TeemuHil Viggen harraste (massen ex.)
Re: massen. Viggeni
Webshopista löydät myös keulaan uuden puskurin:
http://webshop.saabparts.com/9009-3-199 ... je-fram282
http://webshop.saabparts.com/9009-3-199 ... je-fram282
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: massen. Viggeni
Pitääpä tarkastaa tosiaan tuo kontinluukun säätö
Putkenpäätä säätää samalla alemmas = puskimessa kiinni , pieni ilmarako saisi olla
Speedpartsilla oli Viggen/Aero ulkokuoresta juuri tarjous , mutta myöhästyin.. ~190€
Melkein käytettykin puskin välttää kun kummiskin menee maalaukseen , ehjä vain etsiä
Tosiaan kun puskimella ei hätä ole -> kesäksi
Aloitella hommat nyt siitä , että haalitaan toinen B235R talliin.
Mietitään sit mitä sinne sisään tulee
Putkenpäätä säätää samalla alemmas = puskimessa kiinni , pieni ilmarako saisi olla
Speedpartsilla oli Viggen/Aero ulkokuoresta juuri tarjous , mutta myöhästyin.. ~190€
Melkein käytettykin puskin välttää kun kummiskin menee maalaukseen , ehjä vain etsiä
Tosiaan kun puskimella ei hätä ole -> kesäksi
Aloitella hommat nyt siitä , että haalitaan toinen B235R talliin.
Mietitään sit mitä sinne sisään tulee
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Pakkaset koveni niin otteet koveni
Moottorinlämmöt OpenSID:n mukaan 55-57c näin alle -20c keleillä
Joten maskin purin vielä kerran palasiksi.
Samalla hiilikuituteippaus otti itseensä , joten nyt ollaan taas kromimaskilla liikenteessä.
Tässä askartelun lopputulos
Sinänsä onnistunut muokkaus , nyt lämpötila pysyy ~67 asteisena.
Tosin hyttiin ei vieläkään hyvin lämmintä tule
Käytetty materiaali nahkajäljitelmää V70 AWD tavaratilanverhosta.
Pahvistakin olisi voinut tehdä , mutta nyt voi käyttää pesussakin
Pikkuhuoltoa varten tilattu myös osia
-Jako & tasapainoakselin ketjusarjat & hilppeet.
-Jakoketjun kiristin
-Moniurahihnankiristin
-Moniurahihna
-Moniurahihna rulla
-Öljyt & Suodatin
-Etutukivarret HD puslilla kesää ajatellen
Muutoin kaikki Saab alkp. osaa paitsi HD varret.
Moottorinlämmöt OpenSID:n mukaan 55-57c näin alle -20c keleillä
Joten maskin purin vielä kerran palasiksi.
Samalla hiilikuituteippaus otti itseensä , joten nyt ollaan taas kromimaskilla liikenteessä.
Tässä askartelun lopputulos
Sinänsä onnistunut muokkaus , nyt lämpötila pysyy ~67 asteisena.
Tosin hyttiin ei vieläkään hyvin lämmintä tule
Käytetty materiaali nahkajäljitelmää V70 AWD tavaratilanverhosta.
Pahvistakin olisi voinut tehdä , mutta nyt voi käyttää pesussakin
Pikkuhuoltoa varten tilattu myös osia
-Jako & tasapainoakselin ketjusarjat & hilppeet.
-Jakoketjun kiristin
-Moniurahihnankiristin
-Moniurahihna
-Moniurahihna rulla
-Öljyt & Suodatin
-Etutukivarret HD puslilla kesää ajatellen
Muutoin kaikki Saab alkp. osaa paitsi HD varret.
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Tilaa ny hyvä mies alkuperäinen termostaatti, niin saa repiä Volvon tekonahat pois. T7 lämpenee -27 asteen pakkaseski muutamas kilometris sinne 70 asteen huiteille ja termostaatti avautuu maantievauhdis ennen kuin 10km on tripis.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: massen. Viggeni
Oma femma myös lämpeni ongelmitta viime viikolla, vaikka parhaimillaan oli -28 pakkasta. Ei tarvinnut ajatellakaan pahvivirityksiä keulaan. Kannattaa tosiaan termari ja nesteet vaihtaa.
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: massen. Viggeni
.... Varsinkin jos alat jakopäätä jumppaamaan niin samalla termari ja öp.anturi vaihtoon, ei maksa paljon.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: massen. Viggeni
Alkuperäisen termostaatin hommattuasi saatkin vaihtaa sen tarvikemalliseen n. vuoden sisällä .JP_Vette kirjoitti:Tilaa ny hyvä mies alkuperäinen termostaatti, niin saa repiä Volvon tekonahat pois. T7 lämpenee -27 asteen pakkaseski muutamas kilometris sinne 70 asteen huiteille ja termostaatti avautuu maantievauhdis ennen kuin 10km on tripis.
Ne ovat olleet käsittämättömän huonoa laatua viimevuosina...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: massen. Viggeni
Onko Saabeihin nyt sitte enää ollenkaa toimivaa termaria tarjolla? Aika yksinkertainen kapistus seki on, joten hassua ettei kukaa osaa tehdä
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: massen. Viggeni
Itsellä kesti motonetti vain vuoden,en muista merkkiä.sit jäi raolleen.nyt skruvatilta ostettu wahler,luulin et se on orkkis mut motorad se onkin kun tullut topiceissa ilmi. Toistaiseksi toiminut tuolla hyvin,yhden kerran teki kovalla pakkasella sen että tyhjäkäynnillä ei puhaltanut lämmintä vaikka lämmöt normaalit,heti kun lähdin ajamaan alkoi pukkaamaan kuumaa. En nyt muista onko tuossa wahlerin termarissa pikkulautasessa sitä reikää.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: massen. Viggeni
Gatesin ja Behrin termarit on ainakin ihan laadukkaita. Calorstattikin pienin varauksin.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: massen. Viggeni
Köhköh
Unohtui tosiaan mainita siitä termarista , että Wahler:n termari odottamassa paikallisessa varaosaputkassa.
Aamuvuoron jälkeen kävin hakemassa ja vaihtelin = riittää lämmintä
Vuorotöiden takia tullut nukuttua aina aukioloaikojen ohi
Nesteet vaihdettu ~6vk aiemmin niin lisäilin vain nyt.
Unohtui tosiaan mainita siitä termarista , että Wahler:n termari odottamassa paikallisessa varaosaputkassa.
Aamuvuoron jälkeen kävin hakemassa ja vaihtelin = riittää lämmintä
Vuorotöiden takia tullut nukuttua aina aukioloaikojen ohi
Nesteet vaihdettu ~6vk aiemmin niin lisäilin vain nyt.
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: massen. Viggeni
Muistatko oliko wahlerissa reikää/reikiä siinä pikkulautasessa mikä ilmeisimmin päästää nestekierron lämmityslaitteelle?
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: massen. Viggeni
Eipä kyllä tullut sen tarkemmin tutkittua termaria
Sen verran että oikeinpäin ja oikeaan asentoon
Hyvin pitkälti vastaava kuvassa mutta tuosta reiästä en mene varmuuteen.
Voin varmistella numeron mukaan mikäli tarvetta tiedolle.
Sen verran että oikeinpäin ja oikeaan asentoon
Hyvin pitkälti vastaava kuvassa mutta tuosta reiästä en mene varmuuteen.
Voin varmistella numeron mukaan mikäli tarvetta tiedolle.
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Pikkulautanen vastaa kannessa lämppärille lähtevän kierron aukkoon vain, kun moottori on ylikuumenemassa, jäähdytysteho halutaan maksimoida ohjaamalla kaikki kierto jäähdyttimelle. Eli suljetaan lämppärille menevä kierto. Termistaatin normaalilla toimialueella pikkulautasen rei'illä ei juuri taida olla merkitystä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: massen. Viggeni
Ok,kiitti jus,selvitti asiaa..ei päätä vaivaa enää sekään asia..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-