tonnarin letkuja

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
9000tfor4ever
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Touko 20, 2004 19:59
Paikkakunta: Tampere

tonnarin letkuja

Viesti Kirjoittaja 9000tfor4ever »

joku joskus kyseli tampereen suunnalta tonnarin letkuja, ja eristyisesti sitä letkua joka menee lohkosta lämppärin kennolle. (levennetty pää)

joku muistaakseni kehui et metron hinta oli jotain 80 euroa?

no kävin hakemassa korjakumilta http://www.korjakumi.fi/tuoteryhmat/let ... asto_1075/

hiukan huokeemmalla. myös muita letkuja tuntuu olevan varastossa yllin kyllin.
Auto = 4 kirjainta
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever :)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 1696#71696

Näyttäisi olevan Korja-Kumin hinnat lähelle kolmasosa Saabin listahinnoista. Toimituskulut tietenkin sitten päälle.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

Saman letkun uusin viime vuonna näihin aikoihin (Laakkosen kuitissa pvm 11.11.2003) Osakoodi on 4876371 ja hinta veroineen 24,60 Eur!!!
Jos metro myy 80.- Eur hinnalla niin johan on perrrr :evil:
Mielestäni tuo ei ole paha hinta "Saab" tekstistä letkussa :D
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Eivät tunnustaneet tuolla Korjassa, että heillä olisi tuota kannesta lämppärille menevää letkua myynnissä... soitin sitten Rollon Delta-autoon. Tilaustavaraa oli ja 26€ sanoi hinnaksi. Osanro: 4876371
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Deltasta lupasivat letkun eiliseksi ja että lähettävät tekstarin kun saapuu. Kun tänäänkään ei viä viestiä kuulunut niin jouduin soittamaan puljuun ...kappas lerssi oli saapunut. Duniin jälkeen painelin hakemaan osan... tiskillä tiukkasin jotta mihinkä hintaan Saab-klubilainen saisi osan. Kokonaiset 2€ laski vielä hinta eli 24€ tuli maksamaan.

Parkkipaikalla vesi/räntäsateessa vaihdoin lerssin sitten. Akvaariokotelossa lukkopihtejä käyttämällä puristin tuon klemmarin kasaan ja konetilan puolelta sain vetäistyä tuon vanhan irti. Uusi tilalle... pari litraa lisää nestettä ja menoksi. Pikkulenkin jälkeen konepelti ylös ja ihmettelemään kun vesihöyry nousee konetilasta.... no ny oli sitten ylävesiletku levahtanut klemmarin juuresta. Onneksi tuossa oli sen verran ylimääräistä että linkkarilla pystyi leikata pari senttiä pois. Letku oli niin haperoa tuosta, että terä upposi kuin sulaan voihin. No kuntoon tuli sitten tuokin ja taasen joutui lisäämään vähän nestettä. Uuden koeajon jälkeen näytti paikat pitävän.. joten homma bueno.

Tuolla lenkillä joku ärsyttävä neliveto katumaasturi alkoi uhittelemaan örveltäen härskisti ohitte punavaloihin odottamaan, ja kun vielä lähti sitten pöljänä valoista, niin joutuihan sen nöyryyttämään ...moisen kukkoilijan :oops:

Edit: Oli muuten uus Jeep:n Cherokee tuo maasturi... ilmankos sitä oltihin niin polliata poikaa :roll:
Viimeksi muokannut Ahtopaine, Pe Marras 24, 2006 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ahtopaine kirjoitti:no ny oli sitten ylävesiletku levahtanut klemmarin juuresta. Onneksi tuossa oli sen verran ylimääräistä että linkkarilla pystyi leikata pari senttiä pois.
Kannattaa uusia se ylävesiletkukin, varsinkaan syylärin päästä ei kestä ylenmääräistä toistuvaa kiristämistä. Motonetistä kympillä letku on aika halpa verrattuna siihen, että menee muuten ihan ehjä syyläri uusiksi.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/jaahdytin.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Täytyisi varmaan myös uusia kaikki letkut kerralla, tuossa kun asentelin lohkista niin oli aikamoinen homma pestä paisari sekä huuhdella vesitilat hassusta mustasta "moussesta" mikä oli ilmeisesti jäähdytysnesteeseen liuennutta kumiletkua, ainakin haisi kumille. Tosin suurin osa vaahdosta oli noussut vettä kevyempänä paisariin. Enpä ole aikaisemmin moiseen möhnään törmännyt..
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Minuteman kirjoitti:Täytyisi varmaan myös uusia kaikki letkut kerralla, tuossa kun asentelin lohkista niin oli aikamoinen homma pestä paisari sekä huuhdella vesitilat hassusta mustasta "moussesta" mikä oli ilmeisesti jäähdytysnesteeseen liuennutta kumiletkua, ainakin haisi kumille. Tosin suurin osa vaahdosta oli noussut vettä kevyempänä paisariin. Enpä ole aikaisemmin moiseen möhnään törmännyt..
Mullahan säikäytti tuo mustamössöjauhekuona, luulin sen aluksi olevan öljyä.
Tein vaativan kokeen= kastoin talouspaperisuikaleen paisuntasäiliön korkista nesteeseen ja tutkin jäämiä. Oli selvästi kumipurua.

Silloin uusin KAIKKI vesiletkut, huuhtelu ja vot.

Kunnes taas vuoden kuluttua mustaa lillui paisarin veden seassa.
Sama koe ja sormihypistelyn jälkeen totesin sen olevan öljyä,
Nyt meni kansipahvi uusiksi.

Tuo paperitesti on paras tietämäni keino varmistua, onko öljyä vai kumipurua.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

No onneks se yläletku meni sieltä koneen päästä... joten ei ole tarttenu tuohon syylärin klemmuun koskia. Muuten tuo letku vaikutti ihan hyväkuntoselta... kattotaan ny alkaako se kestämään. Saahan tuota syylärinpäätä kiristellessä varmaan simmut muljahdella ympäri, jotta ton muoviholkin saa tommoseen kuntoon... :wink:

Klemmuja ei muutenkaan kannata kiristää yhtään sen tiukemmalle kuin on tarvis... ---> se kumi alkaa antamaan periksi ennen aikojaan.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ahtopaine kirjoitti:Klemmuja ei muutenkaan kannata kiristää yhtään sen tiukemmalle kuin on tarvis... ---> se kumi alkaa antamaan periksi ennen aikojaan.
Tuo yläletku ja syyläri minun autossani kesti ainoastaan 19 vuotta ja 440 tkm - aika huonosti siis :-)
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

jus kirjoitti: Tuo yläletku ja syyläri minun autossani kesti ainoastaan 19 vuotta ja 440 tkm - aika huonosti siis :-)
Soot saanu jotain lakritsiletkua :roll:

Moni on tuonut täälläkin julki uusimpien kumiosien huonon laadun.
Hapertuvat ja menevät mössöksi omia aikojaan.

Mulla oli TV-huollossani hyllyllä muutaman valmistajan vetohihnoja. Jonkin ajan kuluttua ihmettelin mitkä rihmat ne siellä hyllyssä roikkuvat.
Nehän oli ne vanhemmat vetohihnat, jotka sieltä valuivat lattialle. :evil:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

jus kirjoitti:
Ahtopaine kirjoitti:Klemmuja ei muutenkaan kannata kiristää yhtään sen tiukemmalle kuin on tarvis... ---> se kumi alkaa antamaan periksi ennen aikojaan.
Tuo yläletku ja syyläri minun autossani kesti ainoastaan 19 vuotta ja 440 tkm - aika huonosti siis :-)
Joo heikkoa on... ping pong hong kong... :)
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

:D ..ehes, nysse "hyväkuntosen näkönen" yläletku paukahti toistamiseen klemmun juuresta. Tarkemmin tarkasteltuna tuostakin löytyi jopa kaksi kunnon repiämää. Vielä sain häthätää kiinni kun leikkasin toisen 2,5 senttiä veke.

...kattoin sitte parhaaksi tilata jo täs vaihees uuden ylälerssin. :wink: Deltasta lupasivat 15öröllä, joten ei kannattanu Motosta tilata kun siel pelkät rahtikulut jo tuon verran.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Vastaa Viestiin