Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Kiitos, tuo selvensi. Hauska homma, että täski on myös digitaalinen nopeusmittari, joka siis kertoo 1 km/h tarkkuudella nopeuden. Aika turha vekotin seki sitte. Analogisella viisarilla heiton jossain määrin sallii Samaa turhuutta ku Saabien lämpömittarit, jokka näyttääki vain lämpötila-aluetta.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Katso todellinen nopeus obd:lla verraten gepsiin. Sittenhän se mittarivirhe selviää.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Eikö uusiin Opelixeihin enää OpCom:lla voikaan nopeusmittaria kalibroida?Tobbana kirjoitti:Eikös opeliin ole mdi, joita löytynee muutamilta klubilaisiltakin? Uskoisin sillä onnistuvan rengaskoon muklaamisenkin käypäiseksi.JP_Vette kirjoitti:Tuon päälle vielä matkamittarivirhe (ah, tulee ikävä femmaa, jossa mittarin sai Techillä näyttämään oikein)
En tiedä, kun ei ole kokemusta kuin C2-korisesta Vectrasta, jossa se onnistuu. Kuin myös ng93 Saabissa.
Joo näin on. Nopeusmittarin kun olen kalibroinut näyttämään käytetyillä renkailla (205/55/16) tasan tarkkaan oikein, niin matkamittari jää jälkeen n. 5%. Ihan pilkulleen tarkkaa en ole mitannut, mutta siinä se on 4...5 %. Sama muuten koskee SID:n keskinopeusnäyttöä. Nopeuteen saa lisätä sen n 5%.jcarlson kirjoitti:Kyllä ne nopeusmittarit on todellisuudessa hyvin tarkkoja ja siten myös matkamittaritkin. Nopeusmittariin vaan tehdään ohjelmallisesti lakiteknisistä syistä tahallinen virhe yleensä tuota 3-5km/h luokkaa, ja aina niinpäin että näyttää liian paljon. Eli jos "kalibroit" rengaskoon niin että nopeusmittari näyttää oikein niin sisäisesti käytössä oleva todellinen nopeustieto on puolestaan väärin kalibroitu.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Ei ole obd-palikkaa käytettävissä. Sen epävarman kiinalaisen heitin roskiin samalla kun sain Techin avattua paketista. Nyt sillekki 5e palikalli olis taas sitte ollu käyttöä. Mutta kyllä tää jo alkaa siltä vaikuttamaan, että matkamittariin voisi luottaa, kun niin moni samaa sanoo. Ja en mä matkamittaria halua sitte virheelliseks muuttaa. Pitäis vaan saada se lakitekninen varmuusvähennys pois siitä viisarista. Ylinpäätänsä mittarista ei oo mitään hyötyä, jos se ei ole edes kutakuinki tarkka. Toisaalta analogisen mittarin tarkkuus on ilmotettu 20 km/h välein olevalla asteikolla, niin ehkä se sitte ei ole tarkka (paitsi se digitaalinen, jota vihaan)
Ajelin viikonloppuna sorateitä pitkin ja tuli todettua, että syy korkeaan kulutukseen on pakko olla tuulitunnelitestien puutteessa. Tai muotoilijoissa, jotka ovat jyränneet insinöörien yli. En tiedä, mutta auton takana pyörteilee.
ABC taas sai asiakkaan tankkauksen merkeissä. 5,33 oli mittarista laskettu kulutus tällä kertaa. Vanha ennätys oli myös 5,33. Tällä kertaa tosin en enää jaksanu säästellä vaan kenkääki toi sai. Tankillisesta ehkä 50 km oli rehtiä kaupunkiajoa ilmastointi päällä, 200 km reipasta maantieajoa ohitellen ja myös ilmastointi päällä sekä loput sitte sekasta ajoa muun liikenteen tahtiin. Suurin pienyys tuli varmaan välimatkasta Karvia - Piikkiö, jonka ajoin 90 mittarinopeutta vakkarin kanssa keskellä yötä. Mä en ohittanut ketään eikä kukaan ohittanut mua. Sellasta marssia ku olis koko tankillisen ajanu, niin nelosella alkava vois olla jo totta. Kesä tänki pilas. Sais tulla talvi, niin ei tarttis lämpöenergiaa siirtää ulos kabiinista eikä ajella 110 lasis maakuntien väliä
Sitte taas haukkumisen puolelle. Saabin avain on pyöriny vuosia (tai oikeastaan kaikkien autojen avaimet jo 11 vuotta) farkkujen etutaskussa lompakon kanssa. Avain ei ole ikinä, siis kertaakaan, tehnyt omiaan siellä. Nyt kesän tullen siirsin Opelin keyless go -avaimen takintaskusta farkkujen etutaskuun, ja viikonlopun aikana kaksi kertaa on toiminu lukot ja kerran jo takakontti avautunu itsestään. Muotoilu on sulavaa.
Onhan ne Saabin avaimet rumia ja kunnon ysäriä, kun napikki on syvis montuis, mut ne sentään toimii vain silloin, kun nappia haluaa painaa. Tää avain on ihan sieltä itsestään. Odotan sitä päivää, kun koira on takakontis ja just sillä sekunnilla kun hyppään kauppaan ovesta, niin takaluukku aukeaa. Ja ei. En pelkää, että koira karkaa. Avopuoliso on kouluttanu koiransa maltilla, ja en yllättyisi, vaikka se koira istuis siä kerjäävällä katsella vaikka tunnin odottaen palkintoa malttamisestaan. Mutta entä ku se joku ulkopuolinen menee tökkimään sitä koiraa sinne? Ne koirat kun on joku ihmeellinen idioottimagneetti. Pitää varmaan laittaa avain foliopussiin, niin lähetin ei toimi. Mut ai niin, sittehän autokaan ei käynnisty. Kätevää tämä nykyaika!
Ajelin viikonloppuna sorateitä pitkin ja tuli todettua, että syy korkeaan kulutukseen on pakko olla tuulitunnelitestien puutteessa. Tai muotoilijoissa, jotka ovat jyränneet insinöörien yli. En tiedä, mutta auton takana pyörteilee.
ABC taas sai asiakkaan tankkauksen merkeissä. 5,33 oli mittarista laskettu kulutus tällä kertaa. Vanha ennätys oli myös 5,33. Tällä kertaa tosin en enää jaksanu säästellä vaan kenkääki toi sai. Tankillisesta ehkä 50 km oli rehtiä kaupunkiajoa ilmastointi päällä, 200 km reipasta maantieajoa ohitellen ja myös ilmastointi päällä sekä loput sitte sekasta ajoa muun liikenteen tahtiin. Suurin pienyys tuli varmaan välimatkasta Karvia - Piikkiö, jonka ajoin 90 mittarinopeutta vakkarin kanssa keskellä yötä. Mä en ohittanut ketään eikä kukaan ohittanut mua. Sellasta marssia ku olis koko tankillisen ajanu, niin nelosella alkava vois olla jo totta. Kesä tänki pilas. Sais tulla talvi, niin ei tarttis lämpöenergiaa siirtää ulos kabiinista eikä ajella 110 lasis maakuntien väliä
Sitte taas haukkumisen puolelle. Saabin avain on pyöriny vuosia (tai oikeastaan kaikkien autojen avaimet jo 11 vuotta) farkkujen etutaskussa lompakon kanssa. Avain ei ole ikinä, siis kertaakaan, tehnyt omiaan siellä. Nyt kesän tullen siirsin Opelin keyless go -avaimen takintaskusta farkkujen etutaskuun, ja viikonlopun aikana kaksi kertaa on toiminu lukot ja kerran jo takakontti avautunu itsestään. Muotoilu on sulavaa.
Onhan ne Saabin avaimet rumia ja kunnon ysäriä, kun napikki on syvis montuis, mut ne sentään toimii vain silloin, kun nappia haluaa painaa. Tää avain on ihan sieltä itsestään. Odotan sitä päivää, kun koira on takakontis ja just sillä sekunnilla kun hyppään kauppaan ovesta, niin takaluukku aukeaa. Ja ei. En pelkää, että koira karkaa. Avopuoliso on kouluttanu koiransa maltilla, ja en yllättyisi, vaikka se koira istuis siä kerjäävällä katsella vaikka tunnin odottaen palkintoa malttamisestaan. Mutta entä ku se joku ulkopuolinen menee tökkimään sitä koiraa sinne? Ne koirat kun on joku ihmeellinen idioottimagneetti. Pitää varmaan laittaa avain foliopussiin, niin lähetin ei toimi. Mut ai niin, sittehän autokaan ei käynnisty. Kätevää tämä nykyaika!
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Vähän samaa ongelmaa ng9-5 avaimen kanssa. Sitä kun ei tarvii kaivaa edes taskusta ovia avatakseen... välillä kun lattialla pyörii lasten kanssa niin paniikkihäly saattaa alkaa huutamaan ja aina silloin tällöin kun istut autoon ja laitat käyntiin niin huomaat että takaluukku auki.
Ei tosin ihan noin isot ja perseestä noi nappulat mut kuitenkin...
Ei tosin ihan noin isot ja perseestä noi nappulat mut kuitenkin...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Nii se on tietty tosiaan jos NG9-5 ja Insignia ovat kaksoset, K Astra taas on muotoilutyyliltään hyvin lähellä Insigniaa, niin en ole yksin avaimen kanssa Hyvä tietää, että muutkin kokevat tämän ongelmaksi enkä ole yksin. Jos jotain hyvää pitää hakea, niin mun Astras ei oo hälytintä, niin tuskin mistään kaukosäätimen napista sitte sireeniäkää saa huutamaan
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Jos tuolle avaimelle taikois jonkun (tarpeeks jykevän) nahkataskun, joka blokkais nappeja painumasta? Kun eihän niitä tarvinne avaimettoman toiminnon kanssa juur itekään painella (ellei nimenomaan halua etäavata ovia/takaluukkua/ikkunoita/kattoluukkua), niin käytännön haittakin jäis aika pieneks.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Joku sellanen tohon on pakko paskarrella. Ei siitä mitää tuu, et kokoajan pohtii aukesko ovet itestään tms.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Voin näin kokemuksen syvällä rintaäänellä kertoa olleeni joskus helvetin tyytyväinen, etten jaksanut tökkiä firman audia roikan jatkeeksi. Meinaan 10cm pakkaslunta oli vähän kivempi harjata pois kuskin penkiltä ihan sellaisenaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Eikö Audeihin saanukkaa sitä sadetunnistinta, joka sulkee kattoluukun automaattisesti? Vai eikö sitä oltu kalibroitu pohjoisen sateisiin Noh, täs ei käsittääkseni saa avaimella muuta kuin suljettua laseja ovissa ja katossa. Tosin voin silti olla väärässä.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Kattoluukusta niin tiiä, mutta pakkaslumi pääsee sataessaan kyllä sisään kuskin avonaisesta ikkunastakin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Epäilin liikennemerkkitunnistusta GPS-pohjaseks, joka kameralla vain tarkistaa merkit ja tarkistuksen inttäessä gepsiä vastaan ottaa kuinki GPS-lukeman. Mut ei. Ei se niin voi toimia.
Rantakertusta virastotalon kautta Urusvuoreen. Koko matkan olis saanu ajaa 100 km/h ton mukaan, taajama-aluetta kaikki. Kärsämäentiellä sitte bongas tietyön päättymisen jälkeen merkin, jossa 30 rajotus päättyy, ja sitte vaihto 50 km/h. Ei kuitenkaa sitä satasen lätkää, joka aikasemmin oli taulus Melkein vois sanoa, että turhaakin turhempi varuste. Eihän tohon voi luottaa oikeen missään tilanteessa.
Rantakertusta virastotalon kautta Urusvuoreen. Koko matkan olis saanu ajaa 100 km/h ton mukaan, taajama-aluetta kaikki. Kärsämäentiellä sitte bongas tietyön päättymisen jälkeen merkin, jossa 30 rajotus päättyy, ja sitte vaihto 50 km/h. Ei kuitenkaa sitä satasen lätkää, joka aikasemmin oli taulus Melkein vois sanoa, että turhaakin turhempi varuste. Eihän tohon voi luottaa oikeen missään tilanteessa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Mites pesuherkkä tuo ruskea väri on? Näkyykö pölyt ja liat helposti? Tarviiko olla koko ajan pesemässä?
Pistin auton tilaukseen eilen ja väriä jäin miettimään. Musta ja valkoinen poissuljettuja.
Pistin auton tilaukseen eilen ja väriä jäin miettimään. Musta ja valkoinen poissuljettuja.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Kaikis niis lika näkyy. Siis joo, sama jengi joka hokee, että hopeas ei näy lika varmaa on sitä mieltä, että bronze brown on hiekan värinen, mutta kyllä se vaan on sen verran "säihkyvä" ja tumma, että lika näkyy. Erityisesti auringonvalo taittaa hassuja sävyjä puhtaasta. Toki kaukaa siisti ja ei mustaa vastaa, mutta kyllä sen pesun jälkeen huomaa erilaiseksi, kuten sen hopeanki. Dark caramel tms on viä tummempi, eli kyl toi varmaan "helpoin" on kaikista hopen jälkeen.
Mutta onnea tilauksesta! Millaset speksit sun autoon tulee?
Mutta onnea tilauksesta! Millaset speksit sun autoon tulee?
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
En valitettavasti pääse liittymään voittajajoukkueeseen. Samalla merkillä ja mallilla jatketaan, joskin korimalli muuttuu häbäristä farkuksi.
Hyvitys ja sitä kautta kulut 20kk ajamisesti olivat niin naurettavan pienet että oli pakko tarttua tarjoukseen.
Ainoastaan väri on se joka tuottaa tuskaa. Vaihtoehtoja peräti 11, joista 3 valkoista, 3 harmaata, 2 sinistä, musta, ruskea ja beige. Ei ole helppoa, tai on jos pistää silmät kiinni ja tilaa mustan. Kärsii sitten pesuissa ja vahauksissa.
Uusi Insignia ois kyllä pitänyt koeajaa vaikka huvikseen. Astra on perhekäyttöön vähän liian pieni.
Hyvitys ja sitä kautta kulut 20kk ajamisesti olivat niin naurettavan pienet että oli pakko tarttua tarjoukseen.
Ainoastaan väri on se joka tuottaa tuskaa. Vaihtoehtoja peräti 11, joista 3 valkoista, 3 harmaata, 2 sinistä, musta, ruskea ja beige. Ei ole helppoa, tai on jos pistää silmät kiinni ja tilaa mustan. Kärsii sitten pesuissa ja vahauksissa.
Uusi Insignia ois kyllä pitänyt koeajaa vaikka huvikseen. Astra on perhekäyttöön vähän liian pieni.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.