Apua 9-5 viirun (2007) ulkolämpötila-anturi
Apua 9-5 viirun (2007) ulkolämpötila-anturi
Apua 9-5 viirun (2007) ulkolämpötila-anturin paikallistamiseen. Ilmastointi alkoi puhaltaa kylmää koko ajan. Huomasin, että ulkolämpömittari näytti 50 astetta plussaa. Aloitan ongelman ratkomisen tuosta anturista, mutta en hevin löytänyt ohjetta, missä tuo anturi tarkalleen on ja miten saan maskin ehjänä irti.
Pyydän nyt, että joku asiantunteva palstalainen auttaisi ja neuvoisi.
Kiitän etukäteen.
Pyydän nyt, että joku asiantunteva palstalainen auttaisi ja neuvoisi.
Kiitän etukäteen.
Re: Apua 9-5 viirun (2007) ulkolämpötila-anturi
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Apua 9-5 viirun (2007) ulkolämpötila-anturi
Kiitos mienkoiv tuosta topicin linkistä. Oireilu on saman tapaista.
Taisin löytää sen anturin tuosta oikean sumuvalopaneelin vasemmasta alareunasta.
Nyt täytyy nukkua yön yli ja nostaa keula vähän ylös, jotta näkee missä kunnossa johdot ovat ja missä mahdolliset liittimet.
Ei nyt ainakaan ollut mikään "sähköt pois nollaus -ratkaisu" , sillä otin akun hetkeksi irti. Sama 50 astetta säilyi edelleen näytössä.
Lisätieto asiasta edelleen tarpeen.
Taisin löytää sen anturin tuosta oikean sumuvalopaneelin vasemmasta alareunasta.
Nyt täytyy nukkua yön yli ja nostaa keula vähän ylös, jotta näkee missä kunnossa johdot ovat ja missä mahdolliset liittimet.
Ei nyt ainakaan ollut mikään "sähköt pois nollaus -ratkaisu" , sillä otin akun hetkeksi irti. Sama 50 astetta säilyi edelleen näytössä.
Lisätieto asiasta edelleen tarpeen.
Re: Apua 9-5 viirun (2007) ulkolämpötila-anturi
50 Farenheitia tekee 10 CelsiustaTouko kirjoitti:Kiitos mienkoiv tuosta topicin linkistä. Oireilu on saman tapaista.
Taisin löytää sen anturin tuosta oikean sumuvalopaneelin vasemmasta alareunasta.
Nyt täytyy nukkua yön yli ja nostaa keula vähän ylös, jotta näkee missä kunnossa johdot ovat ja missä mahdolliset liittimet.
Ei nyt ainakaan ollut mikään "sähköt pois nollaus -ratkaisu" , sillä otin akun hetkeksi irti. Sama 50 astetta säilyi edelleen näytössä.
Lisätieto asiasta edelleen tarpeen.
Onhan yksikkö varmasti oikein?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Apua 9-5 viirun (2007) ulkolämpötila-anturi
Mikäköhän sen asteikon olis farenheitiksi muuttanut? Ja jos olisi, miksi se auto sitten haluaisi kuitenkin sisäilman säätää celsiusten mukaan.
Jos on pelkkä asteikko-ongelma, miten sen asteikon pääsee muuttamaan.
Jos on pelkkä asteikko-ongelma, miten sen asteikon pääsee muuttamaan.
Re: Apua 9-5 viirun (2007) ulkolämpötila-anturi
En tiedä onko tuossa uudemmassa femmassa samanlainen Sid kuin
tuossa omassa vuoden 2000 mallissa, mutta mittayksiköiden ja
näytön kielen voi valita painamalla yhtä aikaa clear ja sitä nappulaa
jossa on nuoli ylöspäin noin 4sekuntia tämän jälkeen nuolinäppäimillä
valitaan mittayksiköt ja painetaan lyhyesti clear painiketta
Tämän jälkeen avautuu automaattisesti kielivalikko ja nuolinäppäimillä
valitset haluamasi kielen ja kun kieli valittu niin vielä kerran painat
lyhyesti clear painiketta ja se on siinä
tuossa omassa vuoden 2000 mallissa, mutta mittayksiköiden ja
näytön kielen voi valita painamalla yhtä aikaa clear ja sitä nappulaa
jossa on nuoli ylöspäin noin 4sekuntia tämän jälkeen nuolinäppäimillä
valitaan mittayksiköt ja painetaan lyhyesti clear painiketta
Tämän jälkeen avautuu automaattisesti kielivalikko ja nuolinäppäimillä
valitset haluamasi kielen ja kun kieli valittu niin vielä kerran painat
lyhyesti clear painiketta ja se on siinä
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Re: Apua 9-5 viirun (2007) ulkolämpötila-anturi
Ei se varmaan itekseen muutu ... Jos se näyttää jatkuvasti samaa lukemaa, niin vikahan siellä on. Tai jos ulkolämpötila on kokoajan 10 c
Mut eikö tuon pitäis näkyä acc.n vikakoodeissa? Eli paina Auto ja Sisäkiertonappia yhtäaikaa, niin ACC kalibroituu ja sidissä pitäis näkyä mahd. vikakoodi.
Mut eikö tuon pitäis näkyä acc.n vikakoodeissa? Eli paina Auto ja Sisäkiertonappia yhtäaikaa, niin ACC kalibroituu ja sidissä pitäis näkyä mahd. vikakoodi.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Apua 9-5 viirun (2007) ulkolämpötila-anturi
akka,lapset,koira...siinä muutamia vaihtoehtoja jotka sekoittavat helposti elämän...miksei myös yhden SIDin...Touko kirjoitti:Mikäköhän sen asteikon olis farenheitiksi muuttanut? Ja jos olisi, miksi se auto sitten haluaisi kuitenkin sisäilman säätää celsiusten mukaan.
Jos on pelkkä asteikko-ongelma, miten sen asteikon pääsee muuttamaan.
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Apua 9-5 viirun (2007) ulkolämpötila-anturi
Jotenkin minusta olisi erikoista, että ulkolämpötila-anturi vaikuttaisi siihen, että ilmastointi puhaltaa koko ajan täysillä. Itse anturihan on viirussa etupuskurissa ritilään kiinni painettuna takaapäin. Itse vaihdoin tarvike-anturin originaalin tilalle ja lämpötila heittää +2 astetta riippumatta siitä, että onko lämpötila -10 C tai +30...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Apua 9-5 viirun (2007) ulkolämpötila-anturi
Nostetaas aihe ylös.Cona kirjoitti:Jotenkin minusta olisi erikoista, että ulkolämpötila-anturi vaikuttaisi siihen, että ilmastointi puhaltaa koko ajan täysillä. Itse anturihan on viirussa etupuskurissa ritilään kiinni painettuna takaapäin. Itse vaihdoin tarvike-anturin originaalin tilalle ja lämpötila heittää +2 astetta riippumatta siitä, että onko lämpötila -10 C tai +30...
Minulla sama ongelma eli näyttää aika ajoin 50 astetta (C eikä F) ja sitten tulee kylmä sisälle. Ulkoanturi vaihdettu, mutta ei auttanut. Oikeastaan vain lisääntyi tuon ongelma. Onko tosiaan näin, että tuota arvoa ei vain voi ohittaa ja kertoa koneelle, että puhallappa vain tuota +22 aseteista eikä arktista? Niin ja vikaa kai jo pitää etsiä johdosta... ACC ei anna vikakoodia ko. asiasta...
Re: Apua 9-5 viirun (2007) ulkolämpötila-anturi
Jos se anturi on NTC-vastus, +50 astetta viittaisi anturin tai johtimien oikosulkuun. Jos taas johto olisi poikki, lukema olisi hirveän paljon pakkasta.
Re: Apua 9-5 viirun (2007) ulkolämpötila-anturi
Itsellä on tässä talvella noussut ulkolämpötila pari astetta per päivä tuon ajotietokoneen mukaan. Tänä aamuna taisi näyttää jo +47C. Ja lämpimän puhallus ei toiminut muuta kuin "High" asennossa. Skruvat anturi saapui noin viikossa ja vaihtui 5minuutissa. Nyt näyttää -11C mitä Kuopiossa on tällä hetkellä ja puhaltaa automaattisesti lämmintä. Skruvat anturi postikuluineen oli 10,56€ https://www.skruvat.fi/Tunnistin-ulkoil ... 0621.aspx?
ps. testasin myös liitin irti mitä näyttää ja silloin heittää viivaa siihen näytölle (eli oletan että johto katki tekisi myös tuon sitten)
ps. testasin myös liitin irti mitä näyttää ja silloin heittää viivaa siihen näytölle (eli oletan että johto katki tekisi myös tuon sitten)
9000 Aero -97 RE85