MY08-> Varustelueroista
MY08-> Varustelueroista
Tuli ennakoitua aiemmin tämäkin asia sitten vastaan, joten vähän ehkä tällaista tavallisempaa kysymystä kehiin. Pahoittelen, jos asiaa on puitu useamman sata kertaa miljardissa eri ketjussa, mutta ei nyt oikein osunut silmään mitään kattavaa.
Kiikarissa on nyt siis faceliftin jälkeistä aikaa edustava yksilö. Bensakoneella, koska näillä kilometreillä ajelen mieluummin etanolilla / bensalla kuin dieselillä. Tietynlainen ongelma tällä hetkellä on valikoiman puute; dieseleitä löytyy pilvin pimein, mutta bensakoneellisia ei niin paljon. Ja kyllä on kiikaroitu myös Ruotsin ja Viron valikoimaa.
Hyvään hintahaarukkaan osuvat ovat varustelultaan Linear-tasoisia. Vectorista saa pulittaa jo jokusen tonnin lisää ja Aeroja ei tarvitse oikeastaan edes miettiä. Mutta olisiko jollain heittää tähän sellaista listaa, mitä kaikkea lisää Vectoriin investoimalla saa verrattuna Lineariin? Siis olettaen, että kaupasta on napattu vain varustepaketti eikä ruksittu mitään ylimääräistä ruutuun.
Yksi, mitä olen kuullut, liittyy penkkeihin. Onko näissä oikeasti iso ero vai saattaisiko 30 vuotta vanhalla 99:llä ajamaan tottunut olla huomaamatta mitään mullistavaa eroa?
Kiikarissa on nyt siis faceliftin jälkeistä aikaa edustava yksilö. Bensakoneella, koska näillä kilometreillä ajelen mieluummin etanolilla / bensalla kuin dieselillä. Tietynlainen ongelma tällä hetkellä on valikoiman puute; dieseleitä löytyy pilvin pimein, mutta bensakoneellisia ei niin paljon. Ja kyllä on kiikaroitu myös Ruotsin ja Viron valikoimaa.
Hyvään hintahaarukkaan osuvat ovat varustelultaan Linear-tasoisia. Vectorista saa pulittaa jo jokusen tonnin lisää ja Aeroja ei tarvitse oikeastaan edes miettiä. Mutta olisiko jollain heittää tähän sellaista listaa, mitä kaikkea lisää Vectoriin investoimalla saa verrattuna Lineariin? Siis olettaen, että kaupasta on napattu vain varustepaketti eikä ruksittu mitään ylimääräistä ruutuun.
Yksi, mitä olen kuullut, liittyy penkkeihin. Onko näissä oikeasti iso ero vai saattaisiko 30 vuotta vanhalla 99:llä ajamaan tottunut olla huomaamatta mitään mullistavaa eroa?
Re: Vs: MY08-> Varustelueroista
Jos et käy vectorin jakkaroilla istumassa, niin et niitä kaipaa, mutta jos sen erehdyt tekemään, niin linearin penkit tuntuvat vanerilta sen jälkeen.
Hankala oikeastaan sanoa muita varsinaisia eroja, kun kaikenlaista on saanut ruksittua lineariinkin (myös paremmat penkit) ja taas toisaalta olen nähnyt vectorin manuaali-ilmastoinnilla, eli on saanut ruksittua varusteita poiskin.
Audiopuolta koittaisin hieman kytätä, halvin vaihtoehto on myös huonoin, kaiuttimia on liian vähän ja äänenlaatu heikko, päivittäminen parempaan hieman työläs, joskin helpompaa kuin vanhemmassa järjestelmässä.
Cruisen puute ei ole ongelma, viiksi maksaa joitakin kymppejä ja tech2:lla sen saa toimimaan.
Vectorissa myös helmat korinväriset ja sc:n takakontin lista alumiininvärinen. Mielestäni vector on paljon menevämmän näköinen, aerodynaamisia eroja tuskin kummoisesti.
Sitten jos virikärpäsen puremaa ajattelee, niin 1.8t:n kytkin on heikoin lenkki. Siitä löytyykin paljon juttua, että mitä sinne tilalle kannattaa laittaa. 1.8t myös ainoa josta puuttuu ns. turbomittari.
Vakiovarustelistoja siis oikeastaan turha katsella, kun jokainen käytetty auto on kuitenkin alunperin tullut tehtaalta sen tilanneen asiakkaan toiveiden mukaisena.
Hankala oikeastaan sanoa muita varsinaisia eroja, kun kaikenlaista on saanut ruksittua lineariinkin (myös paremmat penkit) ja taas toisaalta olen nähnyt vectorin manuaali-ilmastoinnilla, eli on saanut ruksittua varusteita poiskin.
Audiopuolta koittaisin hieman kytätä, halvin vaihtoehto on myös huonoin, kaiuttimia on liian vähän ja äänenlaatu heikko, päivittäminen parempaan hieman työläs, joskin helpompaa kuin vanhemmassa järjestelmässä.
Cruisen puute ei ole ongelma, viiksi maksaa joitakin kymppejä ja tech2:lla sen saa toimimaan.
Vectorissa myös helmat korinväriset ja sc:n takakontin lista alumiininvärinen. Mielestäni vector on paljon menevämmän näköinen, aerodynaamisia eroja tuskin kummoisesti.
Sitten jos virikärpäsen puremaa ajattelee, niin 1.8t:n kytkin on heikoin lenkki. Siitä löytyykin paljon juttua, että mitä sinne tilalle kannattaa laittaa. 1.8t myös ainoa josta puuttuu ns. turbomittari.
Vakiovarustelistoja siis oikeastaan turha katsella, kun jokainen käytetty auto on kuitenkin alunperin tullut tehtaalta sen tilanneen asiakkaan toiveiden mukaisena.
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Vs: MY08-> Varustelueroista
Sisustan koristelistojen väri, ratti ja penkit.
http://www.autoweb.fi/tied/Saab93.pdf
Aivan kuten Linearissakin.Tobbana kirjoitti:Vectorissa myös helmat korinväriset ja sc:n takakontin lista alumiininvärinen.
http://www.autoweb.fi/tied/Saab93.pdf
Viimeksi muokannut Risto, Ti Elo 12, 2014 08:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Vs: MY08-> Varustelueroista
Näin on!Tobbana kirjoitti:Jos et käy vectorin jakkaroilla istumassa, niin et niitä kaipaa, mutta jos sen erehdyt tekemään, niin linearin penkit tuntuvat vanerilta sen jälkeen.
Vakiovarustelistoja siis oikeastaan turha katsella, kun jokainen käytetty auto on kuitenkin alunperin tullut tehtaalta sen tilanneen asiakkaan toiveiden mukaisena.
Omaani oli ruksattu TurboX:n etupuskuri, harmailla maskin ja sumareiden kehyksillä, hiilikuitulistat hansikaslokeroon ja vaihdekepin ympärille, sporttiratti (ei aero) vector puolinahka sähköpenkit, sadetunnistin, cruise, automaattisesti himmenevät sivupeilit ja taustapeili myös, xenonit, alumiiniset kehykset mittariston ympärille, 7 kaiuttimen sydeemi vahvarilla takaluukussa. Nyt ei tähän hätään muita tule mieleen.
Auto näyttää vähän tältä sisältä (vector penkein) ja ulkoontapäin myös väriltään..
http://www.autoexpress.co.uk/saab/9-3/1 ... ntent-area
Viimeksi muokannut patu, Su Elo 17, 2014 17:25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: MY08-> Varustelueroista
Tottapa taidat töristä. Ennen faceliftiä oli nuo ulkoiset erot.Risto kirjoitti:Aivan kuten Linearissakin.Tobbana kirjoitti:Vectorissa myös helmat korinväriset ja sc:n takakontin lista alumiininvärinen.
Viimeksi muokannut Tobbana, Ti Elo 12, 2014 09:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: MY08-> Varustelueroista
Oolrait, kiitoksia näistä. Sikäli, kun tuo penkki on suurin eroavaisuus (jos ei parempaa ole ruksittu listalta), niin en välttämättä viitsi maksaa kovin paljon ylimääräistä. Pääosin tulee kuitenkin rullattua lyhyttä matkaa ja kun kuljettaja itsekin on hyvin standardimittainen, niin ei tarvitse jännittää sen kummemmin.
Äänentoistoon otan sen verran kantaa, että tähän asti on viimeiset kaksi vuotta ajeltu pelkästään autolla, jossa ei ole radiota ensinkään, joten kaikki on parempaan päin.
Jos äänimaailma jossain vaiheessa alkaa rasittaa, niin korjataan tilanne.
Äänentoistoon otan sen verran kantaa, että tähän asti on viimeiset kaksi vuotta ajeltu pelkästään autolla, jossa ei ole radiota ensinkään, joten kaikki on parempaan päin.
Jos äänimaailma jossain vaiheessa alkaa rasittaa, niin korjataan tilanne.
Re: MY08-> Varustelueroista
Tämä on siis niin totta. Ja jos bensakoneellinen sattuisi löytymään se on 100% karvalakki.Azanovix kirjoitti: Tietynlainen ongelma tällä hetkellä on valikoiman puute; dieseleitä löytyy pilvin pimein, mutta bensakoneellisia ei niin paljon
Siksi hankin n. vuosi sitten Ruotsista 9-3 Vector 2.0t -11, entinen leasingauto, 46000 mittarissa, oli ollut kaupassa jo pari kuukautta. Kun hinta laski 10 000 kruunulla hain sen, ja sain lisäksi 7 000 kruunua pois tinkaamalla. Ruotsissa tämä on kyllä ostajan markkina.
9-3 Vector 2,0t BioPower -11
Re: MY08-> Varustelueroista
Lisätään tähän hankkimiseen vaikeuteen se, että hakusessa on lähtökohtaisesti Sport Sedan puhtaasti ulkonäöllisistä syistä. Tämä rajaa tällä hetkellä vaihtoehdot esim. nettiautossa 40:stä 18:aan. Tuo siis ennen polttoainevalintaa...henriq kirjoitti:
Tämä on siis niin totta. Ja jos bensakoneellinen sattuisi löytymään se on 100% karvalakki.
Siksi hankin n. vuosi sitten Ruotsista 9-3 Vector 2.0t -11, entinen leasingauto, 46000 mittarissa, oli ollut kaupassa jo pari kuukautta. Kun hinta laski 10 000 kruunulla hain sen, ja sain lisäksi 7 000 kruunua pois tinkaamalla. Ruotsissa tämä on kyllä ostajan markkina.
Ruotsissa ja Virossa tilanne ei ole niin paljon parempi. Jälleen kerran Combeja on tarjolla, mutta Sedanit puuttuvat.
Re: MY08-> Varustelueroista
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: MY08-> Varustelueroista
Tuo punainen on juurikin se, jota olen tässä tutkiskellut ja selvitellyt myyjäliikkeen kanssa.
Toinen puolestaan houkuttaisi enemmän, mutta otaksuisin verojen nousevan melko korkeiksi, kun tarjontaa tuollaisista ei Suomessa juuri ole ja CO2-arvot ovat tämän valtion politiikan mukaan aivan järkyttävällä tasolla. Pitääkin käydä laskemassa.
Edit: Näemmä tullin arvion mukaan 4256 euroa tulisi lisää hintaa. Yleinen myyntihinta 12 159 euroa ja veroprosentti maltilliset 35 % 199g/km CO2-arvoilla.
Toinen puolestaan houkuttaisi enemmän, mutta otaksuisin verojen nousevan melko korkeiksi, kun tarjontaa tuollaisista ei Suomessa juuri ole ja CO2-arvot ovat tämän valtion politiikan mukaan aivan järkyttävällä tasolla. Pitääkin käydä laskemassa.
Edit: Näemmä tullin arvion mukaan 4256 euroa tulisi lisää hintaa. Yleinen myyntihinta 12 159 euroa ja veroprosentti maltilliset 35 % 199g/km CO2-arvoilla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: MY08-> Varustelueroista
Kannattaa myös selvittää täälläkin paljon puitu automaattilaatikon öljynvaihtohistoria.
Tämä vähän OT:na varustelu keskusteluun..............
Laatikkojutut sitten muualla...............
Tämä vähän OT:na varustelu keskusteluun..............
Laatikkojutut sitten muualla...............
Re: MY08-> Varustelueroista
Juu, tuo kuuluu ehdottomasti lukemani perusteella tarkistettavien listalle. Sainkin täältä foorumilta jo apuvoimia käymään kurkkaamassa tuota seinäjokista autoa.apu,apupoika kirjoitti:Kannattaa myös selvittää täälläkin paljon puitu automaattilaatikon öljynvaihtohistoria.
Tämä vähän OT:na varustelu keskusteluun..............
Laatikkojutut sitten muualla...............
Joskohan tästä saisi jo ensimmäisen Saabin, joka pysyisi kasassa edes ensimmäiset kaksi kuukautta ostosta.
Re: MY08-> Varustelueroista
Juu, tuo kuuluu ehdottomasti lukemani perusteella tarkistettavien listalle. Sainkin täältä foorumilta jo apuvoimia käymään kurkkaamassa tuota seinäjokista autoa.apu,apupoika kirjoitti:Kannattaa myös selvittää täälläkin paljon puitu automaattilaatikon öljynvaihtohistoria.
Tämä vähän OT:na varustelu keskusteluun..............
Laatikkojutut sitten muualla...............
Joskohan tästä saisi jo ensimmäisen Saabin, joka pysyisi kasassa edes ensimmäiset kaksi kuukautta ostosta.
Re: MY08-> Varustelueroista
Miksiköhän tuossa ei ole automaatin rattiläpsyttimiä?Azanovix kirjoitti:Toinen
Re: MY08-> Varustelueroista
Manuaalinen vaihtaminen tehdään vaihdekepillä, kepin ollessa vasemmalla.Risto kirjoitti:Miksiköhän tuossa ei ole automaatin rattiläpsyttimiä?Azanovix kirjoitti:Toinen
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.