Joo. Eipäs ole pitkään aikaan tullut päiviteltyä ja kuvatkin näyttävät kadonneen. Täytynee kai korjailla niitäkin joskus..
Mutta joo. Kyllähän se kampura sitten mitattiin ja suora oli.. 0,10 mm on WISsin mukaan maksimiheitto suoruudessa ja 0,02 mm saatiin tästä. Eli eipä käytännössä mitään. Onhan se hyvä nyt kun on mielenrauha sen asian suhteen, olisi se saattanut tuolla mielen perukoilla jäädä kaivelemaan että onko vai eikö. Kaipa se kolmosen runkolaakeri vain on sinä ongelmalaakeri ottanut itseensä vähän enemmän kuin muut, ainaki oma oletus tällä hetkellä sellainen. Tuli sitten samassa mitattua runkolaakerien ja kiertokankien kaulojen mittoja ja eivätpä nekään olleet kuluneet. Samalla kampuralla siis mennään.
Tullut myös mittailtua lohkon ja sylinterikannen väliset tiivistepinnat ja suoria ovat. Ei siis lähdetä koneistamaan, tulivat varsin hyviksi kun mattopuukon terällä ja mömmöillä putsasi. Eiköhän se T5 kansipahvi myös ole anteeksiantavampi kuin T7:n peltinen, vaikka ei noissa tiivistepinnoissa vikaa olekaan.
Tullut myös tehtyä nuo TP-akselien poistot ja öljylinjojen tulppaukset TP-akselien laakeripukkeihin, TP-ketjun kiristimeen ja ohjurirattaalle. Tässä tapauksessa ehkä mielenkiinto lähinnä voitti, täytyy nähdä miten se TP-akselipoisto vaikuttaa
Ja tulihan se pääöljykanavakin porattua 12 mm ja runkolaakerien öljylinjat 7 mm. Ilmeisesti ketkä näitä poraushommia ovat tehneet, eivät ole laakereitten öljyreikiä porailleet? Itse oli mielessä että ehkei niitä kuiteskaan uskaltaisi..
Sittenpä on ollut kannen purkua, kanavien ja palotilojen sekä venttiilien putsausta, sylinterit hoonattu ja jotain pientä häperrystä.. Saihan se lohkokin vähän uutta maalia. Lisäillään kuvia, kun keksitään kuvapalvelu joka toimii..
EDIT: Kiitos lentäväsaabisti, Imgur ainakin nyt tuntuu toimivan. Korjaillaan kaikki kuvat tännekin. Tässä nyt sitten muutama edistyskuvaa.
Kansi putsattuna.
Pakoventtiilit ennen ja jälkeen puhdistuksen.. On tuo vaan pirun kovaa tavaraa tuo karsta. Tuleekohan jos venavarren kumit/ohjurit vuotaa öljyä joka sitten pakokaasujen myötä palaa kiinni vai?
Ja siinä sitten lohko maalattuna. Ei siitä täydellistä haettukaan, rapsittiin pois kaikki maali joka helposti irtosi, putsattiin tärpätillä ja Bilteman moottorimaalia päälle
Taustalla näkyy tuo toinen farkkufemma kun ei ilmankaan (ilmeisesti) voi olla, -02 vuoden 2.3t, viinasoftalla sekin.
Siitäpä sitten. Vielä ois venttiilien läppäystä, T5-nokista pitäisi pienet ruostelaikut saada hiottua pois, venavarren kumien kiinnitys ja sitten alkaisi kansi olla kohdillaan.. Öljykanavat pitäisi putsata huolella metallihileestä sun muusta mutta pikku hiljaa saisi alkaa konetta kasatakin.