Onko kellään kuvaa / neuvoa missä järjestyksessä täytyy työntää piuhat virranjakajaan?
Niin ja sitten tuon virrajakajan ja tangon (joka pyörittää sitä pyörijää

Sytytysjärjestys on 1-3-4-2missä järjestyksessä täytyy työntää piuhat virranjakajaan?
Pakonokka ja sitämyöten myös virranjakaja pyörii puolet hitaammin kuin kampura, eli yhdellä kampuran kierroksella sytytetään kaksi kipinää (1 ja 3) ja seuraavalla toiset kaksi (4 ja 2). Jos vaihdat jakajassa piuhat 1 ja 4 keskenään, siirtyy ykkös- ja nelospyttyjen kipinät työtahdin alusta imutahdin alkuun eikä se ole oikein hyvä idea.Shadow_Fi kirjoitti:Hmm, eikös pari viestiä taakse ole kielletty vaihtaa paitsi johtojen järjestystä kuin myös sijantia. Itsellä syntyi kysymys että haittaako se jos se vaihtuu 180 astetta.
Se kuva ei edelleenkään ole mun, en voi ottaa siitä krediittejä. Ne ovat eri paikoissa, koska kyseessä on erilainen auto, jossa on erilainen sytytysjärjestelmä ja erilainen virranjakaja.Shadow_Fi kirjoitti:Ei ei ei.. Nyt ei taas ymmärretä. No ei kait siinä. Sinun kuvassa kaikki johdot ovat eri paikoissa, kuin minulla on. Halusin laittaa ne johdot niinkuin on sinun kuvassasi (ymmärtääkseni nuo keltaiset numerot ovat pyttynumeroita).
Miltei sama, juu, mutta tuossa OG900:ssa on ali-(/yli?)painesäätöinen sytkä ja sulla taitaa olla iivaritonnarissa EZK ja sitämyötä erilainen virranjakaja, jossa ilmeisesti pyörijä eri asennossa.Shadow_Fi kirjoitti: Mutta ilmeisesti niin ei saa tehdä koska vaikka järjestys sama, aika milloin mitäkin tapahtuu muuttuu. En vain ymmärrä miten jollakin asiat toimii täysin eri kulmassa, vaikka miltei sama moottori.
Kun auto käy neljällä pytyllä, niin sytkäjärjestys jakajalla on juuri oikea, eikä sitä siis kannata sekoittaa.Shadow_Fi kirjoitti: Mut antaa sitten olla. Toimii se nuinkin.