Panhard puslat

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jemmasta
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2014 15:47
Paikkakunta: Helsinki

Panhard puslat

Viesti Kirjoittaja jemmasta »

Varmistaisin, että onkos nuo motonetin

Tuotenumero: 18-1008
Tuote: Poikittaist.oikea pusla S9000 (taka-akseliin)

Ja

Tuotenumero: 18-1009
Tuote: Poikittaist.vasen pusla S9000 (runkoon)

Nimenomaan panhard tangon puslat.

Ja jos on kokemuksia vaihtohommeleista näiden kanssa, onko muuta yllättävää ollut kuin ruostuneet pultit?

Ja onko kenenkään tiedossa järkihintaista ti-hallia, missä ois esim. Paineilmavasaraa jne tiukan pultin höllentäjää käytettävissä pk-seudulla. :)
Saab 9000 CC 2,3T A -91 Projektisivu
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Panhard puslat

Viesti Kirjoittaja jus »

Ei siellä autossa muita poikittaisia tankoja ole, joten nuohan ne on oltava.

Omassa 540tkm ajetussa 87-tontussa en katsonut noiden puslien olevan vielä vaihdon tarpeessa.

Kuva

Jos Motonetin tarjoamat puslat on Scantech/ProPartsSweden-tyyppiset käikäleet, kannattaa ehkä jättää vaihtamatta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jemmasta
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2014 15:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Panhard puslat

Viesti Kirjoittaja jemmasta »

Enpä minäkään sitä vaihtoa määrittänyt, vaan katsastustädin mielestä vänkärin puslassa liikaa väljää ja hylkäs mokoman takia. :) Sekä löysyyttä koriin kiinnettävässä osassa eli tuon toiseksi alimman raudan vänkärin puolella myös. Kiristynee, kun lyö prikan väliin jossei muuta keksi. :mrgreen:

Meinasin samalla vaihtaa kuitenkin molemmat puslat, kun hommaan ryhtyy.

Onko tuo mutkassa oleva hitsattu tukirauta panhardissa ihan orkkismatskua. Katsastustäti ku sitä ihmetteli, että onkohan korjattu joskus sitä rautaa. :D

Ainakin tällainen talli löyty, onko kellään kokemuksia? http://www.custom-garage.fi/Etusivu.html
Saab 9000 CC 2,3T A -91 Projektisivu
jemmasta
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2014 15:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Panhard puslat

Viesti Kirjoittaja jemmasta »

jus kirjoitti: Jos Motonetin tarjoamat puslat on Scantech/ProPartsSweden-tyyppiset käikäleet, kannattaa ehkä jättää vaihtamatta.
Mitä puslia suosittelet? En viittis toiste noita vaihdella sen takia, että on kuraa sinne tunkenut. :roll:
Saab 9000 CC 2,3T A -91 Projektisivu
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Panhard puslat

Viesti Kirjoittaja jus »

On se vääntyneen näköisen raudan kyljessä oleva lattarauta ihan alkuperäinen, jos on samanlainen kuin noissa minun kuvissani.

Aika erikoinen katsastustäti...

Tarvikemallisten kumiosien lisäksi varo myös tarvikemallisia kevytvaluosia. Kuvat julkaistu alun perin Fiilistelyosiossa http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... start=6615
Kuva Kuva Kuva Kuva
Viimeksi muokannut jus, Ke Joulu 13, 2017 17:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jemmasta
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2014 15:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Panhard puslat

Viesti Kirjoittaja jemmasta »

jemmasta kirjoitti:
jus kirjoitti: Jos Motonetin tarjoamat puslat on Scantech/ProPartsSweden-tyyppiset käikäleet, kannattaa ehkä jättää vaihtamatta.
Mitä puslia suosittelet? En viittis toiste noita vaihdella sen takia, että on kuraa sinne tunkenut. :roll:

Vai pitäsköhän käydä tulostamassa tahi jyrsimässä uudet puslat... :mrgreen:

http://www.city.fi/opas/kaupunkiverstas ... messa/7577

8)
Saab 9000 CC 2,3T A -91 Projektisivu
jemmasta
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2014 15:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Panhard puslat

Viesti Kirjoittaja jemmasta »

jus kirjoitti:On se vääntyneen näköisen raudan kyljessä oleva lattarauta ihan alkuperäinen, jos on samanlainen kuin noissa minun kuvissani.
Juu, ihan sama rauta itsellä. Oli kyllä erikoinen katsastustäti, kun mokomasta hylkäs. Tosin siellä puhuttiin reaktiotangoista, mutta onneksi kävin alla mukana katsomassa niin en vaihtele vääriä puslia.

Mutta jos moton puslat on noita huononlaatuisia, niin mistä mahtais saada suht lyhyellä varoitusajalla paremmat Helsingin ympäristöstä?

Juu, ehkä nuo valu(vikaiset)osat on paras jättää hyllyyn...
Saab 9000 CC 2,3T A -91 Projektisivu
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Panhard puslat

Viesti Kirjoittaja jus »

Lukeeko katsastuksen vikalistassa reaktiotangon pusla vai panhard-tangon pusla?

Reaktiotangot on taka-akselin yläpuolellla pitkittäin akselista taakse päin. Panhard akselin yläpuolella poikittain.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jemmasta
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2014 15:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Panhard puslat

Viesti Kirjoittaja jemmasta »

No sehän tässä onkin se hauskuus, kun kumpikaan katsastushenkilöistä ei tiennyt panhardista.

Joten vikalistassa lukee "Taka-akselin tukitangon laakerointi välyksellinen, oikealla alempi" sekä oikealla ylempi

Käsinkirjoitettu reaktiotanko viereen, joka ei siis ole kyseessä kun kävin alla toteamassa välykselliset paikat ja kyseessä on tosiaan panhardin oikea pusla sekä poikittaisraudan (?) Oikeanpuoleinen korikiinnitys.
Saab 9000 CC 2,3T A -91 Projektisivu
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Panhard puslat

Viesti Kirjoittaja jus »

Kai ne Motonetin puslat kelpaavat, kun on määrätty vaihtamaan. Varoittelin vaan, kun luulin että olet tekemässä jotain "kaikki puslat alustaan uutta", meinasit tehdä Motonetin osilla ja kenties vaihtaa ehjää osaa huonoihin. Mutta minkäs teet, kun täti määrää vaihtamaan, vaihdettava on, olipa ehjää tai ei. Tai ainakin rasvattava vanhat puslat...

Panhardin yläpuolella olevan poikittaistuen nuljumiseen varmaan auttaa mutterin avaaminen ja kiristäminen.

Tuollaisella vikalistalla kyllä tulee jälkitarkastuksesta mielenkiintoinen, jos täti on jo lomalla ja tilalla on setä tai toinen täti. Onko ne reaktiotankojen puslat ehjät :-)

Taka-akseliston osat:
http://www.jimellissaabparts.com/showAs ... gory=19610
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jemmasta
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2014 15:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Panhard puslat

Viesti Kirjoittaja jemmasta »

Kyllä se niin tiukkaan perää vatkasi ja tuolta ainoastaan väljää löysi. Itsekään en huomannut missään muualla väljyyttä kuin noissa oli kyllä ihan selkeä väljä.

Itseasiassa kuulin, että just jäi lomalle täti. :D

Laitoin nyt vielä ostoilmon, josko jollain olis nurkissa edullisesti ehjä rauta puslineen niin ei tarttis välttämättä väkisin paskoja puslia vaihtaa. vaihtais hätäseen koko raudan ja vaihtelis ajan kanssa vanhaan rautaan puslat jos tarvis vaatii. kunhan nyt saa vehkeen leimalle. =)
Saab 9000 CC 2,3T A -91 Projektisivu
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1349
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Panhard puslat

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

Lol
katsastustädit ja sedät...
Puslien vaihdon sijasta, suosittelen vaihtamaan katsastusasemaa. Oliskohan tosiaan korjailtu vääntynyttä panhard tankoa, joka määrittää taka-akselin sivuttaispaikan. Joltain maallikolta tuollaisen kommentin sallii, mutta että katsastajalta. Samoin, että ei tiennyt mikä tuo tanko edes on. Eihän niitä kovin monessa autossa olekaan.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
jemmasta
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2014 15:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Panhard puslat

Viesti Kirjoittaja jemmasta »

turkkaki kirjoitti:Lol
katsastustädit ja sedät...
Puslien vaihdon sijasta, suosittelen vaihtamaan katsastusasemaa. Oliskohan tosiaan korjailtu vääntynyttä panhard tankoa, joka määrittää taka-akselin sivuttaispaikan. Joltain maallikolta tuollaisen kommentin sallii, mutta että katsastajalta. Samoin, että ei tiennyt mikä tuo tanko edes on. Eihän niitä kovin monessa autossa olekaan.
Eikös jälkitarkastus pidä hoitaa samalla asemalla, joten kyllähän toi nyt korjata pitää... :roll:
Saab 9000 CC 2,3T A -91 Projektisivu
tosiynnäri
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: La Loka 16, 2010 23:25

Re: Panhard puslat

Viesti Kirjoittaja tosiynnäri »

Jälkitarkastuksen voi suorittaa myös muulla kuin sillä katsastusasemalla, jossa varsinainen katsastus on alun perin tehty. Asiaa koskeva laki muuttui 1.7.2014. (trafi)
Tiedä sitten miten toisella katsastusasemalla suhtautuisivat, jos toisella asemalla korjauskehotuksen saaneelle asialle ei ole tehty mitään.
jemmasta
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2014 15:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Panhard puslat

Viesti Kirjoittaja jemmasta »

No kyllä mie noi nyt vaihdan, ei toi mahdoton homma kuitenkaan ole. Saa vaan nähdä, mitä sieltä sitten tutkitaan jälkitarkastuksessa. :D Pitää vaikka vielä siistiä rauta, niin näkevät et on tehty.
Saab 9000 CC 2,3T A -91 Projektisivu
Vastaa Viestiin