Kyllä niillä enemmän kuin kymppi siinä on kiinni, pelkät verot on jo viitisen tonnia, saati muut tuontikulut. Ja ei noita kauhean halvalla saa edes Ruotsista, jossa noiden hintataso on yleisesti halvin. Saa olla liikkeellekin löytö, jos alle 10k on saanut ostettua noilla kilsoilla. Itse uskon, että tuollaisessa autossa on liikkeellä 17-18k kiinni keskiarvona kaikkine kuluineen ja veroineen, tota luokkaa myös hyvitykset ovat.JP_Vette kirjoitti:Olis kiva tietää, et paljoko tostaki on todellisuudes hyvitetty asiakkaalle ja kuinka pienellä ne sen olis valmiita myymään ulos Veikkaan et alle kymppi niillä on siinä kii, aika riskihän tollanen on ku ostajia tosi vähä. Toisaalta vähä on tarjontaaki ja ostajia tarvitaan vain yks
Toki joku yksittäinen auto saattaa tehdä poikkeuksen, jos on tehty löytöjä. Noita kun ei enää mistään liisareiden huutokaupoistakaan löydy..
Muuten jälleenmyyntiarvo kolmen myydyn kokemuksella, ja varmaan aika monen kymmenen kysytyn tarjouksen perusteella käyttäytyy kuin muissakin; eli vanhat liikkeet lähtökohtaisesti hyvittää ihan naurettavasti noin 6-8k vähemmän kuin pyytävät vastaavista, kun ei mene kaupaksi ja vaikea myydä ja jotenkin niin helvetin nihkeää aina se kaupanteko. Toki jotain poikkeuksia on kun kyselee 6kk hallissa seisonutta autoa, josta kukaan ei ole ollut kiinnostunut, niin silloin tietysti hyvityskin on ollut parempi myös perinteisissä liikkeissä.
Kamuxin kanssa hyvitykset pyörineet about siinä, että hyvittävät vaihdossa 2-3k vähemmän kuin pyynti ja suoraan ostaessa taas tonnin pari vähemmän kuin hyvityshinta. Kai ihmiset sitten vaihtaa niin harvoin autoa, että niille on ihan sama saako siitä kaksi tai kolme tonnia vähemmän kuin viereisestä liikkeestä, mutta itsellä kun autot vaihtuu kohtuu tiuhaan, niin tuolla välirahalla on aika paljon suurempi merkitys. Ei hanuri kestäis kuuden tonnin takkia per auto Ja toki itsellä aika rajoittunut kokemus autokaupasta myyjänä, mutta kyllä NG herättää paaaaljon enemmän kiinnostusta kuin on herättänyt esim. nettiauton halvin OG-viiru tai Citroen C5. Citroen C6 puolestaan on aika paljon kiinnostusta herättänyt, mutta sitäkään kun ei viitsi ihan ilmaiseksi pistää eteenpäin.