Penkinlämmittimen kytkin
Penkinlämmittimen kytkin
Onko mahdollista kytkeä molemmat etupenkit tuohon yhteen ja samaan penkinlämmitimen kytkimeen? Eli rupeaako jossain päin joku kärtsäämään tai palaako sulake tai vastaavasti joku muu?
Ei sillä että kyllä minulla nuo molemmat kytkimet ovat, mutta sukulaisen autossa ei ole kuin toinen kytkin kun toinen on rikki ja ne kuitenkin on länsiautossa tai metro-autossa hintavia.
Ei sillä että kyllä minulla nuo molemmat kytkimet ovat, mutta sukulaisen autossa ei ole kuin toinen kytkin kun toinen on rikki ja ne kuitenkin on länsiautossa tai metro-autossa hintavia.
Meinaat, että mitattaisiin kuskinpenkin lämpötilaa, ja jos kuskinpenkki on kylmempi kuin asetettu toivelämpötila, lämmitettäisiin molempia penkkejä, siinäkin tapauksessa että vänkärinpaikalla istuva matkustaja olisi jo kankkunsa kärventänyt johtuen mahdollisesti ohuemmasta vaatetuksesta tai eritehoisista lämmityselementeistä. Ei liene yhteenkytkeminen suositeltavaa.
Ennemmin hankitte romikselta toimivan säätimen tai korjaatte/korjautatte sen rikkinäisen. Operaatiovahvistin tai transistori noista kärähtää. Hakutoiminnolla löytyy tuostakin juttua.
Ennemmin hankitte romikselta toimivan säätimen tai korjaatte/korjautatte sen rikkinäisen. Operaatiovahvistin tai transistori noista kärähtää. Hakutoiminnolla löytyy tuostakin juttua.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ei liity alkuperäiseen kysymykseen mutta penkinlämmittimiin kylläkin.
itellä ei toimi kumpikaan penkinlämmitin tuossa 89vuoden tonnarissa (nahka jakkarat)
mikä on luultavimmin syynä ettei toimi, vastus poikki? vai olisiko mahdollisesti vikaa jossain muussa jotta ne saisi kuntoon, jos vastus poikki niin silloinhan ei auta kuin uudet penkit tai sitten repiä nahat pois ja korjata ja siihen en ala.
mutta miten lähden selvittämään vikaa
itellä ei toimi kumpikaan penkinlämmitin tuossa 89vuoden tonnarissa (nahka jakkarat)
mikä on luultavimmin syynä ettei toimi, vastus poikki? vai olisiko mahdollisesti vikaa jossain muussa jotta ne saisi kuntoon, jos vastus poikki niin silloinhan ei auta kuin uudet penkit tai sitten repiä nahat pois ja korjata ja siihen en ala.
mutta miten lähden selvittämään vikaa
BMW 525iA Touring Executive
Täällä kun tuota tietoa on niin saan varmaan vastauksen seuraavaan pulmaani.
Korjasin penkin lämmittimen vastuksen hiljattain ja nyt olen huomannut että polttimot kytkimien sisällä ovat hengettömät. Minkäköhän tyyppiset nuo polttimot ovat? Jotta voisin ostaa uudet kaupasta ja sitten vaan vaihtaa ne sisälle. Ja mistäköhän kaupasta sellaiset löytyisi? Ei taida olla aivan normaali hehkulamppu?
Korjasin penkin lämmittimen vastuksen hiljattain ja nyt olen huomannut että polttimot kytkimien sisällä ovat hengettömät. Minkäköhän tyyppiset nuo polttimot ovat? Jotta voisin ostaa uudet kaupasta ja sitten vaan vaihtaa ne sisälle. Ja mistäköhän kaupasta sellaiset löytyisi? Ei taida olla aivan normaali hehkulamppu?
Et kertonut vuosimallia, mutta ilmeisesti sinulla on sen verran vanha auto, että lamppu on juotettuna säätimen sisällä, eikä ruuvattavalla kannalla säätimen kyljessä.volmari kirjoitti:Korjasin penkin lämmittimen vastuksen hiljattain ja nyt olen huomannut että polttimot kytkimien sisällä ovat hengettömät. Minkäköhän tyyppiset nuo polttimot ovat? Jotta voisin ostaa uudet kaupasta ja sitten vaan vaihtaa ne sisälle. Ja mistäköhän kaupasta sellaiset löytyisi? Ei taida olla aivan normaali hehkulamppu?
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uud ... saadin.jpg
Lamppu on T 1 1/4 -kokoinen 80 mA lamppu juotoslangoilla.
Esim. Partcosta (http://www.partco.fi) saa:
Vai olikon niin, että fyysisiltä mitoiltaan tuo T 1 1/4 on vähän liian iso tuohon, ja T 1 -koko olisi sopiva, mutta sitä ei sitten ollut kuin 60 mA:na.
Mahtuu tuo isompikin sinne kuitenkin paikalleen.
Viimeksi muokannut jus, To Loka 15, 2009 11:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Ruisku"
- Viestit: 140
- Liittynyt: La Helmi 12, 2005 15:08
- Paikkakunta: KEMI
-
- "Ruisku"
- Viestit: 140
- Liittynyt: La Helmi 12, 2005 15:08
- Paikkakunta: KEMI
Istuinosan ja selkäosan vastukset on kytketty sarjaan.
http://www.townsendimports.com/Web/elec ... tindex.htm
http://www.townsendimports.com/Web/elec ... tindex.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Mikähän noista bebekin lampuista olis sopivin? Näyttäis olevan 40 ja 100 mA.Mimmi kirjoitti:Tuo T 1 1/4 lamppu on "liian iso", mutta värikuoresta kun poikkasee "väkäset" sisältä, niin se mahtuu sisään. Jos ei halua poikkasta niitä väkäsiä, lampun tyyppi on T 1 ja 12V/60mA (tämä on hivenen himmeämpi kuin orkkis).
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Kyllä lämpö pitäisi tuntua alle 15 asteen lähtölämpötiloissa. Mittaa penkistäsi vastus katkoksen toteamiseksi.Rafu kirjoitti:Missäs lämpötilassa tuon penkin lämpenemisen huomaa? Ei kamalan lämpimältä tunnu edes 3 asennossa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00