9-3 -06 1,8t Vector farkku.
9-3 -06 1,8t Vector farkku.
Moro kaikille tälle puolelle foorumia. Ehkä sais jelppiä? Etsi napilla en saa mitään järkevää esiin. Ois tuo -01 9-5 Aero vaihtumassa otsikon mukaiseen peliin. Alle 160tkm ajettu on tuo pienempi ja automaatti mikä on itselle se juttu.
Mitäs noissa kannattaa huomioida? Jakopäässä minkälainen huoltoväli? Koneen ja akun välissä oli jonkunnäköistä öljytöhnää, mistäs se voisi olla peräsin? Muita hyviä vinkkejä? Koriltaan siisti jos ei yhtä paikkauskohtaa huomioi.
Kiitän jo etukäteen avusta.
Mitäs noissa kannattaa huomioida? Jakopäässä minkälainen huoltoväli? Koneen ja akun välissä oli jonkunnäköistä öljytöhnää, mistäs se voisi olla peräsin? Muita hyviä vinkkejä? Koriltaan siisti jos ei yhtä paikkauskohtaa huomioi.
Kiitän jo etukäteen avusta.
Aero -01 Farkku
Re: 9-3 -06 1,8t Vector farkku.
Jakopää ketjulla, ei varsinainen huoltokohde siis.
Koneen ja akun välissä oleva öljytöhnä meinaa sitä, että ohjaustehostimen stefa vuotaa, jolloin moottoriöljy pääsee tehostimen säiliöön ja vuotaa yli. Vaihtoon se stefa siis mahdollisimman pian.
Koneen ja akun välissä oleva öljytöhnä meinaa sitä, että ohjaustehostimen stefa vuotaa, jolloin moottoriöljy pääsee tehostimen säiliöön ja vuotaa yli. Vaihtoon se stefa siis mahdollisimman pian.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 9-3 -06 1,8t Vector farkku.
Siinähän sen näkee, vaikka kuinka luulis tietävän niin aina tulee uutta, tuo ketju oli ihan uus homma itselle. Kiitos.
Joo tehostinta epäilin itsekkin, eli se pitää saaha laitettua samaan hintaan.
Eikös tuossakin ole Mitsun ahdin? Jostain luin että 06 ja eteenpäin ois aina mitsu?
Joo tehostinta epäilin itsekkin, eli se pitää saaha laitettua samaan hintaan.
Eikös tuossakin ole Mitsun ahdin? Jostain luin että 06 ja eteenpäin ois aina mitsu?
Aero -01 Farkku
Re: 9-3 -06 1,8t Vector farkku.
Vaihdat Saabista Opeliin. Tässä jakopää on ketjulla ja ahdin on Mitsu TD04L-11T. Osat ovat muuten aina pirusti halvempia, kun pyytää ne C Vectrasta. Tänään säästin 100€ osissa tämän myötä. Automaatin pitäisi olla varma loota.
Jakopäitä on paukkunut, jos autoa on pidetty pitkillä huoltoväliellä, kuten huoltokirjan mukaan "kuuluu". Löytyy etsimällä "murinaa jakopäästä tms. / ketjunkiristin" Vaatisin saada käynnistää auton kylmänä. Silloin pää konetilaan ja ei saisi rasahtaa / kalkattaa jakopää.
ABS ja ESP-laitteiden vikoja on tullut vastaan, mutta nämä on tyypillisesti itse korjattavissa. Kallein on jos rattiakselin anturi ja siinä oleva tietokone menevät, eli CIM muistaakseni, 100-400€. TECH:iä tarvii taajaan.
Ovien lukot joskus reistailevat. Käsijarru voi jumittaa. Etupään kääntölaakerit kannattaa testata. Mekaanisen penkkisäädön vaijerit voi katketa mutta on halpoja vaihtaa. Ohut alavääntö / sytkähäiriöt tyypillisiä konevikoja. Näihin halpoja fiksejä, kuten alipaineventtiilien / by-passin kalvot. Sytkäpuolat ovatkin sitten 50-150€/kpl. Kaasuläppiä on mennyt ja näkyy nykimisenä / humpaamisena. Etupyörän laakerit voi olla vaihtokunnossa jo 160tkm kohdalla. Jos on xenonit niin huollettavaa voi tulla. 500€ saa uusittua kaikki tärketä komponentit. Xenonin ohjainlaitteita ja ballasteja on mennyt. Itselle sattui vielä sekin, että konetilan sulakeboksi meni samassa.
Softaamalla saa -11T ahtimestakin E85:llä kivasti vääntöä ja oikeastaan hinta-laatu-työmääräsuhteeltaan paras viritys.
Vähällä rahalla saa vakaan, mukavan, taloudellisen ja jonkin verran tehopotentiaalia omaavan auton. Korjattavaa on, kuten Bemareissakin ja itsellä ollut kyllä täys pommi, mutta matka-ajossa todella kiva.
Jakopäitä on paukkunut, jos autoa on pidetty pitkillä huoltoväliellä, kuten huoltokirjan mukaan "kuuluu". Löytyy etsimällä "murinaa jakopäästä tms. / ketjunkiristin" Vaatisin saada käynnistää auton kylmänä. Silloin pää konetilaan ja ei saisi rasahtaa / kalkattaa jakopää.
ABS ja ESP-laitteiden vikoja on tullut vastaan, mutta nämä on tyypillisesti itse korjattavissa. Kallein on jos rattiakselin anturi ja siinä oleva tietokone menevät, eli CIM muistaakseni, 100-400€. TECH:iä tarvii taajaan.
Ovien lukot joskus reistailevat. Käsijarru voi jumittaa. Etupään kääntölaakerit kannattaa testata. Mekaanisen penkkisäädön vaijerit voi katketa mutta on halpoja vaihtaa. Ohut alavääntö / sytkähäiriöt tyypillisiä konevikoja. Näihin halpoja fiksejä, kuten alipaineventtiilien / by-passin kalvot. Sytkäpuolat ovatkin sitten 50-150€/kpl. Kaasuläppiä on mennyt ja näkyy nykimisenä / humpaamisena. Etupyörän laakerit voi olla vaihtokunnossa jo 160tkm kohdalla. Jos on xenonit niin huollettavaa voi tulla. 500€ saa uusittua kaikki tärketä komponentit. Xenonin ohjainlaitteita ja ballasteja on mennyt. Itselle sattui vielä sekin, että konetilan sulakeboksi meni samassa.
Softaamalla saa -11T ahtimestakin E85:llä kivasti vääntöä ja oikeastaan hinta-laatu-työmääräsuhteeltaan paras viritys.
Vähällä rahalla saa vakaan, mukavan, taloudellisen ja jonkin verran tehopotentiaalia omaavan auton. Korjattavaa on, kuten Bemareissakin ja itsellä ollut kyllä täys pommi, mutta matka-ajossa todella kiva.
EX: 9³SS BioPower
Re: 9-3 -06 1,8t Vector farkku.
Perhepiirissä on kokemusta tuollaisesta -06 1,8t sc:stä n. 5v ajalta. Ostohetkellä kilsat 110tkm ja nyt mittarissa 210tkm. Alustaan on uusittu etukoiranluut, bumerangit ja momenttituki taakse sekä etujouset. Muuten on öljyt vaihdettu kerran vuodessa ja muita huoltoja aikataulun mukaan. Kaikenkaikkiaan positiivinen kokemus on ollut.
Re: 9-3 -06 1,8t Vector farkku.
Kiitos taas vastauksista. Kylmänä käynnistin tänään ja kuulosti noh Opelilta..... Pääasiassa olisi vaihdon aika koska Aeron kulutus on pikkasen liikaa tälleen pätkäajoa ajatellen. Pitää yön yli miettiä ja viikonlopun aikana käydä katselemassa uudestaan.
Tosin jos tuo nyt on niin sanotusti Opel niin mielenkiinto kylllä hiipuu ja paljon. Niitä on monta ollut ja yhteenkään en ole tyytyväinen ollut...
Tosin jos tuo nyt on niin sanotusti Opel niin mielenkiinto kylllä hiipuu ja paljon. Niitä on monta ollut ja yhteenkään en ole tyytyväinen ollut...
Aero -01 Farkku
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: 9-3 -06 1,8t Vector farkku.
Meillä vm.2007 1.8t ajettu 148tkm vikoja koko aikana.kääntölaakerit taka pumerangit ja jarrupalat.(tehty ei tarvetta bilsteinsport iskarit ja foorumilaisen softa paras saap mitä ollut).muistaa vaihtaa koneeseen öljyt 10tkm välein ja laatikkoon 30tkm niin todella varma peli.9-5 saabiin verattuna ainakin puolet varmempi ehkä enempi.
Re: 9-3 -06 1,8t Vector farkku.
No parempaa ooppelia saa samalta vuodelta etsiä. ;)Puppeli kirjoitti:Tosin jos tuo nyt on niin sanotusti Opel niin mielenkiinto kylllä hiipuu ja paljon. Niitä on monta ollut ja yhteenkään en ole tyytyväinen ollut...
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 9-3 -06 1,8t Vector farkku.
Eipä sitä voi ooppeliksi kutsua mitenkään - jos on rehellinen. Vaikka lohkovalu ja tasapainoromppeet on GM:ltä ja ooppelissa käytetään samoja tukivarsia kuin saabissa.. niin entä sitten? Ja mulla ei ainakaan ollu alustamurheita ainuttakaan 4 vuoden ja 100tkm aikana sisältäen 2 ratapäivää vuodessa.
Opelissa ei ole esim. saabissa olevaa Re-Axes passiivista takapyöräohjausta näin esimerkin alustarakenne-eroista mainitakseni..
Opelissa ei ole esim. saabissa olevaa Re-Axes passiivista takapyöräohjausta näin esimerkin alustarakenne-eroista mainitakseni..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-3 -06 1,8t Vector farkku.
Opeliin verrattuna paljon hiljaisempi, jämäkät sisärakenteet, paremmat materiaalit sisustassa konepellissä kaasujouset, onko vectrassa?. Moottori on todella taloudellinen, mutta luonne ja äänimaailma ovat ankeasta päästä.
Elektroniikka ja sen suojaaminen tuntuvat oleva ainakin omassa akileen kantapää.
Vikoja on joka autossa, ja "kallein Corolla mihin on varaa" on siinä suhteessa hyvä valinta. 120km/d en kyllä itse jaksaisi ajaa Corollalla. Haluaisin kehua Saabini Trollhättaniin. Itsellä olisi mennyt n. 3k€ vuoden aikana korjauksiin liikkeessä, teenpä siis itse.
Elektroniikka ja sen suojaaminen tuntuvat oleva ainakin omassa akileen kantapää.
Vikoja on joka autossa, ja "kallein Corolla mihin on varaa" on siinä suhteessa hyvä valinta. 120km/d en kyllä itse jaksaisi ajaa Corollalla. Haluaisin kehua Saabini Trollhättaniin. Itsellä olisi mennyt n. 3k€ vuoden aikana korjauksiin liikkeessä, teenpä siis itse.
EX: 9³SS BioPower
Re: 9-3 -06 1,8t Vector farkku.
Onhan se näin että kaikista löytyy niitä maanantai kappaleita myös.
9-5 siinä mielessä hyvä vaikka vikoja on pari pienempää ollut niin aina on kotiin päässy ajelemalla korjaamaan. Mutta pakko se on kerran vielä käydä tutkailemassa, tietää sitten paremmin.
9-5 siinä mielessä hyvä vaikka vikoja on pari pienempää ollut niin aina on kotiin päässy ajelemalla korjaamaan. Mutta pakko se on kerran vielä käydä tutkailemassa, tietää sitten paremmin.
Aero -01 Farkku
Re: 9-3 -06 1,8t Vector farkku.
Oletko laskenut auki mikä on oletettu kustannusten lasku vuodessa mun vaihdat 9-3:sen? Jos alle 500€ tms. en itse näkisi kulutuksen takia vaivaa
EX: 9³SS BioPower
Re: 9-3 -06 1,8t Vector farkku.
En oo laskenu sen kummemmin. Eikä se kulutus kuitenkaan se koko totuus ole, vähän uudempi auto ja jäähän airo ainakin näillä näkymin myös pihalle seisomaan ja välillä ajelemaan myös. Tarkoituksena ois saada tosta sellain salonkikelpoinen menijä vanhan omistajan jäljiltä.
Aero -01 Farkku
Re: 9-3 -06 1,8t Vector farkku.
Vectra C 2.0t:n venttiilikopassa lukee SAAB siellä puolien suojalevyn alla. Vectra C ei kyllä tunnu silti miltään osin Saab 9-3:lta
Re: 9-3 -06 1,8t Vector farkku.
Ja mitä kulutukseen tulee niin aika pitkälti tätä pätkäajoa ja se on noin 14/100....
Aero -01 Farkku