Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Jos joku muu miettii mistä ostaisi painetunnistimella olevan hehkun, niin Motonet ihan hyvä paikka siihen.
40€ halvempi kuin merkkihuollossa, mutta ihan aito GM:n osa ainakin tällä hetkellä, enkä Saksasta/ebay:stä löytänyt halvemmalla toimituskuluineen.
https://goo.gl/photos/PJW1mHitspxTRqev7
40€ halvempi kuin merkkihuollossa, mutta ihan aito GM:n osa ainakin tällä hetkellä, enkä Saksasta/ebay:stä löytänyt halvemmalla toimituskuluineen.
https://goo.gl/photos/PJW1mHitspxTRqev7
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
onko sulla semmoset reikänahkapenkit missä on säädettävä reisituki?
Jos on niin mielenkiinnolla odottelen kuvallista raporttia, ehkä jopa videota ): ja mummo-ohjeita lämppärin vaihdosta. Tiedä vaikka kuskin penkin lämpökin joskus pimenisi. Apparin penkkiä ei taida jaksaa korjata.
Jos on niin mielenkiinnolla odottelen kuvallista raporttia, ehkä jopa videota ): ja mummo-ohjeita lämppärin vaihdosta. Tiedä vaikka kuskin penkin lämpökin joskus pimenisi. Apparin penkkiä ei taida jaksaa korjata.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Kyllä varmaan jätän ton penkinlämppärin osaavampiin käsiin, jos ei olis tota reisitukea niin sitten vois ehkä uskaltaa. Toisaalta valmis elementti löytyy.. Noh pitänee miettiä
Tänään vaihtui hehku kolmossylinteriin, tai niin ainakin uskoin tehneeni, mutta auto kyllä edelleen herjaa "huolla auto".
Vaatiiko koodien nollauksen vai onko sylinterijärjestys joku muu kuin 1-2-3-4 jakopäästä laskien? Vai onkohan johtosarjassa vikaa..
E: ihan oikein meni vaihto, 5. käynnistyskerran jälkeen ei enää ilmoittanut "huolla auto".
Tänään vaihtui hehku kolmossylinteriin, tai niin ainakin uskoin tehneeni, mutta auto kyllä edelleen herjaa "huolla auto".
Vaatiiko koodien nollauksen vai onko sylinterijärjestys joku muu kuin 1-2-3-4 jakopäästä laskien? Vai onkohan johtosarjassa vikaa..
E: ihan oikein meni vaihto, 5. käynnistyskerran jälkeen ei enää ilmoittanut "huolla auto".
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
itellä korjaantu hehku vikakoodiherja sillä ku paino hehkujen liittimet pohjaan
oli jotenkin huonosti paikallaan tms, sen jälkeen ei oo kuulunu mitään
oli jotenkin huonosti paikallaan tms, sen jälkeen ei oo kuulunu mitään
NG 9-5
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Saab Suomen kilvissä, hienosti läpäisi katsastuksen kuntotarkastuksen, kuulemma kaikin puolin hienossa kunnossa.
Tässäkin oli sama juttu kuin aiemmassa Aerossa, eli tyyppikilvestä puuttui painot, onneksi huomasin tänään ennen katsastukseen menoa ja kävin Länsiautosta tilaamassa tyyppikilven ja tuota tilauskuittia vastaan meni läpi. K-arvokin oli 0.01 sallitun ollessa 0.5..
Ihmeellinen Saab, jo kaksi viikkoa/tuhat kilsaa takana, eikä ole mitään piileviä vikoja tai muutakaan tullut esiin.. Toivon mukaan matka jatkuu samalla tavalla
Tässäkin oli sama juttu kuin aiemmassa Aerossa, eli tyyppikilvestä puuttui painot, onneksi huomasin tänään ennen katsastukseen menoa ja kävin Länsiautosta tilaamassa tyyppikilven ja tuota tilauskuittia vastaan meni läpi. K-arvokin oli 0.01 sallitun ollessa 0.5..
Ihmeellinen Saab, jo kaksi viikkoa/tuhat kilsaa takana, eikä ole mitään piileviä vikoja tai muutakaan tullut esiin.. Toivon mukaan matka jatkuu samalla tavalla
Tomppa & Saabit myyty :(
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
No kestihän tätä hauskuutta jopa kaksi viikkoa, ja nyt on taas "huolla auto" taulussa ja kulkua motarilla oli yhtä paljon kuin 40 heppaisessa Puntossa. Uudelleenkäynnistys 5x ja vikakoodi ei enää aktiivinen.
Pari kovempaa kiihdytystä tuli tehtyä ennen ilmoa, mutta niiden jälkeen tuli ajettua vielä kilsa pari ja sitten yhtäkkiä meni limp moodiin kesken tasaisen ajon.
Vikakoodit kävinkin samantien lukemassa ja sieltä löytyi P0234 eli liian korkea ahtopaine. Turbon putki vaihdettu hetki sitten, ja kävin aika tarkasti läpi, enkä löytänyt murtumia, eikä ehkä muutenkaan toi tasaisella kaasulla ilmestyvä koodi vuotavaa letkua indikoi, luulis tuon aktivoituvan kiihdytyksessä?
Solenoidit ajattelin vaihtaa seuraavaksi ellei jollain ole jotain parempaa ehdotusta?
Pari kovempaa kiihdytystä tuli tehtyä ennen ilmoa, mutta niiden jälkeen tuli ajettua vielä kilsa pari ja sitten yhtäkkiä meni limp moodiin kesken tasaisen ajon.
Vikakoodit kävinkin samantien lukemassa ja sieltä löytyi P0234 eli liian korkea ahtopaine. Turbon putki vaihdettu hetki sitten, ja kävin aika tarkasti läpi, enkä löytänyt murtumia, eikä ehkä muutenkaan toi tasaisella kaasulla ilmestyvä koodi vuotavaa letkua indikoi, luulis tuon aktivoituvan kiihdytyksessä?
Solenoidit ajattelin vaihtaa seuraavaksi ellei jollain ole jotain parempaa ehdotusta?
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Mulla oli samaan syssyyn DPF täynnä, taempi (?) paineanturi pimeenä ja turbon paineputki halki. Olisko ensimmäinen vaikuttanut viimeiseen? Meinaan samanmoisia tukkosia oireita oli.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
PDF:n poltto oli kyllä päällä hetki aiemmin, sen takia tulikin pari kertaa polkastua kunnolla ja vaikuttaisi kyllä vetävän ihan kuten kuuluu (ja mikä tärkeintä perässä roikkunut vanhakoppanen Octavia RS diesel(?) ei pysynyt perässä 80-120 välillä )
Mutta sitten nousin liittymästä, poltto oli ohi ja ihan normaalisti rauhallisesti kiihdyttäen menin motarille ja about kilsan kerkesin ajaa tasaisesti ennen vian pamahtamista tauluun..
Uudelleenkäynnistyksen jälkeen tehot palasivat, mutta vikailmo jäi. Pari sammutusta ja sen jälkeen hävisi ilmotuskin ja kävin tämän jälkeen yöllä Kehä III:lla hatutuspäissäni vetämässä talla pohjassa parit kiihdytykset ja välissä tasaista ajoa, eikä uusinut sillä kertaa.
P0234 viittaa kuulemma aika usein imusarjan läppävikaan.. Ei nyt yhtään huvittaisi mikään moottorin täystuho Toisaalta mielestäni solenoidi on vähän ulvonut, joten sen vaihdosta voisi aloittaa. Turbon putken vaihdon tarkistin ja se on tehty viime joulukuussa, joten toivottavasti nyt se kestäisi enemmän kuin 4kk
Mutta sitten nousin liittymästä, poltto oli ohi ja ihan normaalisti rauhallisesti kiihdyttäen menin motarille ja about kilsan kerkesin ajaa tasaisesti ennen vian pamahtamista tauluun..
Uudelleenkäynnistyksen jälkeen tehot palasivat, mutta vikailmo jäi. Pari sammutusta ja sen jälkeen hävisi ilmotuskin ja kävin tämän jälkeen yöllä Kehä III:lla hatutuspäissäni vetämässä talla pohjassa parit kiihdytykset ja välissä tasaista ajoa, eikä uusinut sillä kertaa.
P0234 viittaa kuulemma aika usein imusarjan läppävikaan.. Ei nyt yhtään huvittaisi mikään moottorin täystuho Toisaalta mielestäni solenoidi on vähän ulvonut, joten sen vaihdosta voisi aloittaa. Turbon putken vaihdon tarkistin ja se on tehty viime joulukuussa, joten toivottavasti nyt se kestäisi enemmän kuin 4kk
Tomppa & Saabit myyty :(
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Noniin alkaa taas urheilumieli karisemaan...
Kävin tutkimassa hukkaportteja ja tuntuivat liikkuvan ihan nätisti ja en solenoidien letkuistakaan mitään löytänyt.
Huomasimpa sitten samalla että jäähdytysnesteen taso tipahtanut, ja EGR:n koppa näytti tietenkin kuivalta, sehän olis ollut ihan liian halpaa, joten mistäs muualta sitä taas löytyikään kuin imusarjan päältä, eli imusarjan tiivistehän siellä ainakin vuotaa....Voi helvetin helvetti, se on taas Virossakin laitettuna 400€ keikka, ja sitten onkin vielä selvittämättä mistä noi yliahdot johtuu..
Eiköhön tähän taas saa latoa satasia tiskiin ihan urakalla..
Nyt taas katsoa peiliin ja katella millanen idiootti sieltä katselee takaisin.. Ei tunnu menevän oppi perille näiden kanssa
Kävin tutkimassa hukkaportteja ja tuntuivat liikkuvan ihan nätisti ja en solenoidien letkuistakaan mitään löytänyt.
Huomasimpa sitten samalla että jäähdytysnesteen taso tipahtanut, ja EGR:n koppa näytti tietenkin kuivalta, sehän olis ollut ihan liian halpaa, joten mistäs muualta sitä taas löytyikään kuin imusarjan päältä, eli imusarjan tiivistehän siellä ainakin vuotaa....Voi helvetin helvetti, se on taas Virossakin laitettuna 400€ keikka, ja sitten onkin vielä selvittämättä mistä noi yliahdot johtuu..
Eiköhön tähän taas saa latoa satasia tiskiin ihan urakalla..
Nyt taas katsoa peiliin ja katella millanen idiootti sieltä katselee takaisin.. Ei tunnu menevän oppi perille näiden kanssa
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Ng:n etsijöille tiedoksi. Virossa korjattu NG rapakontakaa
http://www.autobidmaster.com/carfinder- ... HVILLE_TN/
> http://fin.auto24.ee/used/2510973
http://www.autobidmaster.com/carfinder- ... HVILLE_TN/
> http://fin.auto24.ee/used/2510973
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Meiltäkin löytyy NG Biopower man 6 linear 62tkm.....
Tänä kesänä n. 28k€, ensi keväänä kalliimpi etc.
Terv. Jari
Tänä kesänä n. 28k€, ensi keväänä kalliimpi etc.
Terv. Jari
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Oma Aero toimii ihan hyvin, ei siis vieläkään mitään valittamista ja jo reilut 2kk takana
Mutta anoppilan femma alkoi heittää "huolla auto"-ilmoa motarille kiihdyttäessä ja itsehän itsehän arvelin tämän aika vahvasti viittaavan turbon putkeen, kun mielestäni pidemmän aikaa vähän turbo vinkunut kuuluvammin, mutta kun itse on reissussa niin ei päässyt katsomaan, joten pyysin käymään Motomaatissa lukemassa koodit. P2282, eli ilmamassamittarin vikakoodi, joka mielestäni jo sinetöi ton diagnoosin putkesta.
No sitten erääseen nimeltämainitsemattomaan merkkihuoltoon koodin kanssa ja sieltä tietysti sanoivat, että motomaatti on ihan pyhpahpöh, kuulemma ihan paska laite. No tämä kun ilmoitti ilmamassamittarista, niin kuulemma se vaihdetaan, mutta lukevat itse vielä koodit, maksaa 50€.
Soitin sitten täältä reissulta kyseiseen huoltoon kysyäkseni, että voisiko katsoa sen turbon putken ennen immun vaihtoa. Vastaus oli ihan supertyly "jos vikakoodi sanoo, että se on ilmamassamittari, niin se on ilmamassamittari ja se vaihdetaan ja PISTE". No sanoin anopille, että pyytää itse heitä katsomaan turbon putkea, mutta sama palvelualttius jatkui, että asiakas ei kuulemma päätä mitä korjataan, mutta pyysivät seuraavana päivänä käymään vikakoodin luvussa, että katsotaan diagnoosi.
No heidän testerinsä ei yllättäen tukenut ollenkaan NG9-5:sta, jonka jälkeen sitten suostuivat nöyrästi katsomaan sitä putkeakin ja sehän siellä oli halki.
450€ oli vaihdettuna, hinnasta en tiedä oliko kallis vai halpa, mutta auto piti saada nopeasti ajoon, joten siihen nähden ihan ok.
Jännää, että ko paikka on myös Opelin merkkihuolto, mutta ei kuulemma vielä koskaan ole ko. vikaa tullut eteen..
Itsellä jäi vähän sellainen fiilis, että ensin yritettiin rahastaa naisasiakkaalta helpot 200€, jonka jälkeen oisi jaksettu ehkä jo tutkiakin..
Mutta ei taas voi kuin ihmetellä huollon palvelua, kyllähän mä sen ymmärrän, että varmasti on kaikenlaisia kotimekaanikkoja, jotka luulevat tietävänsä puolet enemmän kuin tietävät ja varmaan olen itsekin yksi heistä, mutta paljonko se taas olis maksanut huollolle olla ystävällinen ja sanoa, "jees, kiitti ilmotuksesta, katsotaan se putki kun auto tulee tänne" ja kaikki olis ollut hyvin, mutta pitää alkaa riitelemään ja väittämään vastaan, jolloin jäi paska maku koko huollosta. No siinä menettivät yhden asiakkaan ja Saabianti saa yhden lisää.
Mutta anoppilan femma alkoi heittää "huolla auto"-ilmoa motarille kiihdyttäessä ja itsehän itsehän arvelin tämän aika vahvasti viittaavan turbon putkeen, kun mielestäni pidemmän aikaa vähän turbo vinkunut kuuluvammin, mutta kun itse on reissussa niin ei päässyt katsomaan, joten pyysin käymään Motomaatissa lukemassa koodit. P2282, eli ilmamassamittarin vikakoodi, joka mielestäni jo sinetöi ton diagnoosin putkesta.
No sitten erääseen nimeltämainitsemattomaan merkkihuoltoon koodin kanssa ja sieltä tietysti sanoivat, että motomaatti on ihan pyhpahpöh, kuulemma ihan paska laite. No tämä kun ilmoitti ilmamassamittarista, niin kuulemma se vaihdetaan, mutta lukevat itse vielä koodit, maksaa 50€.
Soitin sitten täältä reissulta kyseiseen huoltoon kysyäkseni, että voisiko katsoa sen turbon putken ennen immun vaihtoa. Vastaus oli ihan supertyly "jos vikakoodi sanoo, että se on ilmamassamittari, niin se on ilmamassamittari ja se vaihdetaan ja PISTE". No sanoin anopille, että pyytää itse heitä katsomaan turbon putkea, mutta sama palvelualttius jatkui, että asiakas ei kuulemma päätä mitä korjataan, mutta pyysivät seuraavana päivänä käymään vikakoodin luvussa, että katsotaan diagnoosi.
No heidän testerinsä ei yllättäen tukenut ollenkaan NG9-5:sta, jonka jälkeen sitten suostuivat nöyrästi katsomaan sitä putkeakin ja sehän siellä oli halki.
450€ oli vaihdettuna, hinnasta en tiedä oliko kallis vai halpa, mutta auto piti saada nopeasti ajoon, joten siihen nähden ihan ok.
Jännää, että ko paikka on myös Opelin merkkihuolto, mutta ei kuulemma vielä koskaan ole ko. vikaa tullut eteen..
Itsellä jäi vähän sellainen fiilis, että ensin yritettiin rahastaa naisasiakkaalta helpot 200€, jonka jälkeen oisi jaksettu ehkä jo tutkiakin..
Mutta ei taas voi kuin ihmetellä huollon palvelua, kyllähän mä sen ymmärrän, että varmasti on kaikenlaisia kotimekaanikkoja, jotka luulevat tietävänsä puolet enemmän kuin tietävät ja varmaan olen itsekin yksi heistä, mutta paljonko se taas olis maksanut huollolle olla ystävällinen ja sanoa, "jees, kiitti ilmotuksesta, katsotaan se putki kun auto tulee tänne" ja kaikki olis ollut hyvin, mutta pitää alkaa riitelemään ja väittämään vastaan, jolloin jäi paska maku koko huollosta. No siinä menettivät yhden asiakkaan ja Saabianti saa yhden lisää.
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Länäri Espoo? Kerran siellä oon omaa käyttänyt ja siltä reissulta kyllä jäi ihan hyvä fjiilis. Vai oliko metro auto epsoo? Tosta kehä III varresta ei mitään erityisen hyvää sanottavaa myöskään ole.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
tturku kirjoitti:Vai oliko metro auto epsoo?
Tuskin tarkoitti MetroAutoa, kun puhe oli ilmeisesti Saabin ja Opelin merkkihuollosta ja kumpaakaan merkkiä ei siellä huolleta.MetroAuto kirjoitti:MetroAuto Espoo, Kehä III
Skoda, Subaru, BMW ja Fiat
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Jos on kyse osanro 1302277 (en tiedä onko tuosta tullut taas päivitetty versio http://www.ebay.de/itm/Original-Opel-Sc ... SwajVUR4KS), niin se maksoi eräässä toisessa nimeltä mainitsemattomassa Länsiautossa 300€ vaihdettuna, 18kk sitten.Rommitommi kirjoitti: No heidän testerinsä ei yllättäen tukenut ollenkaan NG9-5:sta, jonka jälkeen sitten suostuivat nöyrästi katsomaan sitä putkeakin ja sehän siellä oli halki.
450€ oli vaihdettuna, hinnasta en tiedä oliko kallis vai halpa, mutta auto piti saada nopeasti ajoon, joten siihen nähden ihan ok.
.
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75