Joulumieli toistaiseksi vielä aika kaukana...
Vm. 93 Turbotonnari 2.3.
Avasin konepellin ja mustaa öljyä tursuaa paisuntasäiliön korkin alta...
Tässäkö se tuli se "paras joululahja ikinä" lunastettua jo etuajassa?!
Menikö siis kansipahvi vai voiko saada öljyä jostain muualta (esim. turbon vesiletkun liepeiltä tms. kuten joku kirjoitti)?
Miten voisi tarkistaa? Koneessa öljy nätin näköistä kyllä.
Ja yksi huomio, vaihdoin öljyt n.vko sitten ja lorahti sitä vähän liikaa vahingossa koneeseen. Öljyä on nyt n.1cm yli öljytikun ylämerkin, eihän tämä voi sitä aiheuttaa että tursuaisi jostain sentakia "yli"?
Please, apuja Saab-syväkurkut. Kiitos.
Öljyä jäähd.vedessä, kansipahvi vai mikä?
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2014 11:06
-
- "Ruisku"
- Viestit: 126
- Liittynyt: Ke Loka 08, 2014 11:45
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Öljyä jäähd.vedessä, kansipahvi vai mikä?
Jos siinä on öljynlauhdutin(lämmönvaihdin) ota vesiletkut irti ja yhdistä ne toisiinsa jotta voi
käyttää moottoria, seuraile ajankanssa lisääntyykö oljy paisuntasäiliössä ja myös öljyä
voi tulla avoimista lauhduttimen letkuliitännästä . Jos letkuliittimistä tulee öljyä eikä paisuntasäiliössä öljy lisäänny vika on lauhduttimessa. Jos öljy ei tule lauhduttimen letkuliittimistä
mutta paisuntasäiliössä lisääntyy se voi tulla kannentiivisteestä/kannenhalkeamasta tai mahd.
olevassa vesijäähdytteisestä turbosta, ja pois ei voi sulkea lohkon halkeamaa joskin epätodennäköistä.
käyttää moottoria, seuraile ajankanssa lisääntyykö oljy paisuntasäiliössä ja myös öljyä
voi tulla avoimista lauhduttimen letkuliitännästä . Jos letkuliittimistä tulee öljyä eikä paisuntasäiliössä öljy lisäänny vika on lauhduttimessa. Jos öljy ei tule lauhduttimen letkuliittimistä
mutta paisuntasäiliössä lisääntyy se voi tulla kannentiivisteestä/kannenhalkeamasta tai mahd.
olevassa vesijäähdytteisestä turbosta, ja pois ei voi sulkea lohkon halkeamaa joskin epätodennäköistä.
Kaikki paitsi Saab autoilu on turhaa!
Re: Öljyä jäähd.vedessä, kansipahvi vai mikä?
Moottoriöljyn jäähdytin on öljy/ilma-lämmönvaihdin, se ei voi mitenkään olla osallisena öljyyn jäähdytysjärjestelmässä.
Automaattivaihteisissa vaihteistoöljy kiertää jäähdyttimen päädyssä olevan pillin läpi, teoriassa automaattivaihteistoöljyn ja jäähdytysnesteen sekoittuminen voisi olla mahdollista jäähdytinvian yhteydessä. Jos automaattivaihteistoöljy on vaihteistossa punaista, tuskin sekään on paisuntasäiliössä havaittua mustaa.
Automaattivaihteisissa vaihteistoöljy kiertää jäähdyttimen päädyssä olevan pillin läpi, teoriassa automaattivaihteistoöljyn ja jäähdytysnesteen sekoittuminen voisi olla mahdollista jäähdytinvian yhteydessä. Jos automaattivaihteistoöljy on vaihteistossa punaista, tuskin sekään on paisuntasäiliössä havaittua mustaa.
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2014 11:06
Re: Öljyä jäähd.vedessä, kansipahvi vai mikä?
Kiitos tähänastisesta. Kyseessä siis manuaalinen tonnari. En tiedä onko vesijäähdytteinen turbo?! Huomenna pääsen tutkimaan sitä oikein valaistuissa sisätiloissa. Mutta toivon edelleen apuja asiassa valaistumiseen. Mietityttää tuo teoreettinen mahdollisuus liian korkeasta öljyn määrästä syypäänä, turhaa toivoako?
Re: Öljyä jäähd.vedessä, kansipahvi vai mikä?
Tehtaalta on, eli on edelleen ellei joku ole vaihtanut öljyjäähdytteistä ja muokannut jäähdytysjärjestelmää.Saappihemmo kirjoitti:En tiedä onko vesijäähdytteinen turbo?!
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla