Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ei nyt hermostuta pienistä. Joidenkin mielestä moderaattorit on liian herkkiä reagoimaan, mutta kyllä täällä taitaa olla herkkänahkaisempia rivikäyttäkiäkin
Offtopicina noista lainauksista ne periaatteet, jotka minä olen sisäistänyt säännöistä ja moderaattorien ohjeista: turhaa lainaamista tulee välttää.
Turhaa lainaamista on esim. edellisen viestin lainaaminen kokonaan, koska on luonnollista, että kirjoitus on nimen omaan vastaus tai kommentti edelliseen viestiin. Tätä moni tehostaa fiksusti ^-merkillä kirjoituksen alussa (ja ^^-merkeillä jos vastaa viimeistä edelliseen jne.).
Edellisestä viestistä voi kuitenkin valikoiden lainata esim. tietyn kohdan, jos haluaa selventää vastaavansa juuri siihen. Muita kuin edellisiä viestejä voi lainata sääntöjen puitteissa vapaammin, kunhan välttää turhan pitkiä lainauksia.
Fiksummat korjatkaa jos levitän tässä nyt sääntöjen vastaisesti väärää tietoa
Itselleni on lähes se ja sama miten täällä edellisiä kirjoituksia lainaillaan, enkä muistaakseni ole ketään koskaan lainauskäytännöistä läksyttänyt.
Mennään kuitenkin itse asiaan:
Kellään ei taida olla kunnon kuvaa siitä, mitä NEVS nyt aikoo. Yhtiöllä on viimeisen parin vuoden aikana, eli rahoituskriisin alusta asti ollut kasa erilaisia suunnitelmia mm. sopimusvalmistuksesta, täydestä automallistosta Phoenixiin perustuen jne. Alkaa näyttää siltä, että autojen keulalla ei tule lukemaan Saab (mikään ei kuitenkaan ole varmaa), toisaalta firman sivut löytyvät edelleen osoitteesta http://www.saabcars.com ja etusivuilla komeilee eräs vuonna 2002 myyntiin tullut automalli, mutta viime vuoden malliasussa. Aika sekalaisen kokonaiskuvan saa siitä mitä aiotaan.
Edelleenkin yhtiöllä lienee aikomuksena saattaa tuotantoon ja myyntiin sähköauto, joka perustuu Phoenix Platformiin? Mutta sanoisin että kokonaisuutena yhtiön ja tehtaan suunnitelmista tuntuu juuri nyt olevan saatavilla vähemmän tietoa kuin koskaan ennen.
Rauhaa ja rakkautta kaikille. Eiks?
Offtopicina noista lainauksista ne periaatteet, jotka minä olen sisäistänyt säännöistä ja moderaattorien ohjeista: turhaa lainaamista tulee välttää.
Turhaa lainaamista on esim. edellisen viestin lainaaminen kokonaan, koska on luonnollista, että kirjoitus on nimen omaan vastaus tai kommentti edelliseen viestiin. Tätä moni tehostaa fiksusti ^-merkillä kirjoituksen alussa (ja ^^-merkeillä jos vastaa viimeistä edelliseen jne.).
Edellisestä viestistä voi kuitenkin valikoiden lainata esim. tietyn kohdan, jos haluaa selventää vastaavansa juuri siihen. Muita kuin edellisiä viestejä voi lainata sääntöjen puitteissa vapaammin, kunhan välttää turhan pitkiä lainauksia.
Fiksummat korjatkaa jos levitän tässä nyt sääntöjen vastaisesti väärää tietoa
Itselleni on lähes se ja sama miten täällä edellisiä kirjoituksia lainaillaan, enkä muistaakseni ole ketään koskaan lainauskäytännöistä läksyttänyt.
Mennään kuitenkin itse asiaan:
Kellään ei taida olla kunnon kuvaa siitä, mitä NEVS nyt aikoo. Yhtiöllä on viimeisen parin vuoden aikana, eli rahoituskriisin alusta asti ollut kasa erilaisia suunnitelmia mm. sopimusvalmistuksesta, täydestä automallistosta Phoenixiin perustuen jne. Alkaa näyttää siltä, että autojen keulalla ei tule lukemaan Saab (mikään ei kuitenkaan ole varmaa), toisaalta firman sivut löytyvät edelleen osoitteesta http://www.saabcars.com ja etusivuilla komeilee eräs vuonna 2002 myyntiin tullut automalli, mutta viime vuoden malliasussa. Aika sekalaisen kokonaiskuvan saa siitä mitä aiotaan.
Edelleenkin yhtiöllä lienee aikomuksena saattaa tuotantoon ja myyntiin sähköauto, joka perustuu Phoenix Platformiin? Mutta sanoisin että kokonaisuutena yhtiön ja tehtaan suunnitelmista tuntuu juuri nyt olevan saatavilla vähemmän tietoa kuin koskaan ennen.
Rauhaa ja rakkautta kaikille. Eiks?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Tässä jokin aika sitten kerroin jotta Nevs valmisti Oriolle eli saabin varaosille täällä Nyköpingissä muun muassa peltiosia niin OG-femmaan kuin NG-femmaan sekä 9-3:siin.
Nyt on tämäkin varaosavalmistus Oriolle lopetettu eli tilaus täytetty.
Kuulin juuri hinnan esimerkiksi OG-femman konepellille 1400-1500 kruunua, ja 9-3:sen täydellinen ohjausvaihde hinta 1789 kruunua.
Nyt on tämäkin varaosavalmistus Oriolle lopetettu eli tilaus täytetty.
Kuulin juuri hinnan esimerkiksi OG-femman konepellille 1400-1500 kruunua, ja 9-3:sen täydellinen ohjausvaihde hinta 1789 kruunua.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Jos hiukan jatkais tätä Nevs:in jutskaa jatkamalla ttelan seuraamista:
Ja taas seuraava juttu:
Lainaus1:ä uskotaan jotta homma on hanskassa. "Ei ole epäilystäkään enään", sanoo Fredrik Sidahl.
Ja taas lainaus2:a toinen osapuoli ei ole läheskään yhtä varma: "Ei riitä tuo hiukan yli miljardi vaan sen pilkun eteen tarvitaan ainakin nolla lisää", toteaa Mikael Wickelgren ajoneuvo expertti.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.4283779- ... el-langre-lainaus 1 kirjoitti:Hur ser det ut i leden? Finns det tvivel på Nevs?
– Nej, det finns inga tvivel längre. Svarar Fredrik Sidahl, vd för FKG.
Ja taas seuraava juttu:
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.4284908- ... en-om-nevslainaus2 kirjoitti: Mikael Wickelgren: "Utmärkt att man nu har dessa medel, men nu räcker inte dryga miljarden utan det behövs minst en nolla till framför kommatecknet"
Lainaus1:ä uskotaan jotta homma on hanskassa. "Ei ole epäilystäkään enään", sanoo Fredrik Sidahl.
Ja taas lainaus2:a toinen osapuoli ei ole läheskään yhtä varma: "Ei riitä tuo hiukan yli miljardi vaan sen pilkun eteen tarvitaan ainakin nolla lisää", toteaa Mikael Wickelgren ajoneuvo expertti.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kuka tämä Fredrik Sidahl on? Toinen expertti?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
^ilmeisesti tän lafkan toimitusjohtaja: http://www.fkg.se/english-info/
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Just jetsulleen jees.Mawerick kirjoitti:^ilmeisesti tän lafkan toimitusjohtaja: http://www.fkg.se/english-info/
Yritin vain tuoda esiin kahden eri tason näkemyksen tämänhetkisestä Nevs puljusta, Sidahl'in mielestä pitäisi riittää se pääoma joka Nevs'illä nyt on, toiminnan aloitukseen.
Ja Micke taas toteaa ettei nämä 1,2 miljardin almut riitä alkuunkaan vaan sen pitäisi olla noin 10,2 miljardia ennenkuin aloitettaisiin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
No eipä ole enää paljosta kiinni, kyllä se uutukainen kohta putkahtaa myyntiin.
9-5 Aero - 00
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Näin ne konkurssissa aikoinaan kadonneet automerkit palaavat takaisin:
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... iskt-marke
Toivottavasti Saabilla ei mene 50 vuotta.
Tarinassa on muitakin jotenkin tutulta kuulostavia palasia, vapaasti suomennellen:
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... iskt-marke
Toivottavasti Saabilla ei mene 50 vuotta.
Tarinassa on muitakin jotenkin tutulta kuulostavia palasia, vapaasti suomennellen:
- "Monet Borgward-mallit menestyivät markkinoilla, mutta eivät kannattaneet taloudellisesti."
- "Eri mallit eivät jakaneet komponentteja keskenään."
- "Borgward esitteli edistyksellisiä teknisiä ratkaisuja."
- "Väitetään, että merkki pakotettiin konkurssiin väkisin. Isot pojat pääsivät näin eroon harmillisesta kilpailijasta."
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
^Tunnen tämän automerkin tai olen kuullut. Käsitykseni on vähän siihen suuntaan että laatu oli sen verran kova tällä merkillä että uskon jälkimmäiseen väitteeseen.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Borgwardin konkurssihan oli siitä mielenkiintoinen, että harvaan konkurssipesään jää rahaa kaikkien velkojen maksamisen jälkeen.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Jos toiminta ei ole taloudellisesti kannattavaa, ei paljoa tarvitse pakotella ketään konkurssiin. Sen kun makoilee sohvalla ja syljeskelee kattoon, niin aika tekee tehtävänsä.pjv kirjoitti:
- "Monet Borgward-mallit menestyivät markkinoilla, mutta eivät kannattaneet taloudellisesti."
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Nevsin partneri Dongfeng ja PSA kehittävät yhdessä sähköautoa: http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1442459388176.html
Elokuussahan Nevs julkaisi strategisen yhteistyösopimuksen Dongfengin kanssa. Tiedotteessa mainittiin, että Dongfeng tukee Nevsiä sen tavoitteessa kehittää ja saattaa valmistukseen oma sähköauto. Nevs taas tukee Dongfengiä mm. teknisissä vaatimuksissa ja hyväksynnissä Kiinan ulkopuolella. Luulisi siis, että Nevsin porukalla voi olla näppinsä pelissä tuossa PSA:n sähköautohankkeessakin.
Elokuussahan Nevs julkaisi strategisen yhteistyösopimuksen Dongfengin kanssa. Tiedotteessa mainittiin, että Dongfeng tukee Nevsiä sen tavoitteessa kehittää ja saattaa valmistukseen oma sähköauto. Nevs taas tukee Dongfengiä mm. teknisissä vaatimuksissa ja hyväksynnissä Kiinan ulkopuolella. Luulisi siis, että Nevsin porukalla voi olla näppinsä pelissä tuossa PSA:n sähköautohankkeessakin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ehkä tuleva sähkösaab ei olekaan Opelin vaan Pösön sukua
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Harhauduin Nevsin sivuille ja vähän yllätyin kuinka paljon oli avoimia työpaikkoja avainrooleihin. Tuohan vaikuttaa ihan siltä kuin siellä aiottaisiin alkaa rakentaa tai ainakin suunnitella&myydä autoja . Toisin sanoen avoimia pestejä on aika monipuolisesti autotekniikan eri osa-alueissa ja niiden yhteensovittamisessa.
http://www.saabcars.com/en/job-offers/
Edelleen on muuten Saab-brändi aika vahvasti näkyvissä, ihan tuota osoitetta myöten.
Ensimmäistä kertaa huomasin myös nämä sivut joilla markkinoidaan Trollhättania sopimusvalmistajana ilmeisesti. http://nevsindustrial.com/
http://www.saabcars.com/en/job-offers/
Edelleen on muuten Saab-brändi aika vahvasti näkyvissä, ihan tuota osoitetta myöten.
Ensimmäistä kertaa huomasin myös nämä sivut joilla markkinoidaan Trollhättania sopimusvalmistajana ilmeisesti. http://nevsindustrial.com/
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Sepä se ja NEVS ei ole tästäkään tiedottanut isommin. Mielestäni se on vain hyvä, ettei tule turhia spekulaatioita.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003