Kuvia tähän mennessä tapahtuneesta:
http://www.jus.liitin.net/saab/99/album/kattoverhoilu/

Olen vahvasti siinä uskossa, että kattoverhoilun saa ulos neliovisestakin laseja irrottamatta, kuten täällä on keskusteltu:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=14007
http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... /album132/
Viimeksi muokannut jus, Ma Helmi 16, 2009 10:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
arnoldi
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 12:27
Paikkakunta: Tampere

Katon verhoilu

Viesti Kirjoittaja arnoldi »

Kesällä palo hiat katon kanssa kun alko roikkuun ja --tun rumahan se alkuperäinen verhoilu on. Revin sen sit irti ja eiku sovittelemaan punaista keinonahkaa siihen. Niittasin nurkat kiinni ja sitten tuli neulottua sitä nurkista ja vähän muualtakin punaisella langalla´kireelle. Ihan fiksun näköinen on, sais tosin ola jonkin verran tiukempi vielä.Viihtyvyys nousi mukavasti, ku on vielä uuden karheet blyyshit ja sit oon aikasemmin verhoillut hattuhyllyn ja ne sivu pleksit.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11502
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

C-pilariverhoilut on nyt tehty.

Kuva ennen ja jälkeen:
Kuva

Lisää kuvia ja tarinaa tähän mennessä tapahtuneesta:
http://www.jus.liitin.net/saab/99/album/kattoverhoilu/
Viimeksi muokannut jus, Ma Helmi 16, 2009 10:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jannes
"Turbo"
Viestit: 262
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 18:31
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja jannes »

Itse pikaverhoilin ed.900c:n takapilarien pahvit spraymaalilla. Olivat niinkuin rotansyömät. Kangas päältä pois ja valkoista spräytä päälle. Eihän ne alkuperäisiä vastaa, mutta ihan siedettävät niistä tuli.
-JanneS-
#1462
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Practical Classics

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Uusimmassa Practical Classics lehdessä on artikkelin kattoverhoilun korjaamisesta, esimerkkiautona -yllätys, yllätys- on Saab 99. Samaa juonta noudattaa, tosin itse verhoilun taustalevyäkin korjattiin ja työstä on kuvasarja.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11502
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Practical Classics

Viesti Kirjoittaja jus »

petteri75 kirjoitti:Uusimmassa Practical Classics lehdessä on artikkelin kattoverhoilun korjaamisesta
Tämäkö? http://9e.net/mg/pc0502.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Practical Classics

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

jus kirjoitti:
petteri75 kirjoitti:Uusimmassa Practical Classics lehdessä on artikkelin kattoverhoilun korjaamisesta
Tämäkö? http://9e.net/mg/pc0502.jpg
Jepulis! Nyt vain skanneri laulamaan ja koko lehti *.pdf:ksi, siellä oli pari muutakin kiinnostavan näköistä artikkelia :)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11502
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Practical Classics

Viesti Kirjoittaja jus »

petteri75 kirjoitti:
jus kirjoitti:
petteri75 kirjoitti:Uusimmassa Practical Classics lehdessä on artikkelin kattoverhoilun korjaamisesta
Tämäkö? http://9e.net/mg/pc0502.jpg
Jepulis! Nyt vain skanneri laulamaan ja koko lehti *.pdf:ksi, siellä oli pari muutakin kiinnostavan näköistä artikkelia :)
Voi olla hankala päästä käsiksi tuohon lehteen, lähiprisman lehtihyllyssä oli jo maaliskuun numero. Onko sinulla tuo lehti?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
RJK
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 09:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja RJK »

En ollut lukenut näitä viestejä aikaisemmin, kun tänään selailin Jumbon Citymarketin lehtihyllyn Classics lehteä March 2005, hinta 9 euroa. Tässä lehdessä oli neljän sivun juttu värikuvineen kattoverhoilun korjauksesta. Kuvan mukaan verhoilu otettiin pois takaikkunan kautta.

Lehden nimi on siis pelkkä Classics, ei Practical Classics, ei Classiccars, eikä Classic Motor Magasine.

RJK
#1757
99 -84
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11502
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Hyödynsin sitten kevään ensimmäisen kunnolla lämpimän päivän hyvään tarkoitukseen. Lähtee se näköjään neliovisestakin kattoverhoilu etuovesta. En kokenut, että ratin tai penkkien irrottamisella olisi voittanut lisätilaa. Ennemminkin keskikonsolista vaihteensiiron keskittimen päällä oleva peltilevy ja ehkä oikeanpuoleinen takajalkatilan lämmitysilmaputki maton alta olisi irrotettava, sillä keskikonsolista se eniten tiukkaa teki. Tämä ahdistus liittyi oikeastaan katon vasemman takakulman pujottamiseen B-pilarin ohi, mutta tuli sekin sieltä sovittelemalla ilman että olisi tarvinnut pahasti kammeta. Tuli ulos ihan hyvin ilman apumiestä, mutta takaisin laittaessa pitää varmaan olla apua, jotta uusi verhoilu pysyy ehjänä.

Katon reunassa oleva sisävalon aukko tuli murjottua ennen kuin katon ulospujottamista edes kunnolla aloitin, ihan turhaan ja omaa tyhmyyttä. Saanee korjattua. Olisi ehkä syytä kiinnittää siihen kohtaan vahvikepahvi tms. pujottelun ajaksi, niin ei olisi tuo ohut kohta niin kovilla.

Sen jälkeen kun A- ja B-pilariverhoilut, kattokahvat ja muut nippelit oli ruuvattu irti, katto tuli ulos 15 minuutissa.

http://www.jus.liitin.net/saab/99/album ... _4318.html
Viimeksi muokannut jus, Ma Helmi 16, 2009 10:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Millä kankalla verhoilet katon , mistä sitä saa ostaa, ja minkä hintasta on?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11502
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Reetu kirjoitti:Millä kankalla verhoilet katon , mistä sitä saa ostaa, ja minkä hintasta on?
Samanlaisella kankaalla kuin alkuperäinenkin, 20 eur/m, hankintapaikka http://www.autoverhoomolook.fi/

Edellisiin tarinoihin lisäys: nyt on hankittuna 3M Spray-kontaktiliimaa "80" kun siveltävät ei soveltune noin suurelle alalle. ~20 eur/pullo.

Tai ainakin tuo Tixo tarttui turhan äkkinäisesti kiinni.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin