Mikä softa asennettuna
Re: Mikä softa asennettuna
Miten McStadey sait tuon kuvan näkymän SID:n ruutuun? Taitaa olla openSID avattuna. Jos saat sieltä nuo mReqin ja mAirin näkyviin, niin niiden perusteella selviää myös softan teholuokka.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mikä softa asennettuna
Juu nuo saa kyllä näkyviin. Pitää katsoa huomenna kun lähden reissuun. Täyskaasullako nuo pitää katsoa?
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mikä softa asennettuna
Mreg ~900 ja mair pysyy matkassa. Pyynnit vähän alhaalla?jcarlson kirjoitti:Jos mreq ja mair kohtaa niin sitten se 0,7 bar on sitä mitä softa haluaa.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Mikä softa asennettuna
Täyskaasulla joo, ja vähintään kolmosvaihteella se kannattaa kai femmassakin katsoa, ettei ole mahdolliset vaihteistonsuojelurajat hämäämässä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mikä softa asennettuna
1100-1150 näytti pyörivän mair/mreg. Tuolla tonnin päällä näytti mair ylittävän mreg arvon noin sadalla, ehkä vähän alle. Kolmisen vetoa tein ja kaikilla sama juttu. Viimeisellä vedolla ehdin huomaamaan että mreg saavutti tuon mair arvon parin sekunnin viiveellä. Pinl näytti asettuvan 1750 hujakoille, parhaimmillaan kävi ~ 1800 kun vitosella kiihdytin 80-120.
Mitäs noista voi päätellä?
Mitäs noista voi päätellä?
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Mikä softa asennettuna
Kyllä saa.Nitzgu kirjoitti:Tuota OpenSID:ä ei taida saada enään viirusilmiin, vai saako?
Re: Mikä softa asennettuna
Minulla näyttää olevan sellainen softa sisällä kuin:
EU0AF01C. 55P
050225
Ainakin minulle sanottiin että pitäisi pystyä ajamaan etanoilillakin ja hyvin se ainakin tankillisen verran nyt on toiminut. Voikos tuosta mitään muuta päätellä? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
EU0AF01C. 55P
050225
Ainakin minulle sanottiin että pitäisi pystyä ajamaan etanoilillakin ja hyvin se ainakin tankillisen verran nyt on toiminut. Voikos tuosta mitään muuta päätellä? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
"Exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens, and you go faster"
- Jeremy Clarkson
Saab 9-5 Aero -03 "Wagon Mafia"
Suzuki GSX-R 1000 K7
- Jeremy Clarkson
Saab 9-5 Aero -03 "Wagon Mafia"
Suzuki GSX-R 1000 K7
Re: Mikä softa asennettuna
Amatööri kommentoi, mutta mair/Pinl -suhde näyttäisi olevan suht ok 2.3-litraiselle. Silmiin pistää lähinnä se, että mair ylittää mreqin noinkin paljon. Terveellä koneella ne seuraa toisiaan ja yleisempi vika on, että mair jää mreqistä. Tällöin aletaan etsiä vuotoja. Mreqhän on se ilmamäärä, jota moottorinohjaus pyytää, ja mair on toteutunut ilmamäärä.McStadey kirjoitti:1100-1150 näytti pyörivän mair/mreg. Tuolla tonnin päällä näytti mair ylittävän mreg arvon noin sadalla, ehkä vähän alle. Kolmisen vetoa tein ja kaikilla sama juttu. Viimeisellä vedolla ehdin huomaamaan että mreg saavutti tuon mair arvon parin sekunnin viiveellä. Pinl näytti asettuvan 1750 hujakoille, parhaimmillaan kävi ~ 1800 kun vitosella kiihdytin 80-120.
Mitäs noista voi päätellä?
Mikä aiheuttaa tilanteen mair > mreq? Ilmamassamittarivika tai hukkaportissa häikkää?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mikä softa asennettuna
Voi päätellä, 07-08 9-5 2.3L Biopower basefile eli on etanoliyhteensopiva ellei joku ole sitä ominaisuutta ihmeellisesti poistanut käytöstä.
Viritysasteesta ei vielä tuolla selviä mitään.
Viritysasteesta ei vielä tuolla selviä mitään.
Weccumus kirjoitti:Minulla näyttää olevan sellainen softa sisällä kuin:
EU0AF01C. 55P
050225
Ainakin minulle sanottiin että pitäisi pystyä ajamaan etanoilillakin ja hyvin se ainakin tankillisen verran nyt on toiminut. Voikos tuosta mitään muuta päätellä? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Re: Mikä softa asennettuna
Kiitoksia vastauksesta, saa mielenrauhan ja nukuttua ensi yönä.SeenFinn kirjoitti:Voi päätellä, 07-08 9-5 2.3L Biopower basefile eli on etanoliyhteensopiva ellei joku ole sitä ominaisuutta ihmeellisesti poistanut käytöstä.
Viritysasteesta ei vielä tuolla selviä mitään.
"Exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens, and you go faster"
- Jeremy Clarkson
Saab 9-5 Aero -03 "Wagon Mafia"
Suzuki GSX-R 1000 K7
- Jeremy Clarkson
Saab 9-5 Aero -03 "Wagon Mafia"
Suzuki GSX-R 1000 K7
Re: Mikä softa asennettuna
Tuo onkin mielenkiintoinen kysymys. Tänään katselin kaupunkiajossa noita pikkuisen ja näyttäisi aina kaasua painaessa mair hyppäävän aavistuksen yli mreq:stä. Turbohan tuohon on juuri vaihdettu mitsuksiAZP kirjoitti:
Mikä aiheuttaa tilanteen mair > mreq? Ilmamassamittarivika tai hukkaportissa häikkää?
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Mikä softa asennettuna
Hukkisongelma tai softa ei vastaa rautaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mikä softa asennettuna
Mulla oli edellisessä kolkissa garretille tehty softa ja turbona mitsu, enkä saanut koskaan mairia nousemaan mreqin yli. Tietenkin softissakin on eroja.
Pitäisköhän McStadeyn aloittaa tarkistamalla peruspaineet?
Pitäisköhän McStadeyn aloittaa tarkistamalla peruspaineet?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K