eSID
-
- "Kaasari"
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ti Huhti 29, 2014 17:46
Re: eSID
Mnjoo, mielestäni aiheen kantilta ei ollut oleellista sisällyttää auton omaa pohjakulutusta laskelmaan.. Tarkoitus oli indikoida että pulikan pitäminen paikoillaan on käytännössä yhdentekevää.. Tietysti jos pulikka toimiin niin huonosti, että sen takia autossa jää jotakin järjestelmiä päälle virtaa kuluttamaan niin sit tilanne muuttuu, mutta sitähän ei tarina kerro ja lienee uskottava että niin ei käy. 9mA standby kulutus ei välttämättä kerro kaikelle kansalle juuri mitään, mutta voi luoda semmosen harhan että akku tyhjenee jos pulikkaa ei poista.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ti Huhti 29, 2014 17:46
Re: eSID
Nostellaas vanhaa aihetta kun tuli itellekkin tommonen esid2 hommattua. Ihan kiva vempele ja toimii hyvin. Onkos muilla kellään 1,9tids:ssä tommosta kiinni? Itseäni ihmetyttää hieman että kuinkahan luotettavaa dataa tuo antaa, esim tehot mulla jää hieman ilmoitetusta 150hv:sta ja auto tuntuu nuhasemmalta kuin vuosi takaperin. Voiko tosta nyt varmuudella todeta että jotakin on vialla? Mitä muilla siis ilmottaa huipputehoiksi ko koneella?
Tänään kylläkin anto 165hp kun oli dpf poltto päällänsä ja annoin kunnolla lämää, normaalisti antaa luokkaa 141-145hp.
Tänään kylläkin anto 165hp kun oli dpf poltto päällänsä ja annoin kunnolla lämää, normaalisti antaa luokkaa 141-145hp.
Re: eSID
Itsellä esid2 ja kummastelin, ettei laite näytä Maptunin ilmoitusten mukaisia tehoja vaan maksimissaan moottorin vakiotehot ja väännöt. Kysyin tätä Maptunilta ja Fredrikiltä ja vastaus oli, ettei Maptun koodaa ohjelmaansa uusia maksimiarvoja vaan jättää vakioiksi ja esid lukee tämän datan ohjelmasta ja laskee hetkellisen tehon tämän maksimin perusteella. Maptun ei esimerkiksi koodaa uusia maksimitehoja, joten esid edelleen suhteuttaa tehot siten ohjelmassa olevan vakiomaksimitehon suhteen. Ja tämä siksi Maptunin mukaan, ettei virityksestä jää jälkiä, jotka saattaisivat asiakkaan kuseen. Enpä tiedä missä tilanteessa tämä tulisi oikeasti vastaan.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Re: eSID
En tiedä miten homma menee Suomessa, mutta luulen Maptunin tekevän näin ruotsin lakipäätöksien vuoksi.MtSound kirjoitti:Enpä tiedä missä tilanteessa tämä tulisi oikeasti vastaan.
Esimerkiksi täällä saattaa kolaritilanteessa vakuutusyhtiö alkaa tonkimaan näitä viri juttuja.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: eSID
Jatketaas tähän vanhaan ketjuun kun tuli itsekin hommattua tuo esid2.. Kellään muulla ollut samaa ongelmaa kun vikadiagnostiikkaa en jostain syystä saa luettua ja/tai kuitattua. Kone ei saa olla käynnissä mutta onko vielä jotain muuta huomioitavaa kun lukee vaan "disabled"? Välillä näytössä vilahti "busy 13" tjms.. mikä lie?
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
Re: eSID
Tuoreehkona saabistina tuli hankittua myös tuo eSID omaan nokivasaraan. Kiva laitos ja saa lisää kivoja toimintoja SIDiin. Favouriteihin piti laitella jäähdytysnesteen lämpö, laatikkoöljyjen lämpö, akun jännite, dpf:n tiedot ja ahtopaine.
Nyt vaan jäi mietityttämään kun tuo kone jää hieman vajaaksi niistä väännöistä mitä tuolla softalla pitäisi irrota. Onkohan tuo eSIDin kautta ECUlta tuleva laskennallinen niin lähellä todellisuutta että tuosta kannattaisi huolestua? Tehot kyllä on sitä mitä pitää, mutta vääntöjä ei irtoa vaikka kuinka manuaalipuolella polkee eri vaihteillla ja vedättää konetta. 2 krpm kohdalla vain tuntuu arveluttava värinä voimansiirrosta, lieneekö laatikko entinen vai voisiko esim EGR oireilla noin? Kyseessä siis AW AF40-6 -lootainen TTiD.
Nyt vaan jäi mietityttämään kun tuo kone jää hieman vajaaksi niistä väännöistä mitä tuolla softalla pitäisi irrota. Onkohan tuo eSIDin kautta ECUlta tuleva laskennallinen niin lähellä todellisuutta että tuosta kannattaisi huolestua? Tehot kyllä on sitä mitä pitää, mutta vääntöjä ei irtoa vaikka kuinka manuaalipuolella polkee eri vaihteillla ja vedättää konetta. 2 krpm kohdalla vain tuntuu arveluttava värinä voimansiirrosta, lieneekö laatikko entinen vai voisiko esim EGR oireilla noin? Kyseessä siis AW AF40-6 -lootainen TTiD.
9-3 TTiD
Re: eSID
Paljon se näyttää vääntöjä? Ehkä meilläkin ravistaa hieman tuolla 2000 kierroksen kohdalla, olen päätellyt sen johtuvan hirvittävästä voimasta.
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
Re: eSID
Vakiosoftalla näyttää täällä 370Nm, eli täsmälleen sen minkä tehdas ilmoittaa. Tehot 177, eli 3hp vajaa lukema.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: eSID
Kyllä tuolla varmaan jotain vikaa on jossain kun ei saavuta tavoitevääntöjä. Tehot nyt sentään toteutuu.
Pitää vielä varmistaa jossain vaiheessa onko EGR-ongelma hoidettu pois pysyvästi vai pelkällä softalla. Jos ei koneen puolelta vikaa löydy niin sitten kääntyy katseet laatikon puoleen. Tieto lisäsi taas tuskaa, ilman eSIDiä olisi onnellisen tietämättömänä ajanut laatikon D-asennossa auringonlaskuun, mutta taas piti alkaa tonkimaan asioita liikaa
Pitää vielä varmistaa jossain vaiheessa onko EGR-ongelma hoidettu pois pysyvästi vai pelkällä softalla. Jos ei koneen puolelta vikaa löydy niin sitten kääntyy katseet laatikon puoleen. Tieto lisäsi taas tuskaa, ilman eSIDiä olisi onnellisen tietämättömänä ajanut laatikon D-asennossa auringonlaskuun, mutta taas piti alkaa tonkimaan asioita liikaa
9-3 TTiD