9-5 Og ( 1998 ) 2.3 t käy kuin diesel tyhjäkäynnillä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
miikka555
"Viggen"
Viestit: 576
Liittynyt: Ma Loka 01, 2012 16:26
Paikkakunta: Kuopio

Re: 9-5 Og ( 1998 ) 2.3 t käy kuin diesel tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja miikka555 »

vesa67 kirjoitti:Eli tuo viallinen kiristäjä toimii siten epämääräisesti että joskus räikkä pitää ketjun kireällä normikohdassa ja toisinaan räikkä pettää jolloin tulee tuo syöty alue kun liike toistetaan riittävän usein. Öljynpainehan painaa räikän uudestaan tietenkin ulos.
Onpa huonolaatuinen tuote. Käytetty originaali on toiminut poikkeuksetta moitteetta, ehkä siksi sitä ei edes paketoida mukaan jakopään korjaussarjaan.
Näin minäkin tuon kuluman epäilin syntyneen omaan. Ei kyllä tosiaan kannata noihin tarvikkeisiin näköjään sotkeutua, tulipahan itsekin opittua kantapään kautta.

Jätin itse vielä vienon pyynnön, omien yhteystietojen kera, motonetissä tuota palauttaessa, että jos pyytäisivät maahantuojaa toimittamaan jotain selitystä tapahtuneelle. Tuolla kuitenkin aika näppärästi paskoo koko koneen..
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Jzo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 16:37

Re: 9-5 Og ( 1998 ) 2.3 t käy kuin diesel tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja Jzo »

Aion olla yhteydessä asian tiimoilta Motonetin laatupäällikköön.
Puhelimitse ovat luvanneet jo hoitaa kertyneet kustannukset kuitteja vastaan.
Tuo tuote on saatava hyllyiltä mieluusti pois.
9-5Vector2001
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 9-5 Og ( 1998 ) 2.3 t käy kuin diesel tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja 9-5Vector2001 »

Jzo kirjoitti:Aion olla yhteydessä asian tiimoilta Motonetin laatupäällikköön.
Puhelimitse ovat luvanneet jo hoitaa kertyneet kustannukset kuitteja vastaan.
Tuo tuote on saatava hyllyiltä mieluusti pois.
Motonetin hyllyiltä pitäisi saada melkoinen määrä autojen "varaosia" pois.
Voisivat keskittyä geneeriseen hilkkeeseen ja sälään, eikä missään muodossa autojen kriittisiin komponentteihin.
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: 9-5 Og ( 1998 ) 2.3 t käy kuin diesel tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

Saab 9-5 2.0t 1998
Jzo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 16:37

Re: 9-5 Og ( 1998 ) 2.3 t käy kuin diesel tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja Jzo »

Tähän palatakseni, niin Motonet hoiti asiallisesti koko ruljanssin, eli maksoi jopa uuden ( originaalin) kiristimen ja kaikki vian selvittelystä aiheutuneet kustannukset vaatimukseni mukaisesti.

Se jää nyt nähtäväksi, että ottivatko oikeasti onkeensa ja vetävät tuon heikkolaatuisen kiristin-tekeleen listoiltaan kokonaan pois. Sitä on ainakin nyt suositeltu ihan kirjallisesti ko. yrityksen korvauspäällikölle.

Uudella kiristimellä (original) ajettu nyt tämän episodin jälkeen n. 5500 km ja täysin ilman mitään ongelmia.
latinki
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: To Maalis 21, 2013 11:07

Re: 9-5 Og ( 1998 ) 2.3 t käy kuin diesel tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja latinki »

Kuva

Vuosi sitte kansiremska triidissä samaa ihmettelin diiselirallattelua ja motonetin jakopääsarjan kiristin tämäkin. Asennettu oikein, kesti 150km ehkä. Pcs uus kiristin ja toiminut 20k.
vazilj
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: To Loka 31, 2013 20:18
Paikkakunta: Joroinen

Re: 9-5 Og ( 1998 ) 2.3 t käy kuin diesel tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja vazilj »

Itsellä kesti motonetin kiristin ~850km kunnes samalla tavoin korkkasi. Myös kaverilla aikoinaan tonnarista hajos motonetin kiristin
Saab 9-5 aero -00
jameli
"Aero"
Viestit: 406
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 00:37
Paikkakunta: Nokia

Re: 9-5 Og ( 1998 ) 2.3 t käy kuin diesel tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja jameli »

Taattua mätänet laatua, ihan kuten eibaissa lähes originaalia... Ihanko oikeasti 39,90eur hintaan itselleni uskottelen moista.
Valmistus, pakkaus, rahti, tulli ja alvi, sitten parin välikäden katteet... Eli yks auton kriittisimmistä komponenteista on reippaasti alle 10eur tarvike... Originaalia saa n. 120eur, eikä Saulin hinnat näissä ihan älytöntä ryöstöä ole.

Itsekin kertaalleen leikkinyt mielenterveydelläni, kun annoin osaa näkemättä asentaa kytkinrempan yhteydessä minulle originaalina myydyn ja tarvikkeeksi 5km:n kohdalla osoittautuneen työsylinterin. Sittemmin ei ole ollut kiinnostusta tai sympatiaa näitä jälkimarkkinaroskia valmistavia tai markkinoivia kohtaan. Aika kova hinta tulee "säästölle" jos 80eur pienemmällä summalla ostetun tarvikkeen vika keskeyttää matkanteon tuhoten pahimmillaan moottorin.
__________________
Harrastus tauolla.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-5 Og ( 1998 ) 2.3 t käy kuin diesel tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Vaikkakin kyseinen osa on selvästi huonolaatuinen, se ei anna perusteita yleistää Motonetin valikoiman kaikkineen olevan huonoa. Allekirjoittanut on ostanut Motonetistä 15 vuoden ajan Saabien varaosia. Yhtäkään reklamaatiota en ole joutunut tekemään. Tosin olen kyllä kriittisiä tai muiden kokemusten mukaan helposti vikautuvia osia ostanut suosiolla Oem -osana marmorilta tai PCS:ltä, kuten esim. T7-moottorin vesipumpun...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin