Eihän tätä huolinut edes paalimies, joten jatketaan nyt sitten kärvistelyä tämän käytännössä käyttökelvottoman (PARKKIPAIKKAKOLHU!!!11!!11!!!!) ja ruosteenraiskaaman Saabin kanssa.tturku kirjoitti:Ethän sä voi muuta tehdäkään enää kun paalata ton sun etelän tuontiruostekasan. Eihän niihin edes myydä suomessa osiakaan
Sitä en tiedä onko ainakin ennennmuinoin Suomeen kuulunut Hyvinkää kenties myyty esim. Neuvostoliitolle, mutta kyllä sieltä paikallisesta Motonetistä tuntui tähän ruoskaan ihan kivasti saavan osia.
Eli katsastusmiehen kehotuksesta takaiskarit meni uusiin puihin. Toinen iskareista vuotikin mehujaan pitkin varttansa ja meno oli töyssyissä aikalailla "keinahtelevaa"...Tämäkin lienee ainoastaan tuontiautojen ongelma, Aidoissa Suomi-autoissa tuskin joutuu ensiasennusiskareita koskaan uusimaan, etenkään taakse
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
No juu, siispä iskareita vaihtamaan. Kehaistaan tähän väliin noita Platonoffin sivuja. Juurikaan selkeämpiä ohjeita on vaikea löytää/tehdä:
http://photo.platonoff.com/Auto/2007093 ... uspension/
Työn alla meikäläisellä siis pelkän iskarin vaihto, kaikki muu käytettiin vanhoista tolpista.
Ylämutteri lähti ihan 7mm pitkällä hylsyllä vastaan pitäen ja 16mm "kohotetulla" kiintoavaimella mutteri auki. Saattaa toki olla, että Suomen suolakylpyjä koko ikänsä nähnyt mutteri ei näillä eväillä aukea:
![Kuva](http://www.elisanet.fi/stormbacka/iskari01.jpg)
Toisekseen, tuo "holkki" johon jousen alapää tulee, kannattaa myös huomata ja laittaa uuteen iskariin, osaa maastoutua aika hyvin kuivuneen moskan sekaan:
![Kuva](http://www.elisanet.fi/stormbacka/iskari02.jpg)
Holkki "irti":
![Kuva](http://www.elisanet.fi/stormbacka/iskari03.jpg)
...ja paikalleen uuteen iskariin:
![Kuva](http://www.elisanet.fi/stormbacka/iskari04.jpg)
Motonetin halvimmat mahdolliset vakioalustaisen iskarit on siis Lipin tekeleitä. Eipä noista ainakaan sopivuuden suhteen ole mitään moitittavaa, istuu ku nenä päähän orkkisiskarin tilalle. Ei kait tämmöseen luuskaan mitään yyberupeita piilsteinejä kannatakaan laittaakaan
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Kuva](http://www.elisanet.fi/stormbacka/iskari05.jpg)
Sitten vaan iskari/jousihärdelli nippuun. Tulipa samaan syssyyn tuupattua myös uusi takapönttö paikoilleen, kun vanhassa alkoi olemaan jo vähän turhan racet äänet. Tuo pönttö on siis tämä: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=14-5406
Ja jos joku pönttö eli pösilö vielä epäilee, niin istuu kuin tauti myös V6:n putkistoon, tosin tuplaulostulosta joutuu tinkimään:
![Kuva](http://www.elisanet.fi/stormbacka/iskari06.jpg)
Vanha pönttö olikin jo pienessä pintaruosteessa:
![Kuva](http://www.elisanet.fi/stormbacka/pontto01.jpg)
Alkavaa ruostetta myös toisella puolella.
Tuosta näkyy aika oivasti myös se, että mistä vanha putki kannattaa rälläköidä poikki:
![Kuva](http://www.elisanet.fi/stormbacka/pontto02.jpg)
Orikinelli-pönttö jonkun Gillet Leistritzin käsialaa (siis mikäli toi 98 01 on valmistusajankohta):
![Kuva](http://www.elisanet.fi/stormbacka/pontto03.jpg)
Näin tuli taas hukattua aikaa rahaa ja vaivaa ihan turhiin hommiin, kun olisin voinut käyttää tämänkin ajan hyödyksi ja vahata vaikka vanteet kuuteen kertaan gay-baarilla ja z06X superhypershinellä.
Vielä pitäs sisäilman puhallin vaihtaa, jahka jaksan duunata jonkun passelin ulosvetimen pyyhkijän varsille. Nykyinen puhallin kun pyrkii omalta osaltaan edistämään polttoainetaloudellisuutta eikä aina välillä käynnisty kun vasta ekassa kunnon töyssyssä / mutkassa
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)