B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Nythän se näyttäs kulkevan niinku kuuluukin.
+1
+1
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Hiljalleen juu, tossa mennään semmosta mukavaa matkavauhtia kolmetonnia koneissa, katotaan jos talven aikana saadaan toinenkin kone kiertämään
Mutta sikäli ollaan joron jäljillä että lämmöt on pysyny kurissa ja kaikki oheishommat tuntuis toimivan, lähtee käyntiin avaimesta ja käy useimmiten siihen asti kunnes ite sammuttaa, vaihteet löytyy eteen - taakse ja välistä löytyy vapaakin ilman rutinoita.
Pikkusen on miehistövaje vaivannut kesän testejä, mutta näyttäs alkavan korjaantua sekin seikka. Tää kun ei nyt vielä ihan hetkeen ole kuutioitavissa avaimesta käyntiin ja huoletonta ajoa lauma ummikoita kyydissä - kapineeksi...
Mutta sikäli ollaan joron jäljillä että lämmöt on pysyny kurissa ja kaikki oheishommat tuntuis toimivan, lähtee käyntiin avaimesta ja käy useimmiten siihen asti kunnes ite sammuttaa, vaihteet löytyy eteen - taakse ja välistä löytyy vapaakin ilman rutinoita.
Pikkusen on miehistövaje vaivannut kesän testejä, mutta näyttäs alkavan korjaantua sekin seikka. Tää kun ei nyt vielä ihan hetkeen ole kuutioitavissa avaimesta käyntiin ja huoletonta ajoa lauma ummikoita kyydissä - kapineeksi...
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 61
- Liittynyt: To Joulu 12, 2013 17:21
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Hieno on prokkis! Ihan mielenkiinnosta kyselen, että miten tässä on tuo nopeustieto saatu moottorinohjaukselle?
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Sieltä se tieto löytyy kun lukee mitä olen rustaillut matkan varrella
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Vahvasti on venähtänyt vesille vienti taas kerran. Useamman koekäytön olen käynyt tekemässä ja pohjakin on maalattu, joten ei isosta ole ollut kiinni.
Vaan tänään se alkoi sitten vastustaa. Ehdin jo menomatkalla soitella venekuskille että onko huomenna joutilasta, vaan sen sai sitten paluumatkalla perua
Koskaan ei ole startit oireilleet millään tavalla mutta tänään ykkösen startti vaan naksui, ei edes koita pyörittää. Uusi akku eikä vaan futaa. Kakkonen lähti hienosti samalla akulla. Kahdellakaan akulla ei muuta kuin naksuu vaan.
Kokeilin lenkillä pyörittää kampuran päästä ja kone pyörii normaalisti, putsasin startin liitokset eikä vaikutusta, naputtelin vähän kylkeen, ei vaikutusta.
No eipä siinä mitään, onhan mulla pari varalaitetta, notta vaihdetaanpa startti.
Äkkisältään parin minuutin homma muuttui melko radikaalisti kun aloin tutkiskelemaan että mitenkäs mä ton oikein oon duunannut. Löytyi suunnitteluvirhe ja aika eeppinen semmoinen. Ei ole käynyt mielessäkään että kuinkas se startti sitten vaihdetaan. Sehän on siis kahdella pultilla kiinni, tai oikeammin pultilla ja mutterilla, toinen reikä on sileä ja toinen kierteinen. Mutteriin pääsee käsiks tosi kivasti ja fiksumpi kaveri olis ajanut sen toisenkin reiän sileäksi ja laittanut mutterin pultin päähän. Nyt se pultti meinaan on siellä kytkinkopan sisällä ja päästäkseen siihen käsiks joutuu nostamaan koneen pois...
Että se siitä sitten taas.
Katotaan nyt mahtuuko tota startin korvaketta dremelillä rikkomaan pultin ympäriltä, mutta jos ei, niin saattopa olla taas tämä kausi tässä...
Vaan tänään se alkoi sitten vastustaa. Ehdin jo menomatkalla soitella venekuskille että onko huomenna joutilasta, vaan sen sai sitten paluumatkalla perua
Koskaan ei ole startit oireilleet millään tavalla mutta tänään ykkösen startti vaan naksui, ei edes koita pyörittää. Uusi akku eikä vaan futaa. Kakkonen lähti hienosti samalla akulla. Kahdellakaan akulla ei muuta kuin naksuu vaan.
Kokeilin lenkillä pyörittää kampuran päästä ja kone pyörii normaalisti, putsasin startin liitokset eikä vaikutusta, naputtelin vähän kylkeen, ei vaikutusta.
No eipä siinä mitään, onhan mulla pari varalaitetta, notta vaihdetaanpa startti.
Äkkisältään parin minuutin homma muuttui melko radikaalisti kun aloin tutkiskelemaan että mitenkäs mä ton oikein oon duunannut. Löytyi suunnitteluvirhe ja aika eeppinen semmoinen. Ei ole käynyt mielessäkään että kuinkas se startti sitten vaihdetaan. Sehän on siis kahdella pultilla kiinni, tai oikeammin pultilla ja mutterilla, toinen reikä on sileä ja toinen kierteinen. Mutteriin pääsee käsiks tosi kivasti ja fiksumpi kaveri olis ajanut sen toisenkin reiän sileäksi ja laittanut mutterin pultin päähän. Nyt se pultti meinaan on siellä kytkinkopan sisällä ja päästäkseen siihen käsiks joutuu nostamaan koneen pois...
Että se siitä sitten taas.
Katotaan nyt mahtuuko tota startin korvaketta dremelillä rikkomaan pultin ympäriltä, mutta jos ei, niin saattopa olla taas tämä kausi tässä...
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Saako paikallaan purettua sen startin? Ensin solenoidi irti jos se riittää, sitten muut osat.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Eipä saa, sieltä ne näyttäis kaikki purkaantuvan hammaskehältä päin
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Tuossa näkyy se startin yläpultti
Ja tuosta käy ilmi miksi sille ei voi tehdä mitään purkamatta puolta venettä...
Ja tuosta käy ilmi miksi sille ei voi tehdä mitään purkamatta puolta venettä...
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Virta kynällä tai lampulla näkee toimiiko solenoidi, (ison virran puoli)
sinne startin sisään menevästä johdosta kokeilee.
Ehkä hiilet loppu tai jumissa.
Startin / moottorin maadoitus on ok?
sinne startin sisään menevästä johdosta kokeilee.
Ehkä hiilet loppu tai jumissa.
Startin / moottorin maadoitus on ok?
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Jees, tämäkin topicci tulee kärsimään inflaation tässä kuukauden sisällä, syynä Photobucketin yksipuolinen sopimusmuutos, jonka mukaan mun pitäis maksaa $399,99 vuodessa säilyttääkseni kuvien näkyvyyden tällä foorumilla.
Eli katselkaapa kuvia vielä kun ne on näkyvillä ja muistellaan tätä sitten kiikkustuolissa, kivaa oli niin kauan kuin kesti.
Kiitos kaikille mielenkiinnosta ja osallistumisesta.
PS. Niin, ettei kuvien lataaminen pois Photobucketista kävis turhan helpoksi, niin ne poistivat kansioiden latausmahdollisuuden.
Jos haluatte ladata kuvat kätevästi kansioittain pois paskabucketista, niin tuota linkkiä seuraten ja Chromen lisäosa ladaten. Nimimerkillä vihreä palkki liikkuu ja kuvat siirtyy parhaillaan...
https://sharecoding.wordpress.com/photo ... ownloader/
Eli katselkaapa kuvia vielä kun ne on näkyvillä ja muistellaan tätä sitten kiikkustuolissa, kivaa oli niin kauan kuin kesti.
Kiitos kaikille mielenkiinnosta ja osallistumisesta.
PS. Niin, ettei kuvien lataaminen pois Photobucketista kävis turhan helpoksi, niin ne poistivat kansioiden latausmahdollisuuden.
Jos haluatte ladata kuvat kätevästi kansioittain pois paskabucketista, niin tuota linkkiä seuraten ja Chromen lisäosa ladaten. Nimimerkillä vihreä palkki liikkuu ja kuvat siirtyy parhaillaan...
https://sharecoding.wordpress.com/photo ... ownloader/
Viimeksi muokannut savihousu, Ti Marras 07, 2017 20:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Veikkaan että päivityksiäsi lukee joku it-alan ammattilainen joka voisi näppärän scrptin vääntää jolla kuvat saisi imuroitua helpommin talteen. Tai sitten ulkoistat homman jonnekkin afrikkaan vaikkapa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Jees, löysin lisäosan pienellä kuukkeloinnilla ja kuvien siirto käynnissä. Vielä kun ne joskus sais jonnekin taas näkyviin kun tää homma on valmis ja muistais mikä on ollut missäkin vaiheessa tekemistä...
Vois tietty ottaa videokuvaa sivuista niin siinähän se järjestys jäis talteen
Vois tietty ottaa videokuvaa sivuista niin siinähän se järjestys jäis talteen
Viimeksi muokannut savihousu, Ti Marras 07, 2017 19:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Onko Savihousu päässyt kertaakaan oikein kunnolla vesille tuolla projektillaan? Aika vahvaa tietotaitoa vaatii kyllä moinen projekti, nostan hattua!
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Lähimpänä tuota kunnolla vesillepääsyä lienee tuo tämän sivun ylimpänä olevan postauksen linkki viime syksyltä, siinä ajeltiin useampi tunti ilman ongelmia ihan kunnon matkavauhtia ja hauskaakin oli.
Tänä vuonnahan tuo ei ollut vesillä lainkaan kun motivaatio koneen irrotukseen oli -0,5 tai vähemmän.
Katellaan jos ens keväänä olis taas jostain kaivettu puuhahousut jalkaan...
Tänä vuonnahan tuo ei ollut vesillä lainkaan kun motivaatio koneen irrotukseen oli -0,5 tai vähemmän.
Katellaan jos ens keväänä olis taas jostain kaivettu puuhahousut jalkaan...